نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
پیمان فخری
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

نشست ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی به بررسی شرایط ۵ رشته برای اعزام به بازی های آسیایی هانگژو اختصاص دارد.

دوومیدانی، بسکتبال، بوکس، شمشیربازی، والیبال، تیراندازی، قایقرانی، وزنه‌برداری، کشتی، تکواندو، کاراته، کوراش، ووشو، ورزش های صعودی، کبدی، اسکیت، تیر وکمان، فوتبال، هندبال، شنا شیرجه واترپلو، ژیمناستیک، دوچرخه سواری، شطرنج، بازیهای الکترونیک، سپک تاکرا و تنیس روی میز ۲۶ رشته ای هستند که اعزام ورزشکاران شان قطعی شده است. نوزدهمین دوره بازی های آسیایی که روزهای ۱۹ شهریورماه تا ۳ مهرماه سال آینده به میزبانی هانگژو چین و در ۴۰ رشته برگزار می‌شود.

هر چند مسئولین بدنبال اعزام رشته های مدال آور هستند اما پیمان فخری ، رئیس کاروان ورزشی ایران در بازیهای آسیایی بدنبال اعزام کاروانی کیفی است: 

شمشیربازی سابر در جام جهانی گرجستان پنجم شد. آیا شما به عنوان سرمربی سابق تیم ملی از نتایج راضی هستید؟

بله شمشمیربازان تلاش خود را کردند و به نظرم نتایج تیمی راضی کننده بود.

گفته می شود ملی پوشان وابسته به شما هستند؟

به هر حال 10 سال کنار آنها بودم و مسلما " تغییرات کادر فنی در ابتدا افت را به همراه دارد اما باید اجازه بدهید این دوره انتقالی طی شود. آنها خوب تمرین می کنند و باید منتظر رویدادهای بعدی ماند و سپس درباره عملکرد آنها اظهار نظر کرد.

ستاد عالی در خصوص اعزام تیمهای ملی بانوان همچون هندبال،والیبال و بسکتبال چه تصمیمی گرفته اند؟

روی کاغذ شانس اعزام ندارند. هر چند شرایط اقتصادی هم باید اجازه اینکار را بدهد. هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده و احتمالا" در همین نشست در خصوص  چهار و پنج رشته همچون هندبال و والیبال بانوان ،اسکواش،تنیس،بدمینتون ،سه گانه و سوارکاری  تصمیم گیری می شود.

یعنی احتمال اضافه شدن کدام رشته بیشتر است؟

به نظرم مشکات الزهرا صفی و ثریا آقایی که ورزشکارات کیفی هستند باید مورد حمایت 100 درصدی قرار بگیرند. کیفیت را نباید فدای مدال کرد.به هر حال مابقی بانوان بستگی به شرایط دارد.

با توجه به شیوع دوباره کرونا در چین ایا بازیهای آسیایی برگزار می شود؟

بله،تجربه المپیک نشان داد که می توان برگزار کرد.ورزش جهان کارش را بخاطر کرونا زمین نگذاشته است و با توجه به برنامه ریزی هایی که کمیته ملی چین انجام داده بازیها سروقت آغاز می شود.همچنین با تدوین پروتکلها و دفترچه هایی که در این زمینه تهیه شده است کلیه کاروانها را مطلع می کنند.

آیا در صورت تغییرات در ریاست کمیته ملی ، تغییری در روسای کاروانها انجام می شود؟

هر اتفاقی ممکن است روی بدهد. مسئول جدید این حق را دارد که درباره کاروان تصمیم گیری کند. به این دلیل نمی توان انتخابات را زمین گذاشت که مبادا تغییراتی انجام شود.

وضعیت نامعلوم فدراسیون وزنه برداری آینده این رشته را در معرض خطر قرار داده است. نگران نتایج انها در هانگژو نیستید؟

این دغدغه ای است که در خصوص 7 رشته داریم. شواهد امر نشان می دهد که در بعضی از آنها مشکلات حقوقی وجود دارد. ولی بهتر است وزارت ورزش این مسائل را زودتر حل کند. این رشته ها متاسفانه مدال آور هم هستند.

جواد فروغی صحبتهایی راجب کشتی و مشکلات تیراندازی کرده است.آیا از لحاظ بودجه کمکی به این رشته کرده اید؟

صحبتهای او بسیار درست است. از سوی دیگر آنها مشکلات فشنگ هم دارند. ما سعی می کنیم تا حدودی مشکلات آنها را حل کنیم. بطور مثال کمیته بخش اعظم هزینه اعزام تیراندازان را به جام جهانی مصرداد تا تیم ملی ضرر نکند. به هر حال تیراندازی از رشته های کیفی و مدال آور ماست.

در نوزدهمین دوره سعی در اعزام کاروان کیفی دارید یا کمی؟

همانطور گفتم کیفیت فقط مدال نیست. هر چند باید نیم نگاهی هم به مدال آوری داشته باشیم اما مهم این است کار کیفی صورت بگیرد.

اسپانسری برای کاروان پیدا شده است؟

بدنبال اسپانسر هستیم و مواردی هم که پیدا شده است شدیدا پی گیریم تا از ظرفیت ان برای موفقیت تیم های ملی استفاده کنیم.

پیش بینی تان برای جایگاه کاروان ایران چه خواهد بود؟ آیا  ظرفیت بیشتری از بانوان را اعزام می کنید؟

بدنبال ارتقای جایگاه کاروان در هانگژو هستیم و با برنامه ریزی که داریم امیدوارم به ان برسیم. در ضمن شاهد حضور بانوان بیشتری در کاروان خواهید بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی