نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
رکوردشکنی پادشاه رافا/ نادال: هیچکس نمی‌داند چطور مبارزه کردم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حالا او راه خود را از جوکوویچ و فدرر جدا کرده و نام خود را به عنوان «اولین» در یک رکورد خاص ثبت کرده است.

برای یک قهرمان با سن بالا این یک عنوان برازنده بود تا به عنوان یکی از بزرگترین تنیس‌بازهای تاریخ، حالا به تنهایی عنوان ستاره‌ای که بیشترین قهرمانی گرنداسلم را به دست اورده است، در اختیار خود بگیرد. بیشترین قهرمانی و البته اولین نفری که به ۲۱ قهرمانی رسیده است، عددی که شاید در تورنمنت‌های بعدی برای نواک جوکوویچ و راجر فدرر هم در دسترس باشد اما مهم اولین نفر است و حالا این اولین نفر، رافائل نادال است.

نادال با یک برد دراماتیک در نبرد هیجان انگیز در فینال تنیس اوپن استرلیا به پیروزی رسید تا بیست و یکمین قهرمانی خود در گرنداسلم‌های تنیس را به‌دست بیاورد و از این نظر تاریخ‌ساز شود.

ستاره ۳۵ ساله اسپانیایی به معنی واقعی کلمه یک برد دراماتیک را کسب کرد چرا که در بازی فینال مقابل دنیل مدودف ابتدا در دو ست اول بازنده شده و در حالی که به نظر می رسید شانسی برای برنده شدن ندارد، به شکلی فوق‌العاده به بازی برگشت و با نتیجه ۳-۲ در نبردی که بیش از ۵ ساعت طول کشید به پیروزی رسید. در حالی که ساعت از یک بامداد در ملبورن گذشته بود نادال با یک ضربه بک‌هند بلند بعد از ۵ ساعت و ۲۴ دقیقه پیروزی خود را قطعی کرد و با خوشحالی فریاد زد و راکت خود را به گوشه‌ای پرتاب کرد.

حالا او بالاتر از نواک جوکوویچ و راجر فدرر دو فوق‌ستاره دیگر تنیس که هر دو در این تورنمنت غایب بودند قرار گرفته و با بیست و یک قهرمانی در گرنداسلم‌ها از این نظر نام خود را در کتاب تاریخ تنیس ثبت کرده است.

مدودف سال گذشته نواک جوکوویچ را در فینال اوپن آمریکا ناکام گذاشت و جلوی بیست‌ویکمین قهرمانی او در مجموع گرنداسلم‌ها را گرفت و به نظر می‌رسید که این بار همین اتفاق را مقابل نادال رقم بزند. اما اعجوبه اسپانیایی ناگهان به بازی برگشت و گویی قدرت دوباره پیدا کرد.

نادال بخش عمده‌ای از سال ۲۰۲۱ را درگیر مصدومیت و سپس بیماری کرونا بود و حتی حضورش در اوپن استرالیا نیز با تردید مواجه بود، اما او با قدرت برگشت و تاج پادشاهی تنیس جهان را بر سر گذاشت. نادال بعد از قهرمانی خود درورزشگاه راد لیور گفت: «برای من، این یک اتفاق فوق‌العاده است. صادقانه بگویم، یک ماه و نیم پیش، من نمی‌دانستم ایا باز هم می‌توانم به تنیس برگردم و در گرنداسلم‌ها شرکت کنم یا نه و امروز مقابل همه شما این جام را در دستان خودم دارم. واقعاً کسی نمی‌داند من برای رسیدن به اینجا چطور مبارزه کردم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضا IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    واقعا یک عجوبه تمام نشدنی هست این بشر. الگوی تلاش وانگیزه وجنگندگی هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی