شهاب الدین عزیزی خادم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس فدراسیون فوتبال اعتقاد دارد درباره صعود ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ باید کتاب‌ها نوشت.

آرتین زهرابی؛ دقایقی پس از مسجل شدن صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، شهاب الدین عزیزی خادم در مصاحبه ای گفت: پیروزی بی سابقه‌ای به اذن الهی به دست آمد. باید از این صعود «کتاب‌ها» نوشت. چنین اتفاقی را تجربه نکرده بودیم...

***

صعود به جام جهانی همواره اتفاقی مهم در فوتبال ایران است و مردم بابت این مساله خوشحال می‌شوند اما سوال مهم ما این است که رئیس فدراسیون فوتبال در روزی که تیم ملی به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه صعود کرد کجا بود؟ آن زمان تهران تشریف داشتید آقای عزیزی خادم؟ خیابان‌های پایتخت را به خاطر می‌آورید؟

اگر به دلیل گذشت زمان، حتی های‌لایت آن عصر تاریخی را به یاد نمی‌آورید خدمت شما عرض می‌کنیم وقتی علی دایی آن پاس طلایی را به خداداد عزیزی داد و دروازه مارک بوسنیچ (دروازه بان تیم ملی استرالیا) فرو ریخت، میلیون‌ها ایرانی در شادمانه ای که دیگر تکرار نشد در خیابان‌های کشور دیده شدند.

روز حماسه فراموش نشدنی صعود ایران به جام جهانی؛ رئیس فدراسیون فوتبال کجا بود؟

چون نمی‌دانیم حافظه تاریخی شما دقیقا در چه وضعیتی است، یادآوری می‌کنیم که هیچ صعودی به اندازه اتفاق تاریخی ملبورن در فوتبال ایران اثرگذار نبود. اگر قرار است برای حادثه ای مهم در تاریخ فوتبال کشور، کتابی نوشته شود درباره همان روز فراموش نشدنی است.

ما از دلایل این بزرگنمایی بی خبریم؛ یعنی نمی‌دانیم از این تاکید تکراری به دنبال تقدیر از زحمات خودتان هستید یا داستان یک چیز دیگر است. تا جایی که ما می‌دانیم صعود به جام جهانی در دو دوره گذشته در آبرومندانه ترین حالت ممکن رخ داد و هیچ کتابی هم به جز مشتی توهین و ناسزا در فضای مجازی درباره اش نوشته نشد! این صعود جای خوشحالی و سرور دارد اما پیرامون حماسه بودنش باید تامل کنیم. در ضمن، این را هم نمی‌دانیم فی البداهه به ذهنتان رسید که باید برای داستان این صعود کتاب‌ها نوشت یا نه اما پیشنهاد ما این است که «کتاب‌ها» را بی خیال شوید و خودتان همین امروز برای نوشتن یک کتاب در این باره اعلام آمادگی کنید.

نویسنده این کتاب مشعشع، شما باشید؛ اصلا چه کسی برای روایت این صعود، بهتر از خود رئیس فدراسیون فوتبال؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حنیف IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    جناب عزیزی خادم اذن خوبان عالم منظورتون بود... خدایی اگر بخوایم کمترین نقش در صعود تیم ملی رو به جام جهانی بدیم اونم فقط حضور فیزیکی شما بود و تمام
  • مجهول الهویه IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    سپاس فراوان از آقای زهرایی، جناب عزیزی اگه این پیروزی به اذن الهی بود، خب خدا رو شکر، شما چرا شما به خودتون گرفتید؟
  • Roojaa IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    یحتمل منظورش در صعود قاطعانه و زودهنگام هست،مثل اینکه شما دوست دارید مسابقات تیم ملی رو در شرایط اضطراب و استرس و اعصاب خوردی نگاه کنید، برای من که فرقی نکرد!!قبل ترها از بس با استرس فوتبال نگاه میکردیم،با اینکه تخمه ارزون بود، با فوتبال نمیشد تخمه خورد،کوفتمون میشد ، به خدا ؟! حالا که تماشای فوتبال ملی با راحتی و آسودگی خیاله،تخمه گرونه و امکان خریدنش نیست؟!! برای من که فرقی نکرد.
  • Mohammad IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    البته من این وسط نه طرف اقای زهرابی هستم نه رئیس فدراسیون به نظر من برای هر ۶ صعود ایران به جام جهانی باید کتاب نوشت برای بردن استرالیا تو سال ۱۹۷۷ تو خاک استرالیا برای برد ایران تو سال ۹۸ مقابل استرالیا برای برد قطر و اردن تو انتخابی ۲۰۰۶ تو زمین حریف برای برد قطر کره تو انتخابی ۲۰۱۴ تو زمین حریف برای تمام بازی های خوب تیم ملی برای صعود به ۲۰۱۸ بدون استرس برای تیم ملی ایران که از جهنم بحرین برامون بهشت ساخت و تا یکبار دیگه خدا رو به ما و ما رو به ارزو هامون نزدیک تر کنه به نظرم از جام جهانی بعدی که سهمیه اسیا به جای ۴.۵ بشه ۸.۵ دلمون بیشتر برای استرس های انتخابی جام جهانی تنگ میشه
  • مهیار GB ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    این بنده خدا یک سخنگو لازم داره که تو این جور مواقع بیاد بجاش حرف بزنه. یادمه بعد از بازی با بحرین کلی خوشحال بودیم که یهو مصاحبهٔ این بابا پخش شد حالمون رو گرفت، جوری حرف میزد انگار برزیل رو تو فینال جام جهانی ۰ـ۷ بردیم و جام رو آوردیم خونه!
  • آریا IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    درود فراوان بر آرتین زهرابی
  • ابی US ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    ... کجا بود ؟ ....... رفته بود گل بخره !

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی