نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
علیرضا استکی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اردوی تیم ملی بوکس پنج شنبه هفتم بهمن ماه به پایان رسید و بوکسورها تا برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی به تاریخ پنجم اسفندماه به استان‌های خود رفتند.

علیرضا استکی، سرمربی تیم ملی برای بوکس ایران برنامه ریزی کرده تا در رقابتهای قهرمانی آسیا و بازیهای آسیایی تیمی خوب را آماده کند. او در اردوی پایانی جاسم دلاوری - از قهرمانان بنام کشورمان - را به کادر فنی اضافه کرد.

استکی در خصوص اضافه شدن دلاوری می گوید: «من کادر مجربی در اختیار دارم. از بدنساز گرفته تا اقای کریمی که سابقه سرمربیگری المپیکی دارد، همایون امیری از قهرمانان هم دوره خود من که سالهاست با هم کار می کنیم و سایرین. اما یک بوکسور توانمند، جوان و کاربلد لازم بود کنار ما باشد. از همکاری با او خیلی راضی ام. منتظر روزهای افتخارامیز از این کادر باشید. امیدوارم با همین افراد بتوانیم در مسابقات پیش رو موفقیت کسب کنیم.»

 این سرمربی اولتیماتوم ویژه ای به بوکسورها می دهد: «من آدمی هستم که اگر حرفی بزنم به آن معتقدم. هر کسی که مدعی پوشیدن پیراهن ملی است، فرق نمی کند قهرمان باشد یا تازه کار، مهم این است که در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کند. پس مدعیان برای پوشیدن پیراهن ملی باید در زاهدان با یکدیگر مبارزه کنند.»

علیرضا استکی همچنین به اهداف خود در تیم ملی اشاره می کند: «هدف کوتاه مدت من مسابقات قهرمانی آسیاست و بلند مدت المپیک. من برنامه های خود را به فدراسیون ارائه کردم و امیدوارم درخواست‌هایم برآورده شود.

از اقای ثوری درخواست بازی و اردوهای تدارکاتی، دکتر تعذیه و ماساژور کرده ام تا با تیمی مستقل ملی پوشانم را آماده این رویدادها بکنم. امیدوارم به همه آنها رسیدگی شود. البته باید گفت تیم مال من نیست اما من همان خاک ریز خط مقدم جبهه هستم که ترکشها به سمت من خواهد بود و تلاش می کنیم تا بهترین نتیجه را رقم بزنیم.»

او در ادامه از پایان اردوی تیم ملی در تهران خبر می دهد: «این اردو را با ۲۰ نفر به پایان بردیم و راضی کننده بود.  تعدادی از نفرات درگیر امتحانات دانشگاهی و چند نفری هم سرماخوردگی شدید داشتند با اینحال تمرینات به پایان رسید و تا پنجم اسفند بوکسورها به استانها می روند تا زیر نظر مربیان و هیاتهای خود تمرین کنند تا اینکه در زاهدان مستقر شویم و مسابقات را زیر نظر بگیرم. نفرات اول و دوم به اردو دعوت خواهند شد.»

دلاوری: تجربیاتم را به بوکسورها انتقال می دهم

جاسم دلاوری بوکسور سابق تیم ملی، به کمک استکی آمد. دلاوری از بهترین سنگین وزن های دهه قبل بوکس بود و مدال نقره آسیا را در کارنامه دارد. دلاوری این بار در قالب مربی و در کنار علیرضا استکی بوکسورها را برای حضوری موفق در رینگ هانگژو هدایت می کند: « علیرضا استکی، با من درباره شرایط فعلی تیم  صحبت کرد و من هم قبول کردم که در کنار او به تیم ملی کمک کنم.»

جاسم دلاوری

دلاوری حالا به گفته خودش در این سال ها فعالیت هایی در زمینه مربیگری داشته است: «اینطوری نبود که پا روی پا بگذارم و درخانه بنشینم. من سال ۲۰۱۷ دستیار مربی کوبایی تیم ملی و سال ۲۰۱۸ هم کنار امید رشید سرمربی تیم ملی جوانان بودم. مدتی بخاطر مسائل شخصی کنار کشیدم و حالا مجددا در کنار تیم ملی خواهم بود. »

 ملی پوش سابق بوکس حالا تمام تلاشش را خواهد کرد تا تجربیات سال های قهرمانی را به بهترین  شکل به بوکسورها منتقل کند: «من از سال ۸۳ وارد اردوهای تیم ملی شدم و حالا تمام تلاشم این است که تمام نکات و تجربیات این چندساله را به بوکسورها انتقال داده و به بهترین نحو درکنارشان باشم ترجیح می دهم که فعلا حرفی درباره اوضاع این روزهای بوکس و مقایسه ان با گذشته نزنم تا حاشیه ای پیش نیاید.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی