نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
مجید نامجومطلق
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بازیکن اسبق تیم ملی گفت: شاید با کارلوس کی‌روش هیچ جام قهرمانی به دست نیاوردیم و نتوانستیم در جام ملت‌ها قهرمان شویم اما ساختاری که او برای فوتبال ما ایجاد کرد باعث شد اکنون بهره‌اش را ببریم.

مجید نامجو مطلق از ملی پوشان سابق فوتبال ایران که یک هافبک فانتزی و تکنیکی در دوره خودش بود، وضعیت تیم ملی را در مصاحبه‌ای تشریح کرد. با هم بخش هایی از مصاحبه نامجومطلق را می‌خوانیم.

*تیم ملی خوبی داریم. بازیکنان توانمندی در اختیار داریم. فراموش نکنیم ما همیشه بازیکن لژیونر در فوتبال ‌مان داشته‌ایم اما این مرتبه یک نکته مهم در مورد لژیونرهای‌مان را نباید نادیده بگیریم اینکه در گذشته شاید لژیونرهای ما کمتر بازیکن تاثیرگذار تیم‌هایشان بودند اما اکنون بازیکنان ما در تیم‌های مطرح اروپایی حضور دارند و از آن مهم‌تر اینکه بازیکنان تاثیرگذار و مهمی در تیم‌های باشگاهی خودشان هستند. این حضور بازیکنان ما در فوتبال اروپا به پیشرفت فوتبال ملی‌مان کمک زیادی کرد.

*شاید با کارلوس کی‌روش هیچ جام قهرمانی به دست نیاوردیم و نتوانستیم در جام ملت‌ها قهرمان شویم اما ساختاری که او برای فوتبال ما ایجاد کرد باعث شد اکنون بهره‌اش را ببریم. موفقیت معنایش یک سال، دو سال و سه سال نیست. گاهی برای رسیدن به موفقیت باید نقشه راه داشته باشی و بدانی چگونه در مسیر موفقیت حرکت کنی.

*کی‌روش اصرار زیادی داشت که ملی پوشان ما در فوتبال اروپا حضور داشته باشند زیرا معتقد بود حاصل تجربیات لژیونرها در اروپا به تیم ملی برمی‌گردد. اکنون به این شرایط رسیده‌ایم و از ساختاری که کی‌روش ایجاد کرد سود بردیم البته معنای این حرفم این نیست که زحمات و تلاش‌های اسکوچیچ را نادیده بگیریم. او در بدترین شرایط تیم ملی را تحویل گرفت و با ظرفیت خوبی که فوتبال ملی و بازیکنان ما داشتند و شناخت خوبی که اسکوچیچ از فوتبال ما داشت به موفقیت رسیدیم. کی‌روش هم در ۸ سال حضورش در فوتبال ملی ما معماری خوبی انجام دادیم و ساختار مناسبی را در تیم ملی پی ریزی کرد.

با کی روش جام نگرفتیم اما به ساختار مناسب در تیم ملی رسیدیم/ زحمات اسکوچیچ را نادیده نمی گیرم اما.../ مردم به حضور در جام جهانی راضی نیستند

*به نظرم باید در هر سه بازی باقیمانده با قدرت به کارمان ادامه بدهیم. البته من شنیده‌ام و مطمئن نیستم که شنیده ام درست باشد اما ظاهرا نتایج تیم‌های ملی در مسابقات مرحله گروهی در رده بندی و سیدبندی تیم‌ها در جام جهانی تاثیرگذار خواهد بود. اگر این مساله واقعیت داشت باشد نتایج سه بازی باقی مانده برای‌ ما اهمیت زیادی پیدا می‌کند زیرا در تعیین گروه‌بندی مسابقات ما در جام جهانی اثرگذار است. از سویی دیگر باید نشان بدهیم که قدرت برتر فوتبال آسیا هستیم و این مساله از نظر روحی و روانی هم به ملی پوشان ما کمک می‌کند. سومین دلیل برای ادامه پرقدرت در مقدماتی جام جهانی این است که اسکلت تیم ملی در جام جهانی همین بازیکنان هستند و باید بازیکنان هماهنگ‌تر شوند و در شرایط ایده‌آل تری قرار بگیرند.

*نباید فراموش کنیم که دیگر مردم ما فقط از حضور در جام جهانی راضی و خوشحال نمی‌شوند. انعکاس صعود زودهنگام به جام جهانی در جامعه ما نسبت به گذشته تفاوت داشت و معنایش این است که مردم دوست دارند در جام جهانی موفق شویم و از گروه‌مان صعود کنیم بنابراین باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم و با امکانات مناسبی راهی جام جهانی شویم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پینوشه 6 IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    خبرورزشی از موفقیت چشمگیر اسکوچیچ داره کهیر میزنه قله و پیشونی فوتبال ایران جام ملتهای آسیاست اسکوچیچ قطعا ناکامی های کی روش رو کنار میزنه اسکوچیچ بازیکن بزرگی در فوتبال بود که در دوران فوتبالش به لالیگا رفته در لاس پالماس بازی کرده چرا دم به دقیقه افرادی رو ماسک می کنید شرم بر رویکرد شما در قبال اسکوچیچ
  • حسین IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    درودبر مجید نامجو مطلق درست فرمودید همانطور که خیلی از کارشناسان معتقدند که تیم ملی ایران مدیون ساختار سازی کی روش کبیر است اگر ایشان دراین جام جهانی سرمربی تیم ایران بود صدرصد از گروه خودمان بالا می‌رفتیم ولی با وجود اسکوچیچ به جایی نمیرسیم ای کاش عزیزی خادم هرچه زودتر مربی بزگی در حدکیروش بیاورد
  • Sina IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    اسکوچیچ تیمش نتیجه میگیره ولی متاسفانه خوب بازی نمیکنه درست مثه بازی جلو کره جنوبی
  • جبار IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    ساختار کیروش اورده اش چی برای فوتبال بود، دوبار حذف از اسیا، هفت سال تمام ارکان ورزش در اختیارش بود بار اول شانسی که رفتیم جام جهانی ، مرحله دوم نباید انتظار داشته باشیم بعد از این همه سال حضورش در ایران حداقل رفتن به جام جهانی باشه، باور کنید به امار باشه پروین، پورحیدری، مایلی کهن، برانکو خیلی بهتر ازش نتیجه گرفتن، کسی از تحولی که مایلی کهن ایجاد کرد که سالیان سال بهترین های فوتبال ایران درش نقش داشتند رو یاد نمیکنه، حداقل سه تا از بهترین های اسیا مربوط به همان دوران بودند،باز براش فرش قرمز پهن کنید، درود بر اسکوچیچ
  • اشکان IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    خدا وکیلی همین مونده بود نامجو مطلق در مورد مربیگری نظر بده من خونم آبی خخخخ
  • آنالیز منطقی و درست! DE ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    در این شرایط جنجالی و سر مستی بی حد ونصاب براه انداخته شده بخاطر راهیابی به جام جهانی ,که البته باید از همگی بازیکنان تیم ملی و ازهمه کسانی که در این راه و موفقیت دخیل بودند, باید تشکر کرد. ولی همانطور, که مجید نامجو مطلق کامل بدرستی به نکاتی مهم دررابطه کارهای اصولی و ریشه ای کیروش در هشت سال در ساخت و پرورش این تیم فعلی ایران انجام داد, اشاره درست و منطقی کردند و جای تقدیر و تشکر دارد. این آنالیز درست در شرایطی بیان میشود, درست بر خلاف اکثریت موج براه انداخته شده و همیشگی یک تعداد افراد بی دانش و و حرفهای تکراری کورکورانه طوطی وار و پوسیده - و به رنگ خاصی آلوده شده - و دور از واقعیت های سطح فوتبال جهان درمقایسه با فوتبال آشفته ایران از همه جهات, درست مانند جو براه انداخته شده و مسموم کننده در زمان خود و بر ضد کیروش در ایران میباشد..., که متاسفانه جشمان وذهن و افکارخیلی افراد را با واقعیت های عینی کامل بسته است. در جام جهانی فوتبال در قطر جای شعبده بازی و خیالباقی نیست!
  • mohsen IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    یادم استقلالی ها در مرحله اول می گفتند ایران حذف می شود که نشد و به مرحله بعد مقدماتی صعود کرد و در مرحله بعد گفتند تیم های مرحله قبل ضعیف و تیم ملی با اسکوچیچ به جام جهانی صعود نمی کند که با اقتدار صعود کرده حالا هم نگران جام جهانی شدند و هی کیروش کی روش می کنند تیم کی روش جلو لبنان باخت عراق شده بود گربه سیاه تیم ملی همین بازیکن هایی که الان در تیم ملی عراق بودن زمان کی روش هم بودن ولی الان فاز برداشتن که این عراق اون عراق نیست در کل بهونه های بنی اسرائیلی می آورند و از حسادت دارند خودشون رو می کشند اگر کیروش این تیم رو پی ریزی کرده چرا زمان ویلموتس نتیجه نگرفتید یه جوری می گویند کی روش انگار کی روش این بازیکن ها رو ساخته مهدی طارمی در باشگاه پرسپولیس ساخته شد و به تیم ملی رسید همین وحید امیری در نفت ساخته شد کیروش از بازیکن ها ی شاخص لیگ استفاده می کرد و بعد به همه ایرانی ها فخر می فروخت کیروش تنها خدمتی که کرد دفاع کردن رو به تیم ملی یاد داد هیچ کس هم منکرش نیست وگرنه در هیچ تیمی دست آورد چشم گیری نداشت چون تیمش همیشه دفاعی بود و جلو تیم های هجومی خوب اگر گل اول رو می خورد می باخت
    • عادل IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      يا خيلی فراموشکاری و يا اينکه سنت خيلی کمه که حتی يادت نمياد که اين بازيکنان چطور و در چه مقطعی و در چه سنی به تيم ملی توسط کيروش دعوت شدند !! جالبه که عدم موفقيت ويلموتس را معيار موفقيت اسکوچيج قرار می دهی و برای اثباط عدم موفقيت کيروش به دو سه استثاء و بدشانسی طی 8 سال اکتفاء می کنی و چشمت را روی ساير موفقيت هاش و ساخت همين تيم حال حاضرمی بندی !!! تازه مگه همين تيم 4 سال پيش تيم اول و بدون باخت و تنها با يک گل خورده به جام جهانی صعود نکرده بود ؟؟؟ الان چطور اينقدر برای شما جذاب تر شده و 2018 را کلا فراموش کرديد ؟؟؟؟
  • حمید MD ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    بعضی‌ها برای این‌که بگن من هم هستم بهتر می‌فهمم! هر از چندگاهی میان یک مصاحبه می‌کنن و به سرمربی جدید انتقاد می‌کنن... آقای نامجو‌مطلق مثل اینکه هنوز نمی‌دونه هر مربی که ۸ سال در یک کشور باشه. حتما بازیکنان تیم ملی تغییر و تحول خواهند کرد. آقای نامجومطلق، وقتی که کیروش آمد مگر از همان بازیکنان قبلی استفاده نکرد!؟ اسکوچیچ یا هر مربی دیگر هم که تازه امده از همان بازیکنان قبلی استفاده می‌کند و اگر تا ۸دیال بماند مطمینا بازیکنان تعییر خواهند کرد و بازیکنان جدیدی معرفی خواهند شد. هرچند در طی این یکی دو سال، لیگ ما هیچ بازیکنی را نتوانسته بسازد تا به تیم ملی راه پیدا کند..
  • مجید IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    حق با آقای نامجو مطلق است
  • آرمان IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    اگر دفاع اتوبوسی اسمش ساختار تیمی هست پس ما هیچی از فوتبال سر در نمیاریم حتی با تیم های ضعیف هم دفاعی بازی می‌کرد و ضد حمله های بیمار گونه الانم تیم مصر رو نگاه کنید ، کاملا دفاعی حتی از محمد صلاح هم داره تو ساختار دفاعی استفاده میکنه شاید نامجو مطلق یادش رفته که کی‌روش برای هر بازی یک ماه لیگ رو تعطیل میکرد ولی الان فقط ۴ روز قبل بازی ، بازیکنان دست سرمربی هستن الان فوتبال ایران برگشته به روح واقعیش فوتبال هجومی شاید اسکوچیچ کار خاصی نکرده باشه ولی در عین نظم پذیری آزادی داده که حملات طوفانی بکنند میل به بردن تو بازی تشریفاتی ارزشی هست که تا حالا هیچ مربی در ایران بهش فکر هم نکرده شخصیت آروم اسکوچیچ با شخصیت هوچی گر کی روش قابل مقایسه نیست کی روش فدراسیون رو هم در اختیار گرفته بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی