نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
دراگان اسکوچیچ
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی به لحاظ نتیجه‌گیری با حضور اسکوچیچ؛ عالی عمل کرد و جای هیچ حرف و سخنی را باقی نگذاشت. اسکوچیچ اعتماد به نفس ویژه ای پیدا کرد و ملی‌پوشان نیز وجاهت سرمربی را تا حدودی پذیرفتند.

آرتین زهرابی؛ پس از خلق چند فاجعه دردناک از سوی مارک ویلموتس و رها کردن تیم ملی به حال خود با وجود شکست‌های ناراحت کننده مقابل بحرین و عراق، سرمربی بی‌تعهد تیم ملی از ایران رفت و دیگر هم برنگشت. ویلموتس بی معرفت از ایران رفت و وکلایش بلافاصله شکایتی را علیه فدراسیون فوتبال ایران به فیفا تنظیم کردند و رای سنگینی هم گرفتند.

متعاقب کار زشت ویلموتس و همکارنش، حضور دراگان اسکوچیچ در تیم ملی ایران با یک هدف صورت گرفت؛ جبران امتیازهای از دست رفته... اگرچه با خوشبینی محض هم نمی‌شد تصور کرد رقیبان تیم ملی یکی پس از دیگری تار و مار شوند و ایران با اقتدار کامل به جام جهانی صعود کند.

تیم ملی به لحاظ نتیجه گیری با حضور اسکوچیچ؛ عالی عمل کرد و جای هیچ حرف و سخنی را باقی نگذاشت. اسکوچیچ اعتماد به نفس ویژه ای پیدا کرد و ملی پوشان نیز وجاهت سرمربی را تا حدودی پذیرفتند.

بررسی کارنامه فوتبالی اسکوچیچ نشان می‌دهد صعود به جام جهانی در تاریخ مربیگری او یک اتفاق بی تکرار و ویژه است و دراگان این روزها روی هواست؛ در حالی که تجربه صعود به جام جهانی، برای فوتبال ما تکراری است و این روزها همه می‌خواهند وضعیت تیم ملی را در خود جام جهانی ببینند.

بی تردید پس از پایان رقابت‌های مقدماتی و قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، حریفان تیم ملی ایران شناسایی می‌شوند اما این تیم‌ها قطعا هیچ شباهتی به عراق، بحرین، سوریه و لبنان ندارند.

در سال‌های گذشته هم دیدیم که در جام جهانی به آرژانتین خوردیم، با اسپانیا بازی کردیم و به مصاف پرتغال رفتیم. تیم ملی باید برای چنین بازی‌هایی (و تقابل با حریفان بزرگ) آماده شود و برای رسیدن به این آمادگی باید ببینیم برنامه دراگان اسکوچیچ چیست و فدراسیون فوتبال تا چه اندازه می‌تواند در انجام این برنامه ریزی موفق ظاهر شود.

آنچه مسلم است تیم ملی ایران با اسکوچیچ به جام جهانی می‌رود و حمایت از او و برنامه‌هایش، مواردی نیستند که به همین راحتی فراموش شوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهدی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    کلید صعود ما به جام جهانی پیروزی سه صفر مقابل بحرین در منامه بود
  • پرویز IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    اسکوچیچ مربی کاملا نتیجه گراست که بعد از رفتنش هیچ میراث خوبی از خودش به جا نخواهد گذاشت تا مربی های بعدی از آن استفاده کنن دقیقا مثل برانکو که فقط نتیجه گرفت و بعد رفتنش تیم ملی تا چند سال دچار مشکل شد و به جام جهانی 2010 هم صعود نکرد ، برعکس کارلوس کی روش در هشت سالی که سرمربی تیم ملی بود ساختار خوبی ایجاد کرد و میراث خوبی از خودش به جا گذاشت که در حال حاضر هم به لطف زحمات این مرد کهنه کار پرتغالی این نتایج خوب کسب شده و محصولی رو که کی روش کاشته و آبیاری کرده بود اسکوچیچ استفاده میکنه.
    • سلام IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      عامو ول کن، تیم ملی جای نتیجه گیریه، سازندگی رو بزار برا بقیه،
  • منصور IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    شش امتیازی که از هنگ کنگ و کامبوج (2-0 - 14-0 ) در زمان ویلموتس گرفتیم عامل اصلی صعود ما به جام جهانی بود و باید ممنون دار ویلموتس باشیم و گرنه حذف میشدیم.
  • محمدطاها IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    خب واقعا اسکوچیچ مربی تراز اول نیست یه مربی معمولی و خوش شانس هست که به خاطر شناخت کافی از تیم ملی توانست موفق ظاهر شود و تیم ملی رو با بازیهای درخشان به جام‌جهانی ببرد عملکردش تا اینجا خوب بود و جای تقدیر دارد اما رفتن به جام جهانی یک مقوله است و بازی کردن در جام جهانی مقوله ای دیگر، عیار اسکوچیچ در جام جهانی مشخص میشود..اگر واقعا در جام جهانی به دنبال صعود از گروهمان هستیم باید خیلی زود مقدماتش را فراهم کنیم، اگر سقف خواسته هامون محدود به رسیدن نیست باید نگاه ویژه به تیم‌ملی داشته باشیم نگاهی به تیمی که میخواد برای چهارمین بلکه پنجمین و ششمین بازی اش در قطر بماند و این دور از دسترس نیست تیم ملی پتانسیل بالایی دارد با هدف گذاری و برنامه ریزی میشود به مراحل بالاتر جام جهانی صعود کرد اردوی تدارکاتی و بازیهای دوستانه با تیمهای بزرگ محک خوبی برای تیم ملی است..
  • علی IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    قبول ندارم وقتی نورافکن رو‌ گذاشت دفاع وسط وقتی نورالهی بی کیفیت رو میاره و هافبک خوب که بازم داریم دعوت نمیشن یه مشکلی هست .این تیم کی‌روش هستش نه اون فقط یه مترسکه
  • سهراب US ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    باید از حالا برای دوازده بازی تدارکاتی برنامه ریزی کنن که حداقل هشت بازی با تیمهای بزرگ و چهار تا با تیمهای در حد کره و ژاپن باشه. با اسکوچیچ هم شرط بذارن که اگه در صورتی که روبروی شیش تیم نتیجه مقبول نگرفت جاش رو به یه مربی بزرگ بده. اینجوری شاید در جام جهانی نتیجه بگیریم.
  • مهدی کینگ IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    خدا کنه به کرواسی نخوریم در هیچ مرحله ای
  • ذبیح الله عطایی IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    من یک پناهنده افغانستانی ۲۵سال است درکنار هم زبان های عزیزم چه خوشی چه غم هاش شریک بودم وهستم باهم جشن میگریم تنها تیم فارسی زبان که تابه امروز افتخار حضور در جام جهانی را دارد به امید روزی تیم ملی تاجکستان وافغانستان هم به همراهی یوز های ایرانی نمایندگی ۳کشور فارسی زبان آریایی باشیم بااندکترین سرمایه گذاری مامیتوانیم چونکه ریشه وغیرت آریایی داریم عربها باسرمایه گذاری میلیارد دالاری هنوز گرد پایی یوزپلنگ هانمی رسند اینها بازماندگان کروش کبیر هستن افسوس دشمنان قسم خورده ماراتیکه تیکه کردن هزاران سال بگذره آب باز باهم آشناست
  • امین IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    از اینکه اسکوچیچ برای تیم ما خوش یمن بوده ازش ممنونیم ولی اگر دو سه بازیکن که در حد تیم ملی نیستند(مثل صادق محرمی و سامان قدوس) را کنار نگذارد و جلوی این همه رو به عقب پاس دادن مدافعان با دروازه بان را نگیرد تا بلای جام جهانی آلمان سرمان نیاید و همچنین از پرخاش کردن بازیکنان با داور و بازیکنان حریف جلوگیری نکند و به آنها بفهماند که خشونت سم تیم است و جسارت بازی دادن به بازیکنانی که کشور خودشان را به بازی کردن در تیم ملی کشور دیگر ترجیح دادند مثل شهاب زاهدی ، اونوقت حتما از گروهمان در جام جهانی برای اولین بار صعود میکنیم وگرنه توی دیدارهای باقیمانده گروهی حریف کره هم نخواهیم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی