نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
مرتض فنونی زاده
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مرتضی فنونی‌زاده پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: با بذل و بخشش امتیاز به تیم‌های رقیب هم نمی‌توانند جلوی قهرمانی پرسپولیس را بگیرند. بازهم پرسپولیس با شایستگی قهرمان می‌شود.

مرتضی فنونی زاده از نحوه بررسی پرونده گل گهر در کمیته استیناف و طولانی شدن روند آن که منجر به صدور رای شد گلایه‌هایی دارد. مدافع سابق پرسپولیس در دهه ۶۰ در رابطه با مسائل دیگر تیمش هم صحبت‌هایی را مطرح کرد که خواندن آن خالی از لطف نیست:

فکرش را می‌کردید نتیجه نهایی رأی کمیته استیناف درمورد پرونده بازیکن گابنی همان حکم اولیه کمیته انضباطی باشد؟

تا حد زیادی معلوم بود نتیجه این بررسی چه خواهد شد!

چطور؟

کِش دادن این پرونده و بررسی آن توسط کمیته استیناف گویای خیلی چیزهاست. حرف ما پرسپولیسی‌ها این است که به فرض هم تخلفی رُخ داده باشد عوامل فدراسیون و سازمان لیگ مقصر اصلی هستند.

اما مدیر روابط بین الملل فدراسیون فوتبال در دفاع از خود گفته است شما وقتی به بانک مراجعه کرده و کارت شناسایی ارائه می‌دهید مسئول جعلی یا اصلی بودن کارت ملی شما خودتان هستید نه بانک؟!

این هم از آن حرف‌هاست. دریک بانک ممکن است روزی ۵۰۰ نفر مراجعه کننده وجود داشته باشد اما در کل سال مگر چند بازیکن خارجی به ایران می‌آیند که استعلام گرفتن ازجعلی یا اصلی بودن مدرک آنها سخت باشد؟ شاید سرجمع تعداد این بازیکنان خارجی با توجه به گرانی دلار و مسائل دیگر به ۲۰ نفر هم شاید نرسد! این حرف‌ها فرار به جلوست. به نظرم این تصمیم و حکم ایراد اساسی دارد و عدالت درآن رعایت نشده است.

چرا این حرف را می‌زنید؟

مگر امتیاز دادن الکی است؟ مگر از کیسه خلیفه می‌بخشند که ۲ امتیاز به استقلال و ۳ امتیاز مفتی به سپاهان می‌دهند؟ این کارها جالب نیست. شاید با خودشان می‌گویند پرسپولیس ۵ سال پشت سرهم قهرمان لیگ برتر شده و دیگر کافی است. نوبت سایر تیم‌هاست که قهرمان شوند! آیا این دیدگاه توجیهی دارد؟ تیمی باید قهرمان شود که شایستگی بیشتری داشته باشد. این جور تصمیمات به اصل فوتبال و رقابت جوانمردانه لطمه خواهد شد.

حالا با این شرایط فکر می‌کنید پرسپولیس بتواند ششمین قهرمانی متوالی خود را جشن بگیرد؟

شک نکنید! با بذل و بخشش امتیاز به تیم‌های رقیب هم نمی‌توانند جلوی قهرمانی پرسپولیس را بگیرند. بازهم پرسپولیس با شایستگی قهرمان می‌شود اما حرف ما پرسپولیسی‌ها تصمیمات فوتبالی و عادلانه است. این تصمیمات کمکی به فوتبال نمی‌کند.

هفته گذشته که با شما صحبت می‌کردیم بحث به استعفای یحیی گل محمدی کشیده شد. شما گفتید تلفن و پیام‌های بسیاری از مردم و طرفداران پرسپولیس داشتید که درخواست کرده بودند از یحیی گل محمدی خواهش کنید بر سرتمرینات بازگردد. حالا او دوباره برگشته و سکان هدایت پرسپولیس را برعهده گرفته است. دراین رابطه نظری ندارید؟

کار بسیار درستی کرد یحیی گل محمدی که برگشت. درحال حاضر او بهترین گزینه برای هدایت و قهرمان کردن پرسپولیس است. تیمش را خودش بسته است و به خوبی می‌شناسد. از تجربه کافی هم برخوردار است و از طرفی همه پیشکسوتان و هواداران خواستار بازگشت او بودند.

از کیسه خلیفه ۲ امتیاز به استقلال و ۳ امتیاز به سپاهان بخشیدند؟/ از کش دادن پرونده توسط کمیته استیناف معلوم بود چه حکمی می دهند!

شاید این استعفا یک تلنگر هم به رضا درویش و مدیران پرسپولیس بود. قبول دارید؟

واقعا برای تیمی مثل پرسپولیس زشت است که زمین تمرین مناسب نداشته باشد. اینکه هر روز به بچه‌ها وعده پرداخت پول می‌دهید و این وعده‌ها عملی نمی‌شود کار سرمربی سخت می‌شود. یحیی گل محمدی هر روز با این بازیکنان روبرو می‌شود و باید جوابگوی شاگردانش باشد. تا کی می‌تواند وعده‌های تکراری و بی پایه و اساس باشگاه را برای شاگردانش تکرار کند. الان فکر می‌کنم پرداختی باشگاه به بازیکنان به ۳۵ درصد رسیده... درست است؟

بله، ۳۵ درصد شده اما هنوز با خواسته ۵۰ درصدی یحیی گل محمدی فاصله دارد.

باید سایر اعضای هیئت مدیره به کمک رضا درویش بیایند. اینکه یک نفر بدون هیچ کمکی در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس باشد و فقط شهرت بدست بیاورد قشنگ نیست. رضا درویش به نظر می‌رسد دست تنهاست و باید دوستان خودی نشان بدهند. اگر قرار بر حضور افراد بی تأثیرو بدون توانایی اقتصادی در هیئت مدیره پرسپولیس است پس چرا دو یا سه پیشکسوت این باشگاه انتخاب نمی‌شوند؟

این حرف را مجتبی محرمی هم می‌زند!

کاملا حرف درستی است. هیئت مدیره یعنی افرادی که بتوانند پول و امکانات به باشگاه بیاورند. این که هفته ای یا ده روزی یک بار دور هم جمع شوند، گل بگویند و گل بشنوند که نمی‌شود. امیدوارم این دوستان بیشتر از شهرت خود به پرسپولیس کمک کنند.

راستی بازی ایران و امارات را دیدید؟

خدا را شکر تیم ملی برد و این خوشحال کننده است اما امارات هم با روزهای اوج خودش خیلی فاصله گرفته است. بازیکنان ما اگر کمی‌بیشتر دقت می‌کردند حتی می‌توانستند در زمانی که ۱۰ نفره شدیم باز هم گل بزنند. من پس از ۱۰ نفره شدن ایران هم چیزی از تیم ملی امارات ندیدم و یک تیم بدون برنامه، تاکتیک و فاقد عناصر تأثیرگذار و ستاره دیدم.

تیم ملی ایران را چگونه دیدید؟

دست آقای اسکوچیچ، وحید هاشمیان و کریم باقری و همه درد نکند. به هرحال وقتی یک تیمی به جام جهانی صعود می‌کند حفظ انگیزه بازیکنان کار بسیار سختی است. تیم ایران به جام جهانی صعود کرده اما شخصیت تیمی بالایی دارد. بازیکنانی که اغلب لژیونر هستند و توانسته اند این شخصیت حرفه ای را به تیم تزریق کنند.

بهترین بازیکن تیم ملی در این دیدار چه کسی بود؟

مهدی طارمی‌در این دو بازی گذشته مقابل عراق و امارات فوق العاده بوده و دو گل سه امتیازی زده است. ما پرسپولیسی‌ها و همه مردم ایران به مهدی طارمی‌و این تیم غرورانگیز افتخار می‌کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • لنگ مافیائی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    ببین کیا دارن از عدالت حرف میزنن پیشکسوتان و طرفداران فاسدترین و منفورترین تیم لیگ برتر!!!
  • پوتین IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    پارسال مگه از سپاهان سه امتیاز ندادن به شما چرا حرف مفت میزنید شما ها
  • هرچی آقا مرتضی بگه IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    هرچی شما بگی
  • احمد IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    "اما مدیر روابط بین الملل فدراسیون فوتبال در دفاع از خود گفته است شما وقتی به بانک مراجعه کرده و کارت شناسایی ارائه می‌دهید مسئول جعلی یا اصلی بودن کارت ملی شما خودتان هستید نه بانک؟!" این گزاره غلطه! شما وقتی میری بانک کارت شناسایی ارائه میدی کارمند بانک موظفه از ثبت احوال شماره ملی شما رو استعلام بگیره و احراز هویت سجلی انجام بده! واقعاً این خانم اسدی همسر رضا فتاحی معاون استقلال همه رو بی سواد و نفهم فرض کرده!
  • مهدی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    روزی که 3 امتیاز بدون انجام بازی با سپاهان دادن به پیروزی امتیاز کیسه خلیفه نبود یا جام سوپر جام با اسنپ آوردن که بزارید تو باشگاهتون
  • بروجردی US ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    آخه کی میتونه جلوی قهرمانی پرسپولیس رو بگیره .کل حکومت پشت این تیمه و براش ایدئولوژی هم دارند و تاج رو نماد حکومت قبل میدونند و عقیده دارند باید نابودش کرد تمام وزرا تو حکومت و همه مقامت چیزی حدود ۹۰ درصد با این تیم هستند و هر جا گیر بیفتند رسیدگی می کنند .فدراسیون هم که تمام کارمنداش عضو پرسپولیس بودند یا الان هستند مثل صادق درودگر که عضو مهمی هست تو سازمان لیگ هیئت داوران رو یک پرسپولیسی اداره میکنه و خود رئیس فدراسیون و عواملش همه پرسپولیسی هستند شما ببینید تمام مربیان تیم ملی از نونهالان تا تیم جوانان و المپیک و کادر تیم ملی و مشاوران فدراسیون و همه و همه پرسپولیسی هستند .همیشه همین بوده مثلا مهدی تاج که سه سال رئیس هیئت مدیره پرسپولیس بود ۷ سال رئیس فدراسیون بود و همه هیئت رئیسه ش پرسپولیسی بودند مثل عابدینی .دبیر فدراسیون هم شکوری پرسپولیسی بود بعد هم بجای او محمد نبی اومد که او هم سی سال تمام عضو هیئت مدیره پرسپولیس بود کادر فنی تمام تیم های ملی هم پرسپولیسی بود.شما ببینید این همه تخلف داخل زمین فوتبال اینا انجام دادند مثل دعوا با سایپاییها ولی صالحی رسیدگی نکرد
  • دوچرخه سواران تاج استقلال 75 سال اصالت IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    یکی نیست به این لنگی بگه تیمی که کمترین گل خورده بیشترین گل زده رو داره و هیچ باختی نداشته شایسته قهرمانی نیست؟
    • یه ایرانی IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      مهم شخصیت قهرمانیه که بدبختانه نه کمیته انظباطی نه استیناف نمیتونه بهتون بده، متاسفم!
  • م.م IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    بااقای فنونی زاده قرارداد بستید. پیش کسوت دیگری ندارد پرسپولیس غیرازاین اقاو اون دروازه بان اسبق.زشته این کارها
  • رحیمی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    آقای فنونی زاده عزیز وقتی از کیسه وزیر وقت 3 امتیازهای غیر قانونی به حساب پرسپولیس به خاطر حضور غیر قانونی طارمی واریز می شد ساکت بودی حالا حکم انظباطی و استیناف برای استقلال از کیسه خلیفه بخشیده شده😕😑😂
  • mohammad IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    این حرفا دیگه خز شده یه چیز جدید بگید! اگه اینجوریه خب پرسپولیس هم دوبار مقابل سپاهان و استقلال از کیسه خلیفه امتیاز به حسابش ریخته شد خخخخ..
  • حسین IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    هرچی اقا مرتضی بگه درسته
  • کوهمره_جروق IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    با روندی که سرکار آجرلو پیش گرفته بعید میدونم پرسپولیس بتونه قهرمان بشه.الان آجر همه ارکان فدراسیون و کمیته داوران را زیر مجموعه خودش قرار داده و جزء دارودسته آجرلو شدن.فقط استیناف و کمیته انضباطی مستقل بود که اون هم به تصرف آجرلو در آمد. و روز به روز قدرت مافیایی بیشتری پیدا میکنه. و از طرف دیگر به بودجه مملکت هم دسترسی داره
  • روح الله ملکی IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    حرف نزند نمی گند لال
  • حسین IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    آهان پس اون موقع که نزدیک هفته پایانی مسابقات و نقطه اوج رقابت استقلال و پرسپولیس و سپاهان سه امتیاز بازی سپاهان رفت تو جیب پرسپولیس از کیسه خلیفه این سه امتیاز رفت تو جیب تیم محبوب شما و قهرمان شدین . همه ایران می دونن شما تو این پنج سال چجوری قهرمان شدین اون از تخلف سر طارمی و ممانعت وزیر از شکایت باشگاه استقلال و اون از سه امتیاز تو کورس قهرمانی و اوضاع نابسامان داوریهایی که گوشه هایی در موردش شنیدیم و حکایتها باقی مانده که روزی بر ملا و خواهد شددر ضمن همینکه شما حکم کمیته انظباطی و کمیته استینافی که مدارک مربوط به بازیکن گابنی را از نزدیک دیده حکم داده و تایید کرده اند قبول ندارید طبق ضرب المثل کافر همه را به کیش خود پندارد ثابت می کند خودتان هم پاک بودن قهرمانی های خود را قبول ندارید یا شاید اصلا پاک بودن ونبودن ابن قهرمانی برایتان اهمیت ندارد
    • پرسپولیس ۶ IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      اخه ادم باسواد!! چه ربطی داره ؟ اونجا تیم حاصر نشده و برحسب قانون نیم ساعت از شروع بازی بگذره و تیمی حاصر نشه ۳برصفر میشه. ولی قضیه گلگهر زمین تا اسمان با این قضیه فرق داره!! تعقل کردنم آرزوست
  • رسول IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    درود بر شرفت مرد بزرگ
  • كمك سرپرست IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    كيسه رو خوب اومدي خخخخخخخخخخخخخخخ
  • کیسه حقیر IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    حیف شما نیست برادر اون فنونی زاده باشید به احترام شما چیز دیگه ای بهش نگفتم
  • بابک US ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    زیادی حرف میزنی۶امتیازبابت بدهی به پدیده ازتون‌کم نکردن. ....وقتی باجعل سند طارمی اومد لنگ باید۲تا جام رومیدادین وکلی جریمه دیگه اونم بابا مسعود و بقیه قانون روزیرپا گذاشتن....راستی اگر هم کم کنم ۲اامتیاز بازم ۱بازی بیشتر دارین پس ببریم باز ۱امتیاز فرقمون میشه باز زیرماهستین
  • آنالیزور DE ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    کیسه خلیفه رو بلدی ! اما وقتی که بابا مسعودت جامها رو براتون با اسنپ میفرستاد ، زبونت کجا بود ؛ وقتی سر جعل پرونده طارمی فدراسیون و سازمان لیگ ، کثافتکاریهاتون رو لاپوشونی میکرد کجا بودی ! مقصر تو نیستی که ، تا پا میده شروع میکنی به وراجی و هوچیگری ؛ مقصر اونی هست که به هر بیمقداری تریبون میده . تو این چند سال چشم و گوش نداشتی ببینی و بشنوی ؛ اما حالا زبون درآوردی و فکر کردی چی هستین و کی هستین ؟ بالا برین و پائین بیاین تو کل ایران ؛ لنگ و لنگی یعنی ؛ تیم و باشگاهی فاسد و بازیکنانی که به روایت تصاویر موجود ، از هر شارلاتان بازی واسه نتیجه گرفتن ، دریغ نمیکنن ! اگر کمی وجدان و انسانیت بود ، الان از خجالت هیچ کسی راجب وقایع و رفتارهای مجموعه لنگ نباید حرف میزد ! اما افسوس که مردی و مردونگی رو اشتباه برات معنی کردن
  • بیطرف IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    هر چی امیرخان قلعه نوئی بگه
  • کیکاووس ۱۳۵۷ IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    اینا رو اگه همون موقع که طارمی غیر قانونی از ترکیه برگشت پرسپولیس و قرارداد غیر قانونی براش درست کردن و تمام ورزش کشور چشم روی این تخلف بستند محروم کرده بودند الان اینقدر زبون نداشتن . همین الان شک نکنید برای تمام تیم‌ها خواب دیدن . صداش بعدا درمیاد
  • هوا دار IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    همیشه قهرمان پرسپولیس با عنایت و لطف خدا وند مهربان 🤗🤗🤗🤗😀
  • علی US ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    دادرس چه کاره هس آخه بگو توکی رفتی منطقه تو کدوم عملیات بودی
  • پیروزی قهرمان باشگاهای آسیا در رویا IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    آخه وقتی رئیس جمهور و وزرا میرن واسه تیم حکومتی کاری که تو تاریخ هیچ باشگاهی تو دنیا سابقه نداشته رو انجام میدن،دیگه دم از پاکی و گلایه و کیسه خلیفه زدن مسخرس.در ضمن یادته میگفتین ما تو زمین حرفمون رو میزنیم. حالا ک یکی دوتا مشکلات قبلی استقلال مث پرداحت پول و نداشتن زمین تمرین ایهمه هوچیگری میکنید،پ چی شد تو زمین حرفتونو نمیزنید؟؟وزیرهم ک گل نمیرنه؟چطور شد ک بعده پنج سال صداتون در اومده؟قبلش همه چی گل و بلبل بود واستون ن؟؟🤣
  • ح ث IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    ...حسادت ...حقارت ....امتیاز مفتی....همه باهم ولی خدا با ماست....پرسپولیس قهرمان ......♥️♥️♥️♥️
  • مهرداد IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    اگر پرسپولیسی ها با بزرگنمایی این 2 امتیاز در میانه فصل ، قصد دارند از حالا جنگ روانی را بیندازند ، سخت در اشتباهند. این 2 امتیاز هر گز در روند قهرمانی ان هم در این مقطع زمانی تاثیر چندانی ندارد. اگر قهرمان نشدید ، متواضعانه بپذیرید و اگر هم شدید مبارکتان ، ولی بیشتر از یک قهرمانی ارزس نخواهد داشت. حرفهای جنجالی سما هم نه باعث استرس استقلای ها خواهد شد و نه آرامش روانی را به تیم خودتان تزریق میکند. در ضمن نتیجه ای که بیرون زمین تعیین شود در هرحال نتیجه ای غیر فوتبالی است و قوانین را همیشه به نفع خودتان تفسیر نکنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی