نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
فینال هیجان‌انگیز؛ ستاره باتجربه مقابل استاد جنگ‌های روانی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امروز نوبت تاریخ‌سازی یکی از دو تنیس‌باز سرشناس جهان در فینال اوپن استرالیاست.

امروز در فینال تنیس اوپن استرالیا تاریخ‌سازی خواهد شد. این تاریخ سازی یا توسط رافائل نادال خواهد بود که بیست و یکمین قهرمانی در گرنداسلم‌ها را به دست می آورد و از این نظر رکورددار می‌شود یا توسط دنیل مدودف که تبدیل می شود به اولین تنیس باز در تاریخ رقابت‌های اوپن که بعد از کسب اولین قهرمانی خود در گرنداسلم‌ها بلافاصله در گرند اسلم بعدی نیز به قهرمانی می‌رسد.

در ابتدای این تورنمت هر دو تنیس بازی شانس کمی برای موفقیت داشتند. نادال فقط پنج بازی از تابستان سال گذشته به بعد بازی کرده بود چون دچار مصدومیت شدید پا شده بود. این تنیس باز ۳۵ ساله قبل شروع رقابت‌های اوپن ساترالیا به صراحت گفت : «باید بپذریم که اوضاعم خوب نیست. من اینجا آمدم فقط با این هدف که به مسابقات برگردم. این مهمترین چیز برای من است. در مرحله بعدی اگر توانستم در مسابقات بنرده شوم و هر روز پیشرفت کنم، این برایم فوق العاده خواهد بود.»

نادال به عنوان بخت ششم قهرمانی پا به این مسابقات گذاشت و حرفش هم درست بود. او شروع خوبی در تورنمنت نداشت. اما چیزی که هیچ مصدومیتی نمی تواند از نادال بگیرد اراده اوست و این موضوع در سراسر تورنمنت به وضوح قابل دیدن بود.

در سوی دیگر، مدودف انگیزه فراوانی دارد که نادال را در راه رسیدن به رکورد رویایی ۲۱ قهرمانی در گرنداسلم‌ها ناکام بگذارد. این ستاره روس که بخت دوم قهرمانی مسابقات بود و بعد از کنار گذاشته شدن نواک جوکوویچ تبدیل شد به بخت اول قهرمانی، گفته فقط تمرکزش روی کار خودش است و کاری به رکوردشکنی نادال ندارد. سال گذشته میلادی او جوکوویچ را در رسیدن به قهرمانی بیست و یکم ناکام گذاشت و حالا به دنبال تکرار آن در ملبورن پارک و مقابل نادال است. او با بالاترین رتبه در رده بندی جهانی یعنی رتبه وارد این رقابت‌ها شد اما سعی کرد قبل از فینال فشار را از روی خودش بردارد و گفت: «مدعی قهرمانی کسی است که بیشترین قهرمانی در گرنداسلم‌ها را دارد، پس نادال با ۲۰ قهرمانی مدعی اصلی بازی فینال است نه من.»

مدودف یک تنیس باز باهوش و استاد جنگ‌های روانی است که در شرایط سخت هم اعتماد به نفس خود را از دست نمی دهد. نبرد او با نادال باتجربه و چپ دست می تواند یک فینال هیجان انگیز را در اوپن استرالیا رقم بزند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی