نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
۰ |
۵
شگفتی در تنیس اوپن استرالیا/ دنیس، یک ستاره جنگنده
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ستاره جوان و جنگنده کانادایی مقابل حریف آلمانی خود که بخت سوم قهرمانی مسابقات به حساب می آید، عالی کار کرد

دنیس شاپووالوف در رقابتهای تنیس اوپن استرالیا با شکست دادن الکساندر زورف شگفتی ساز شد. شاپووالوف در یک دیدار برتر در هوای گرم ملبورن توانست نفر سوم تنیس جهان را با نتایج ۳-۶، ۶-۷ و ۳-۶ به برتری رسید تا برای اولین بار به مرحله یک چهارم نهایی اوپن استرالیا برسد و البته نبردی جذاب را با دیگر چپ دست سرشناس این جام، رافائل نادال داشته باشد.

ستاره جوان و جنگنده کانادایی مقابل حریف آلمانی خود که بخت سوم قهرمانی مسابقات به حساب می‌آید، عالی کار کرد و یکی از بزرگترین بردهای دوران ورزش خود را در زمین مارگارت آرنا به دست آورد.

با وجود همه تعریفهایی که در مورد شاپووالوف و توانایی‌های او می‌شد، کمتر کسی فکر می‌کرد او در ۲۲ سالگی و در این تورنمنت بتواند مقابل بهترین‌های جهان چنین نمایشی را از خود ارائه کند.

زورف، دومین بازیکن از جمع پنج تنیس باز برتر فعلی جهان است که مغلوب شاپووالوف شده است، اولین نفر نادال بود که چهار سال پیش در مونترال مقابل این پسر جوان شوکه شد.

حالا او در ۲۲ سالگی، به دنبال آن است که راه نادال را برای رسیدن به بیست و یکمین قهرمانی در رقابتهای گرند اسلم سد کند. شاپووالوف در مورد رویارویی با نادال در مرحله بعد گفت: «مسلما انتظار یک مسابقه طولانی را دارم. قطعا او به سختی از شما کار می‌کشد و مجبورتان می‌کند که انرژی زیادی را صرف کنید. دفاع او عالی است. در هر کاری که انجام می‌دهد خیلی خوب است.»

شاپووالوف خودش را برای یک ماراتن مقابل نادال آماده می‌کند. او تا همین جا هم بیشتر بازیهایش شبیه ماراتن بوده البته به جز همین بازی مقابل زورف که انتظار می‌رفت سخت‌ترین بازی او باشد اما تبدیل شد به آسانترین مسابقه او در این تورنمنت.

او در دور دوم مقابل حریف کره جنوبی، سون وو، در رقابتی که پنج ست طول کشید برنده شد و دو بازی دیگرش هم چهار ست به طول انجامید. همه این خستگی‌ها را باید اضافه کرد به مثبت شدن تست کرونای او در بدو ورود به استرالیا که او را مجبور کرد مدتی در قرنطینه و بدون تمرین باشد.

خودش در این مورد گفت: «بابت بازیهایی که تا الان داشته‌ام مطمئنا خوشحال هستم، به خصوص بابت روحیه جنگنده ای که از خودم نشان داده‌ام.»

این ستاره جوان اعتراف کرد که انتظار بازی سخت تری را مقابل زورف یکی از ستارگان تنیس جهان داشت. در طرف مقابل، زورف از عملکرد خود بسیار ناراحت بود و بعد از بازی به این موضوع اعتراف کرد: «همه چیز بد پیش رفت. امروز به نظرم یک روز افتضاح برای من بود. »

زورف آلمانی می‌توانست در صورت قهرمانی در گرند اسلم استرالیا عنوان اول را در رده بندی جهانی به دست بیاورد و جای نواک جوکوویچ را که در این مسابقات غایب است در صدر جدول بهترین‌های جان بگیرد. اما این تنیس باز ۲۴ ساله با دست خالی جام را ترک کرد: «در نهایت فقط می‌توانم بگویم که باید بهتر از این باشم. با هدف قهرمان شدن به استرالیا آمدم و اینکه شاید بتوانم در رنکینگ اول شوم اما اگر قرار باشد اینطور بازی کنم شایستگی هیچکدام از این عناوین را ندارم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی