نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
۰ |
۴
کارلوس کی روش
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم ملی ایران برای سومین بار متوالی به جام جهانی صعود کرد و بی شک رد پای کارلوس کی روش در این موفقیت دیده می شود.

تیم ملی ایران سریع تر و آسان تر از همیشه به جام جهانی راه پیدا کرد. شاگردان اسکوچیچ رکورد خیره کننده ای را رقم زدند و با برد های متوالی و تنها یک تساوی به عنوان اولین تیم آسیایی از مرحله مقدماتی جام جهانی صعود کردند. قرار گرفتن بالاتر از کره افتخار بزرگی است اما این موفقیت تنها مربوط به سرمربی فعلی تیم ملی می شود؟

در نگاه اول وقتی به عملکرد مارک ویلموتس توجه کنید نقش پر رنگ اسکوچیچ را متوجه خواهید شد ولی نباید زحمات مربی پرتغالی سابق تیم ملی را فراموش کنیم.

امکانات بی نظیر کمپ تیم ملی

زمین شماره دو کمپ تیم های ملی بعد از حضور ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ افتتاح شد. یعنی کی روش بدون زمین تمرین دو بار ما را به جام جهانی برده بود ولی اسکوچیچ این امکان را داشت تا در زمان بحرانی شیوع ویروس کرونا در بهترین زمین چمن های ممکن تیمش را تمرین دهد. ساختمان پک هم قبل از جام جهانی ۲۰۱۸ به بهره برداری رسید از میراث های مهم کی روش بود که در بدنسازی بازیکنان تیم ملی بسیار تاثیر دارد و این امکانات را هم اسکوچیچ مدیون مدیریت کی روش است.

تفکر اروپایی

یکی از انتقاد ها اسکوچیچ به بازیکنان ایرانی عدم تاکتیک پذیری آن ها است. موضوعی که کی روش خیلی زود تر از این حرف ها به آن پی برده بود و راه علاجش را به بازیکنان ایرانی نشان داد. کی روش اصرار داشت تا بازیکنان ایرانی در خارج از کشور فوتبال خود را دنبال کنند تا زیر نظر مربیان کار بلد قرار گیرند و با تمرینات فشرده سطح فنی خود را بالا برند.

سبک انتخاب بازیکنان در تیم ملی توسط کی روش باعث شد بازیکنان ایرانی قید پول را بزنند و با حقوق های ناچیز به فوتبال اروپا کوچ کنند. حالا تیم ملی ایران در ترکیب ۱۱ نفره خود فقط وحید امیری و امید نور افکن را از لیگ ایران دارد که هر دو بازی در اروپا را تجربه کردند و این تیم با تجربه را مدیون کی روش هستیم.

استخوان بندی تیم ملی

از ترکیب ۱۱ نفره تیم ملی در بازی های اخیر تمامی بازیکنان توسط کارلوس کی روش به تیم ملی راه پیدا کردند. حتی شجاع خلیل زاده را هم برای اولین بار خود کی روش به تیم ملی دعوت کرده بود.

بازیکنان تیم ملی نسبت به آخرین حضور کارلوس کی روش در تیم ملی تغییر چندانی نداشتند و از جمع ۲۳ نفره امید ابراهیمی، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، رامین رضاییان، وریا غفوری و روزبه چشمی به تیم ملی دعوت نمی شود که حدود یک چهار تیم را تشکیل می دادند.

تمامی نفرات اصلی تیم ملی که استخوان بندی تیم اسکوچیچ را تشکیل می دهند در جام ملت ها توسط کارلوس کی روش در لیست تیم ملی قرار گرفته بودند و نفراتی مثل سعید عزت الهی و قلی زاده به دلیل مصدومیت تیم را همراهی نکردند و بازیکنانی مثل محرمی و رضایی در روز های آخر خط خوردند.

میراث کی روش در تیم ملی سبک بازی او نبود. کی روش تفکر حرفه ای را بازیکنان و مدیران فوتبال ایران یاد داد. از سبک زندگی و تمرین گرفته تا قرار داد بستن و نکات ریز و درشت دیگر را کی روش به فوتبال ایران آموخت و حالا تیمی داریم که در آسیا مثل آب خوردن به جام جهانی می رود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی