بازیکنانی که در ژانویه از بارسا جدا می‌شوند/ خروجی‌های زمستانی نوکمپ
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بارسلونا برای خرید بازیکنان جدید مجبور است بازیکنانی را بفروشد و البته تمایلی هم به ادامه کار با بعضی از بازیکنان فعلی ندارد.

بارسلونا به شدت مصمم است که در نقل و انتقالات زمستانی فعال باشد اما برای این کار آنها باید اول چند بازیکن خود را بفروشند تا بتوانند از لحاظ مالی بودجه لازم برای خرید بازیکنان جدید را به دست بیاورند.

آبی‌اناری‌ها بیش از همه به خرید یک مهاجم نوک و یک دفاع چپ در نقل و انتقالات ژانویه نیاز دارند، پنجره‌ای که تا هفته آینده بسته می‌شود و آنها باید هرچه سریعتر تکلیف خریدهای خود را روشن کنند. تا اینجای کار، بارسلونا توانسته فران تورس را از منچسترسیتی با قیمت نسبتا گرانی بخرد گرچه آنها توانسته اند از پس این هزینه بربیایند اما برای خریدهای بعدی به مشکل برمی‌خورند. اوضاع اقتصادی باشگاه به گونه‌ای است که قبل از هر خرید دیگری آنها باید یا دستمزد پرداختی به کل تیم را کاهش دهند یا اینکه بازیکنانی را از تیم جدا کنند تا تراز مالی مناسبی برای فعالیت بودن در پنجره نقل و انتقالات فراهم شود.

پنج بازیکنی که احتمال جدایی آنها از بارسا در این ژانویه وجود دارند این بازیکنان هستند.

نتو

نتو، دروازه‌بان شماره دو بارسلونا و پشت سر مارک آندره تراشتگن است. این شرایط از زمانی که او از والنسیا به بارسا ملحق شد وجود داشته و هنوز هم ادامه دارد. در ۳۲ سالگی، این دروازه‌بان برزیلی مشتاق است که به تیمی دیگر برود و به عنوان دروازه‌بان اول از فوتبال لذت ببرد چرا که می‌داند سالهای پایانی فوتبالش است و نمی‌خواهد این سالها را نیز روی نیمکت بگذراند. بارسا نمی‌خواهد به این بازیکن اجازه جدایی بدهد چرا که او را جانشینی قابل اطمینان برای دروازه‌بان آلمانی خود می‌داند اما اگر پیشنهاد خوبی برای او برسد، خود نتو هم دیگر راضی به ماندن نیست و در این صورت بارسلونا نیز از یک پیشنهاد خود استقبال می‌کند.

عثمان دمبله

ماجرای عثمان دمبله و بارسلونا به نظر می‌رسد که کم‌کم به پایان خود نزدیک شود و این ژانویه زمان جدایی دو طرف از یکدیگر باشد. باشگاه به او به صراحت اعلام کرده که باید به دنبال تیم جدیدی باشد. این قاطعانه ترین «نخواستن» یک بازیکن از سوی بارسلونا در سالهای اخیر است. وینگر فرانسوی یکی از گرانترین بازیکنان تاریخ بارسلونا است اما بعد از راضی نشدن به تمدید قرارداد خود با وجود اصرار باشگاه، بارسلونا هم موضع تندی نسبت به او گرفت و به نظر می رسد او آینده ای در نوکمپ نداشته باشد. بارسا می‌خواهد در همین زمستان از دمبله و هزینه‌هایش خلاص شود تا بودجه قابل توجهی از این نظر به دست بیاورد اما وضعیت به گونه ای است که چیزی شبیه بحران را در بارسا به وجود آورده است. حالا دمبله خودش مدعی شده که می‌خواهد در بارسلونا بماند اما بارسا تمایلی به نگه داشتن او ندارد و به احتمال زیاد لیگ برتر انگلیس مقصد بعدی این ملی‌پوش فرانسوی خواهد بود.

الخاندرو بالده

جست وجوی بارسلونا برای خرید یک دفاع چپ در بازار نقل و انتقالات آنها را به خرید نیکولاس تاگلیافیکو، مدافع آرژانتینی تیم آژاکس نزدیک کرده است. این بازیکن خودش هم تمایل زیادی به انتقال به بارسلونا دارد و این موضوع را به مسئولان اژاکس اعلام کرده است. الخاندرو بالده بازیکنی است که بارسلونا برای ارائه پیشنهاد به آژاکس در نظر گرفته تا به عنوان بخشی از قرارداد خرید تاگلیافیکو، این بازیکن به صورت قرضی به آژاکس برود. اما بالده خودش با این پیشنهاد مخالفت کرده و از فرصت بازی کردن در تیمی مثل آژاکس استقبال نکرده است. او به دنبال پیشنهاداتی از تیمهای دیگر است، هرچند که طبق نوشته روزنامه مارکا هنوز پیشنهاد قابل ملاحظه‌ای دریافت نکرده است.

گاوی

بارسلونا اصلا دوست ندارد پدیده و هافبک خلاق و جوان تیمش، گاوی، را در این پنجره نقل و انتقالاتی از دست بدهد اما شاید تصمیم‌گیری در مورد او از دست مسئولان این باشگاه خارج باشد. بارسا چندین ماه است که در تلاش برای ارائه قراردادی جدید به گاوی است اما در حال حاضر اولویت آنها به خرید بازیکنان جدید است و به همین دلیل اگر پیشنهاد ۵۰ میلیون یورویی که برای فسخ قرارداد این بازیکن در نظر گرفته شده است، ارائه شود باشگاه احتمالا با آن موافقت خواهد کرد ضمن اینکه از نظر قانونی هم آنها چاره‌ای جز پذیرش این پیشنهاد ندارند. چلسی و لیورپول هر دو علاقه‌مند به خرید این بازیکن در همین زمستان هستند و شاید مبلغ فسخ قرارداد او را قبل از اینکه بارسلونا بتواند قرارداد گاوی را تمدید کند، پرداخت کنند و این بازیکن را به خدمت بگیرند.

بازیکنانی که در ژانویه از بارسا جدا می‌شوند/ خروجی‌های زمستانی نوکمپ

ریکی پوچ

به نظر نمی‌رسد که اوضاع برای ریگی پوچ در بارسلونا بهتر از وضعیت فعلی شود. او بازیکن بااستعداد و هافبک بازیسازی است اما نه رونالد کومان به او اعتقادی داشت و نه حالا ژاوی به او میدان می‌دهد. به نظر می‌رسید با آمدن ژاوی او فرصت بیشتری برای بازی کردن پیدا کند اما همچنان نیمکت نشین محض است. بارسا موافق جدایی این بازیکن است و احتمال انتقال او به ولورهمپتون، باشگاه لیگ برتر انگلیس، وجود دارد به ویژه که این باشگاه در زمینه انتقال آداما ترائوره به بارسلونا همکاری لازم را انجام داده است.

بازیکنانی که در ژانویه از بارسا جدا می‌شوند/ خروجی‌های زمستانی نوکمپ

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سانسور IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    گاوی رو نباید از دست بدن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی