علی کفاشیان
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: نباید گول این تیم ملی را بخوریم و باید به شکلی در پایه‌ها برنامه بریزیم که در آینده تیمی قویب داشته باشیم.

علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره صعود دوباره تیم ملی به جام جهانی، نقطه نظرات جالبی دارد. بخش هایی از مصاحبه تازه کفاشیان را در زیر می خوانید:

*این صعود مقتدرانه جای تبریک دارد، سه دوره است که به جام‌جهانی می‌رویم که این نشان‌ می‌دهد که ما هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ تیمی تقویت شده‌ایم. امیدوارم در بحث پایه‌ها نیز نگاه پیگیرانه‌ای صورت بگیرد تا با پشتوانه‌سازی بتوانیم خود را در سال‌های آینده هم بیمه کنیم.

*در خصوص اینکه خیلی‌ها مدعی شده‌اند این تیم میراث کی‌روش است و حضور ۸ ساله این مربی باعث شده تا از لحاظ بازیکن در وضعیت مناسبی قرار بگیریم باید بگویم قطعا با یک روز و دو روز نمی‌شود یک تیم ملی قوی ساخت، حتی با یکی دو سال کار هم این اتفاق رخ نمی‌دهد. وقتی بدنه تیم ملی قوی باشد طبعاً‌ در سال‌های بعد هم کمک حال ما خواهد بود. زمانی که در سال ۸۶ فدراسیون را تحویل گرفتیم تیم ملی ضعیفی داشتیم و لژیونر چندانی از ایران در اروپا فعال نبود.

*در همان ابتدا حتی به جام‌جهانی هم نرفتیم ولی بعد از آنکه لژیونرهای فوتبال ما بیشتر شدند، پشتوانه‌سازی صورت گرفت و موفق شدیم در سه دوره راهی جام‌جهانی شویم. نباید گول این تیم را بخوریم، باید پایه‌ها را قوی کنیم و کار را با آنها ادامه بدهیم ضمن آنکه باشگاه‌ها هم باید کمک کنند و در بحث پایه‌ها پیگیری داشته باشند تا تیم ملی ما تقویت شود و با حضور لژیونرهای ایران در اروپا سال‌های آینده تیم ملی را بیمه کنیم.

*در دو دوره گذشته جام‌جهانی ما بازی‌های قابل قبولی انجام دادیم؛ پرتغال،‌ آرژانتین و اسپانیا را اذیت کردیم و تا دقیقه ۹۰ مقابل آرژانتین بازی قابل قبولی داشتیم، این تیم زنگ تفریح نبوده پس توانایی صعود را دارد. با توجه به اینکه تیم ملی ما خیلی زود به جام‌جهانی صعود کرده اگر این تیم را تقویت کنیم و بازی‌های تدارکاتی خوبی برای آن در نظر بگیریم قطعا امکان صعود به جام‌جهانی را خواهیم داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی