نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
به سیاوش یزدانی بی‌ محلی کنید سرخورده می‌شود/ واکنش به رأی استیناف در شأن باشگاه پرسپولیس نیست/ یاد بگیریم رأی مخالف‌مان را بپذیریم
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

محمد مومنی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: وقتی باشگاه گل گهر سیرجان نسبت به رای پرونده واکنشی نشان نداده ولی دیگران واکنش نشان می‌دهند صحیح نیست.

انتشار رای نهایی کمیته استیناف درباره پرونده بازیکن خارجی باشگاه گل‌گهر سیرجان با واکنش باشگاه پرسپولیس و انتشار بیانیه ای در این باره خبرساز شد. محمد مومنی پیشکسوت استقلال و عضو هیئت مدیره این باشگاه در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره صعود تیم ملی ایران به جام جهانی و مسائل حاشیه ای مربوط به بازی نکردن سیاوش یزدانی در ترکیب تیم ملی، رای کمیته استیناف و مسائلی از این دست اظهاراتی را مطرح کرد:

صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی را چطور توصیف می‌کنید؟

تیم‌ملی استحقاق این موضوع را داشت و توانایی بازیکنان تیم ملی ما برای همگان مسجل شد. البته تلاش مسئولین فدراسیون هم در این زمینه بر کسی پوشیده نیست. گرچه در این مسیر چالش‌هایی هم وجود داشت اما با توجه به برنامه‌های که داشتیم همه مشکلات مرتفع شد تا بتوانیم با ظرفیتی که داریم بسوی آینده‌ای بهتر حرکت کنیم. اما برای رسیدن به صعود از مرحله اول که چندین و چند سال است آرزوی اهالی فوتبال بوده، نیاز است در حد فاصل باقیمانده تا شروع جام جهانی به خوبی تیم مان را تقویت کنیم.

بازی با امارات را چطور ارزیابی کردید؟

بازی خیلی خوب و روانی از تیم ملی دیدیم که در آن عملکرد مان نسبت به بازی با عراق بهتر بود. این به دلیل دور هم بودن بازیکنان ظرف چند روز اخیر بود. اوج هنر کارهای گروهی را در این دیدار شاهد بودیم ولی متاسفانه تیم ملی هنوز یک تاکتیک واحد ندارد که این برای ما بحث انگیز است. ما هنوز در قلب خط دفاعی مان مشکل داریم و ممکن است در مصاف با تیم‌هایی مثل ژاپن و کره که بازیکنان سرعتی دارند دردسرساز شده و پاشنه آشیل شود.

شما به عنوان یک پیشکسوت فوتبال و نه به عنوان عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال وقتی خبردار شدید امید نورافکن در نبود شجاع خلیل زاده در پست غیر تخصصی اش به دفاع میانی تیم ملی رفته در حالی که سیاوش یزدانی در اردوی تیم ملی حضور داشت، تعجب نکردید؟

وقتی بازیکنی در تیم باشگاهی اش به عنوان یک رهبر در خط دفاعی خودش را تثبیت کرده قطعاً این توانایی را هم دارد که در تیم ملی نیز همان توانایی را حتی با کیفیت بهتر برای تیم اول مملکتش نشان بدهد اما اینکه یک بازیکن غیرتخصصی جایگزین یک بازیکن تخصصی می‌شود چند پیامد مختلف دارد که این پیامدها قابل بحث است اما در این فرصت نمی‌گنجد. کلیّت این موضوع این است که پیامدهایش مثبت نیست. این تیم، تیم ملی ایران است و ما همه نسبت به آن عرق داریم. حتی اگر در پایین ترین نقطه رنکینگ جهان هم باشیم دوست داریم پرچمش بالا باشد. یزدانی جزو بازیکنانی است که در چنین شرایطی می‌تواند کمک حال تیم ملی باشد. نمی‌گویم عصای دست، چون مهره ای است که می‌تواند کمک حال تیم ملی باشد. قطعاً یک بازیکن در پست تخصصی خودش می‌تواند عملکرد به مراتب بهتری داشته باشد تا در پست غیر تخصصی! و اگر این بازیکنی در پست غیرتخصصی اش دچار اشتباه شود یا آن کارایی لازم را نداشته باشد بیشترین لطمه را به همان بازیکن زده ایم.

این وضعیت در روحیه سیاوش یزدانی تاثیر منفی خواهد داشت؟

یزدانی بازیکن سرد و گرم چشیده ای است و فکر نمی‌کنم نسبت به این مسائل تحت تاثیر قرار بگیرد. او قطعا می‌داند که تیم ملی با نظر سرمربی آن در مسابقات حاضر می‌شود و باید به نظر کادر فنی تیم ملی احترام گذاشت. همچنین می‌داند که تیم باشگاهی اش هم کمتر از تیم ملی نیست.

به سیاوش یزدانی بی‎ محلی کنید سرخورده می شود/ واکنش به رأی استیناف در شأن باشگاه پرسپولیس نیست/ یاد بگیریم رأی مخالفمان را بپذیریم

پیش از این به یاد داریم که رضا قوچان نژاد پس از چند بار دعوت شدن به اردوی تیم ملی و نیمکت‌نشینی‌های مداوم با این استدلال که هرگز به او بازی نمی‌رسد قید همراهی تیم ملی را زده و از فوتبال ملی خداحافظی کرد. فکر نمی‌کنید ممکن است این شرایط برای سیاوش یزدانی تکرارشود؟

نباید بگذاریم یک بازیکن در چنین مسیری حرکت کند. نباید اجازه بدهیم بازیکن احساس کند که نمی‌تواند به تیم ملی کمک کند. اینها همه از جمله هنرهای مربیگری است. طبیعی است که بازیکن وقتی ببیند تا این اندازه به او بی محلی می‌شود سرخورده شود. بی‌محلی‌هایی که خارج از عرف و منطق است. ممکن است تصور کند دیگر به حقش نمی‌رسد، اما قطعاً سیاوش چنین تصوراتی نخواهد داشت و هر زمان برای کمک به تیم ملی کشورش آماده است.

درباره رای کمیته استیناف که در نهایت در تایید رای کمیته انضباطی بود چه صحبتی دارید؟

ابتدا باید بگویم بسیار سپاسگزارم از زحماتی که دوستان در کمیته انضباطی و استیناف کشیدند. این افراد مو را از ماست بیرون می‌کشند تا حق به حقدار برسد اما مهمتر از آن همراهی کردن و پذیرفتن رای این افراد است که دموکراسی ورزشی را اثبات می‌کند.

اما ساعاتی پس از اعلام این رای باشگاه پرسپولیس نسبت به آن واکنش نشان داد و این رای را تضییع حق دیگران دانست؟

یکی از همین اصول مهم در دموکراسی ورزش این است که بلد باشیم رای مخالف با خودمان را هم بپذیریم یا تلاش کنیم که آن را بیاموزیم. این هنری است که نزد هر کسی نیست. جالب است که باشگاهی که خودش اشتباه کرده هیچ واکنشی نسبت به این رأی نشان نمی‌دهد و دیگران واکنش نشان می‌دهند. این صحیح نیست. این دور از شأن یک باشگاه میلیونی است که می‌خواهد این گونه تلاشش را برای هوادارانش بروز بدهد در حالی که رای بر اساس منطق و مستندات صادر شده است. جا دارد بار دیگر این اتفاق را به مدیریت باشگاه استقلال تبریک بگویم که با دقت لازم نسبت به اتفاقات پیرامون تیم سعی دارد حق را به استقلال برگرداند.

حرف خاصی باقیمانده است؟

با توجه به اوضاع و شرایط فعلی باشگاه، از طرفداران استقلال می‌خواهم که به هوش باشند و اگر موضوعی در حاشیه اخبار مطرح شود خیلی سریع به آن واکنش نشان ندهند و صبوری کنند تا حواشی تیم بی دلیل بزرگ نشود. بدانید که مخالفان استقلال و دشمنان تیم در پی چنین شرایطی هستند. نباید با دامن زدن به این قبیل اتفاقات کم اهمیت باعث خارج شدن تیم استقلال از ریل موفقیت بشویم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • !!! IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    آره تو راست میگی. درست مث خودتون که تو زمین حاضر نمیشید به کس هم شکایت میکنید هنوز هم هوچی گری میکنید، یا سپاهان تو رختکن میمونهنمیاد بازی کنه خودش میدونه چه کرده شکایتی نداره شما جاش داد بیداد میکنید. این لکه ننگ پاک شدنی نیست جه قهرمان بشید چه نشید.
  • 4 در 6 IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    عجب بما ميرسه احترام بزاريم تو اين چند سال ياتون نيست چه مصاحبه هاي کردن کيسه ها
  • محمدطاها IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    خب واقعا قانون به‌درستی اجرا شد، واسه یکبارم که شد عدالت واقعی رو دیدیم،حق به حقدار رسید ولی پرسپولیسیا عادت کردن به بی قانونی..عادت کردن به دخالت های وزیر وزرا به نفعشون،‌برای همین طاقت دیدن اجرای قانون رو ندارن آنقدر که پرسپولیس پیگیر این پرونده بود اگر پیگیر مشکلات و بدهی باشگاه خودش بود‌ پنجره شون‌ دائم باز و بسته نمیشد.. با این رای حال و روز پیروزیچیا دیدن داره فشاری شدن بیچاره‌ها خخخخ..
    • حسن IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      واقعا فکر می‌کنی عدالت اجرا شد .دوبازیکن خارجی غیرقانونی بازی کردن حتی درودگر رسما اعلام کرد دوتا دفاع تیمتون سرباز بودن طبق سند سازمان وظیفه غیرقانونی بازی کردن کسی صداش درنیومد‌اوناز کثافت کاری تو هتل دبی خود اجرلو هم اعتراف کرد.راستی عدالت چند
  • ع IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    اقای‌محترم‌باشگاه‌اصلا اعتراضی ندارد‌چون‌فدراسیون‌کمیته‌انظباطی‌و....با‌شکا‌هستند‌چه‌اعتراضی‌داشته‌باشد
  • صداقت IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    جناب آقای مومنی گدایی امتیاز از دیرباز در تیم شما بوده هر وقت کم میارید .پشت قضایا مخفی می شید و با اهرم کمیته انضباطی و کمیته استیناف امتیاز یا مفت میگیرید . اگر تیمهای دیگه اعتراض کردند حق دارند چون در روز روشن حقشان پایمال شده .شما از دیرباز به گدایی امتیاز عادت کردید کاریش نمیشه کرد .ترک عادت موجب مرض است
  • كيسه دوز IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    استوره پلي اكريل باز پيداش شد خخخخخخخخخ
  • کوهمره_جروق IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    استاد اون که گفتی دموکراسی اشتباه گفتی، این عمل بهش میگن دیکتاتور.
  • نادی الکیسه AT ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    یک درس دیگر از اوج وقاحت و هوچی گری از مکتب کیسه کشا!! از کیسه کش پررو تر و وقیح تر در جهان نداریم، چند سال مداوم و پی درپی کوچکترین احترامی به قهرمانی های پرسپولیس نگذاشتند؛ بدترین تهمت ها که فقط لایق خودشان بود؛ نثار ما کردند!چون کافر همه را به کیش خود پندارد! در مقابل پرسپولیس در سوپر جام حاضر نشدند و به ترکیه فرار کردند؛ و وقتی طبق قانون جهانی بازنده شدند؛ به دادگاه کاس مراجعه کردند؛ تمام مقام های پرسپولیس را زیر سوال بردند؛ و هزاران بار حق را ناحق کردند؛ اکنون که به ناحق، تاکید می کنم که صد در صد به ناحق و ناعادلانه صاحب دو امتیاز مفتی شدند؛ از تحمل و از چیزهایی حرف می زنند که خودشان هرگز نداشته و ندارند و نخواهند داشت؛ کجای دنیا از تیمی فقط به خاطر داشتن بازیکنی خارجی بدون بازی ملی امتیاز کسر می شود؟؟ فقط در ایران آن هم به خاطر کیسه؛ لطفا شمای کیسه کش از تحمل و احترام حرف نزنید که حالمان به هم می خورد!
  • رضا IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    قشنگ معلومه سفارشی است و گرنه تیم ملی کجا و دکتر کجا
  • عشق من قرمز IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    آقای محترم شما تو خواب باید رنگ قهرمانی رو ببینی جز اینکه امتیاز از جای دیگه برسد تا شاید آخر فصل قهرمان بشین
  • رضازاپاتای پرسپولیسی IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    همون نورافکن پرچم داری کردچرادوست داریدتیم ملی دست کاری کنندکه آیاجواب بدهدیانه وقتی داره می بره چرابایددست به تیم زدحسن روشن قشنگ گفت بهترین بازیکناوکادرفنی روداریم چرابایدتیمی که میبرددست کاری کردچون استقلالی بازی نمی کندمسخره هرف میزنید.هه .هه.هه.هه.هه.......
  • یه ایرانی IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    چطور وقتی شما شکایت میکنید این دفاع ازحقه ولی وقتی ما اعتراض به ضایع شدن حقمون میکنیم درشان باشگاه میلیونیمون نیست!!! قوانین فیفا پذیرفته شده هستن و همه نسبت به اونها باید مطیع باشن ولی قانون مدنظر قابل دفاع نیست کجای دنیا سازمانی مجوز بازی میده ولی اگه بازی کنی محکوم میشی؟ خوب گیریم درست! سازمان لیگ کی براش مسجل شد بازیکن غیر قانونیه؟ چرا جلو بازیهای بیشتر شو نگرفت؟ اگه سازمان متوجه نشد، استقلال از کجا فهمید؟
  • ۶پُلیس،هُوچیگَرِ داخلی،حَقیرِ آسیایی IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    شان باشگاه پیروزی؟ شوخیت گرفته دیگه، داری در مورد تخیلات صحبت میکنی حتما، چون موردی که بهش اشاره کردی، وجود خارجی نداره
  • اکبری IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    ابر و باد و مه و خورشید وفلک درکارند تااستقلال امسال جام بیاورد. آقای وزیر ورزش: فدراسیون فوتبال: سازمان لیگ: کمیته انضباطی و کمیته استیناف بخدا این رسم نیست که بخواهید حق یک تیم شهرستانی مثل گلگهر را پایمال کرده تا بلکه استقلال پس از سالها قهرمان شود. آقای دادرس چندی نخواهد گذشت که مرگت فراخواهد رسید وآنوقت شب اول قبر نمیتوانی کارت جانبازی روکنی وسر خدا را عین سر خلق‌الله کلاه بگذاری آنجا دیگر ببه هواداران استقلال به دادت نخواهدرسید. بیسواد مفلص آخرت خود را فروختی بااین رای ناعادلانه مقصر اصلی این پرونده فدراسیون فوتبال است وبازنده اصلی تو بدبخت بااین رای عادلانه
  • 10ساله جام ندیدن IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    تو این2هفته یک نفر از کیسه مصاحبه کرده که در مورد یزدانی صحبت نکرده باشه؟نکنه رونالدو یا مسی رو نیمکت نشسته که همه کیسه کشا ازش حرف میزنن!!تیمی که از 14بازی 13بازی رو برده ویک مساوی وتنها 4گل خورده داشته بنظرشما احتیاجی به مدافع کند وبالای 30سال کیسه احتیاج داره؟ولی کیسه هارو درک میکنم اون خط جلو که هیچی برا گفتن ندارن فقط باشلوغ کاری که تو ذات کیسه هاست میخوان لااقل بعد اینهمه مدت چنددقیقه یک بازیکن کیسه رو ببینن!!خخخ ولی مگه شیربچه های ارتش سرخ میذارن؟اومدن رکورد صعود به جام جهانی رو هم زدن بلا نگرفته ها تا کیسه بیشتربسوزه!!!خخخ
  • دایی فقط مندلی دایی IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    اولا این رای بیشتر از همه بضرر پرسپولیس بوده چون اگ بشما ۲ امتیاز اشتانتیون نمیدادن الان پرسپولیس صدر حدول بود . دوما شماها ک لالایی بلدین چرا خوابتون نمیبره اونجا ک بنفعتونه ب قانون احترام بزاریم اونجا ک بضرر تونه قانونی وجود نداره . سوما تمام این بازیها رو شما استقلالیها ب بقیه یاد دادین .
  • لنگ ناکام IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    هرچند نورافکن پست تخصصی نبود ولی خدایش از شجاع بهتر کار کرد و سوتی هم نداد در مورد امتیاز هم نوش جون تاج کبیر حقشو تو جایی گرفت که تیم حریف هم فرصت دفاع داشت.نه مثل لنگیا با ناداوری.گل به خودی دفاع و دروازه‌بان حریف.و ترکیب تار تار
  • حمیدخان IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    سلام یاددوران مایلی کهن افتادم که کلی استعداد آبی رنگ را قربانی کرد تا امثال سعداوی ، خاکپور و ..... فکس باشند ..... جمع کنید این حق کشی را ....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی