نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
جلب توجه حجاب دختر تنیسور ایران در گرمای سوزان استرالیا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حجاب دختر تنیس باز ایران مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفته و او در واکنش به این مسئله عنوان کرد که حجاب بخشی از وجودش است.

مشکات الزهرا صفی با یک پیروزی و دو شکست به کار خود در گرنداسلم جوانان استرالیا پایان داد و  امروز (چهارشنبه) به ایران بر می‌گردد. حضور در این مسابقات این شانس را به صفی و البته تنیس ایران داد که در سطح جهان مطرح شوند.

با وجود اینکه صفی دیگر در جدول مسابقات نیست اما همچنان بازتاب این حضور ادامه دارد. یک رسانه اماراتی به بحث پوشش صفی پرداخت و نوشت: در یک روز سوزان تابستانی استرالیا در پارک ملبورن یک نوجوان مسلمان در مسابقات به رقابت پرداخت در حالی که پیراهن آستین بلند و شلوار زیر شورت ورزشی خود پوشیده بود و روسری به سر داشت. 

او در بازی اول خود در کمتر از ۹۰ دقیقه پیروز شد و به دور دوم  مسابقات استرالیا رسید، در حالی که در گرمای ملبورن شجاعانه مقاومت می‌کرد. او اولین بازیکن با حجابی است که در یک گرند اسلم شرکت کرده است.

صفی پس از پیروزی به شوخی گفت: من خورشید را دوست دارم، اما نه به این اندازه.

وی افزود: من به این حجاب و این پوشش عادت کرده‌ام. حجاب بخشی از وجود من است. از ۹ سالگی تا امروز با آن در هر تور و در هر آب و هوایی بازی‌ می‌کردم.

صفی در مورد گرمای هوا نیز گفت: من گرما را احساس کردم اما من را آزار نمی‌داد. وقتی به مسابقه می‌روید، دیگر به این چیزها فکر نمی‌کنید.

خبرنگاری که این گفت‌وگو را انجام داده است، در ادامه نوشت: وقتی به او گفتم مصری هستم و بیش از یک دهه است که ورزش را در جهان عرب و اسلام پوشش داده‌ام، صفی بلافاصله لبخندی زد و گفت: من واقعاً خوشحالم که امروز اینجا هستید و می‌توانید وضعیت من را به عنوان یک زن که در خاورمیانه ورزش حرفه‌ای مانند تنیس انجام می‌دهد را درک کنید.

خانواده صفی نقش مهمی در رسیدن او به این جایگاه داشتند و کمک کردند که از موانع عبور کند. او توضیح داد: حمایت خانواده به خصوص مادرم، واقعاً دلیل بزرگی است که توانستم به اینجا برسم. او همیشه من را هل می‌داد که در  مسابقات شرکت کنم. زمانی که شروع به بازی در تورنمنت‌های فدراسیون جهانی کردم، در هر مسابقه‌ای که شکست می‌خوردم، مادرم به من فشار می‌آورد و می‌گفت: تو می‌توانی بهتر شوی. من واقعا سخت تمرین می‌کردم. هر مسابقه‌ای که باختم، واقعاً غم انگیز بود، اما به خودم فشار می‌آوردم تا بهتر شوم و تورنمنت‌های بیشتری بازی کنم.

صفی از نادال و کریستیانو رونالدو به عنوان قهرمانان ورزشی خود نام می‌برد.  اولی را به خاطر معرفی او به تنیس و دومی را به خاطر الهام بخشیدن به او برای نبرد در لحظات سخت، قهرمانان ورزشی خود می‌داند. او گفت: رونالدو نیز روزهای بسیار سختی را سپری کرد، من داشتم مستند او را تماشا می‌کردم و واقعا انگیزه داشتم که می‌توانم این کار را انجام دهم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آریهان DE ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    همه ميدونند که مجبوره با حجاب بازی کنه. نه پس بیاد بگه من مخالفم. مگه کسی در این مملکت حق نظر داره؟
  • حمید IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    این حرفها زمانی قابل قبوله که درصورت برداشتن حجاب مجازاتی در انتظار این دختر نباشه وگرنه الان مجبوره باحجاب باشه مثل بقیه زنان ایران
  • جمال IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    حجاب اجباری نه تنها زیبایی نداره بلکه باعث تحقیر هم هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی