مهدی طارمی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شش تفنگدار تیم ملی ایران را به جام جهانی برده و با نقش پررنگی که داشته‌اند، تاریخ‌ساز شدند.

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی مقابل عراق توانست طعم ششمین صعود خود به جام جهانی را بچشد. شاگردان دراگان اسکوچیچ در حالی که هنوز سه بازی دیگر تا پایان مسابقات مقدماتی باقیمانده صعود خود را قطعی کردند. در این بازی مهدی طارمی با گلی که در نیمه دوم وارد دروازه عراق کرد باعث پیروزی و صعود ایران شد. مروری داریم بر ۶ گلزنی که در ادوار مقدماتی جام جهانی شادی آفرین شده و گل پیروزی ایران را به ثمر رساندند.

غفور جهانی - ۱۹۷۸

اولین صعود ایران به جام جهانی مربوط به سال ۱۹۷۸ است. تیم تحت هدایت حشمت مهاجرابی توانست با غلبه بر استرالیا جواز حضور در جام جهانی آرژانتین را کسب کند. در این دیدار غفور جهانی گل صعود ایران را در دقیقه ۴۴ به ثمر رساند. این بازی در تاریخ ۴ آذر ۱۳۵۶ برگزار شد.

همراه با پیام آوران شادی فوتبال ایران/ این ۶ تفنگدار فراموش نشدنی...

خداداد عزیزی - ۱۹۹۸

بازی معروف ایران با استرالیا که ایران با یک تساوی دو بر دو توانست جواز حضور را کسب کند. گل اول را کریم باقری زد اما گل خداداد عزیزی در دقیقه ۷۹ باعث شد تا بازی به تساوی کشیده شده و در نهایت ایران جواز حضور در فرانسه را کسب کند. این بازی در تاریخ ۸ آذر ۱۳۷۶ برگزار شد.

محمد نصرتی - ۲۰۰۶

در بازی ایران با بحرین ضربه سر محمد نصرتی در دقیقه ۴۶ وارد دروازه حریف شد تا ایران با پیروزی در این بازی طعم صعود به جام جهانی را بچشد. نصرتی در بین زنندگان گل صعود ایران، تنها بازیکنی بود که در پست مدافع بازی می کرد. این بازی در تاریخ ۱۸ خرداد ۱۳۸۴ برگزار شد.

رضا قوچان نژاد - ۲۰۱۴

فوتبالدوستان قطعا حساسیت و کری خوانی شدید پیش از بازی ایران با کره جنوبی را به یاد دارند. دیداری که با مشت های گره کرده کارلوس کی روش و البته گل دیدنی قوچان نژاد ماندگار شد. گوچی در دقیقه ۶۰ تک گل بازی را به ثمر رساند تا ایران راهی جام جهانی شود. این بازی در تاریخ ۲۸ خرداد۱۳۹۲ برگزار شد.

همراه با پیام آوران شادی فوتبال ایران/ این ۶ تفنگدار فراموش نشدنی...

سردار آزمون و مهدی طارمی -۲۰۱۸

سردارآزمون در بازی با ازبکستان در دقیقه ۲۳ دروازه این تیم را باز کرد. طارمی هم زننده گل دوم ایران در این بازی بود تا این بازی در نهایت با نتیجه دو برصفر به سود ایران به پایان برسد. تیم کشورمان در دو هفته مانده به پایان رقابت های مقدماتی صعود خود را قطعی کرد. این بازی در تاریخ ۲۲ خرداد۱۳۹۶ برگزار شد.

مهدی طارمی -۲۰۲۲

در نهایت مهدی طارمی با گلی که در دقیقه ۴۸ وارد دروازه عراق کرد صعود ایران را در سه بازی مانده به پایان رقابت ها قطعی کرد تا در کنار ۵ بازیکن دیگر که گلهای صعود ایران به جام جهانی را زدند تاریخ ساز شود. این بازی ۷ بهمن ۱۴۰۰ برگزار شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی