نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
اینتر – میلان/ جـادوگـران شهـر مُـــد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اینتر و میلان که این فصل هم در کورس قهرمانی هستند، امشب در دربی دلامادونینای هفته بیست‌وچهارم سری‌آ ایتالیا به مصاف هم خواهند رفت.

بعد از وقفه‌ای ۲ هفته‌ای رقابت‌های سری‌آ ایتالیا از سر گرفته خواهد شد و در هفته بیست‌وچهارم شاهد دربی دلامادونینا خواهیم بود. دربی برگشت فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ بین اینتر و میلان، یک دربی سرنوشت‌ساز در کورس قهرمانی خواهد بود. این نبرد از ساعت ۲۰:۳۰ امشب آغاز خواهد شد.

اینتر؛ فرمول سیمونه

تردیدی نیست که فرمول سیمونه با سبک اینتر همخوانی دارد و پس از نیم‌فصل به‌تدریج عملکرد افعی‌ها و نمایش‌های‌شان مهر تأییدی بر این ادعا زد. یک شکست در کل فصل و شکست‌ناپذیری در خانه نشان می‌دهد اینزاگی و شاگردانش راه درستی را در پیش گرفته‌اند. سابقه نتایج اخیر مقابل میلان هم دلخوشی دیگری برای هواداران اینتر است که امید داشته باشند تیم‌شان فاصله ۴ امتیازی با رقیب همشهری را افزایش هم بدهد، در حالی که یک بازی عقب‌مانده هم دارند. اینتر می‌تواند امشب در دربی دلامادونینا با یک تیر دو نشان بزند و یکی از رقبا را از خودش دورتر کند. این بازی و بازی معوقه را اگر ببند، فاصله‌شان با میلان به ۱۰ امتیاز هم خواهد رسید. افعی‌ها با شکار قرمزها گام بلندی به سوی قهرمانی خواهند برداشت؟

میلان؛ از جاده خارج نشو

مثل این که اتفاقات فصل قبل برای پیولی و شاگردانش در حال تکرار است. پیولی دوست ندارد تیمش باز هم در بزنگاه قهرمانی بدترین‌ها را تجربه کند و حسرت بیش از یک دهه‌ای روسونری یک سال دیگر هم ادامه پیدا کند. میلانی‌ها ۲ بازی آخرشان را نبرده‌اند و عجیب این که در ۷ بازی آخرشان در سن‌سیرو ۳ مرتبه مغلوب شده‌اند. نتایج نشان می‌دهد باز هم دست‌شان به اسکودتو نخواهد رسید، ولی هنوز فرصت برای جبران وجود دارد. یکی از فرصت‌ها امشب در دربی دلامادونینا خواهد بود. با این حال میلان در ۸ دربی آخرش در سری A مقابل اینتر فقط یک برد داشته. آیا برد بعدی با پیولی در راه است؟ رویه روسونری برای این که از جاده قهرمانی خارج نشود، باید تغییر کند.

آخرین جدال
دیدار رفت میلان و اینتر در فصل جاری سری A ایتالیا که نوامبر ۲۰۲۱ برگزار شد، با تساوی ۱-۱ خاتمه یافت. برای نراتزوری چالهان‌اوغلو از روی نقطه‌پنالتی دروازه تیم سابقش را باز کرد و دی‌فرای دقایقی بعد با گل‌به‌خودی‌اش باعث ثبت گل تساوی برای میلان شد.

آمار بازی
۲۲۹) در ۲۲۹ دربی دلامادونینا که تا امروز برگزار شده، اینتر ۸۴ برد داشته و میلان در ۷۷ بازی برنده شده. ۶۸ بازی هم مساوی شده است.
۱۷۵) در ۱۷۵ دیدار دو تیم در تاریخ سری A از سال ۱۹۲۹ به بعد، اینتر ۶۷ برد داشته و میلان برنده ۵۲ بازی بوده. ۵۶ بازی هم با تقسیم امتیازات به پایان رسیده است.
۱۳) از ابتدای فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ کفه ترازور به طرف اینتر سنگینی کرده. نراتزوری در ۱۳ بازی در تمامی رقابت‌ها ۷ مرتبه برنده شده و میلان فقط ۲ بازی را برده. ۴ بازی هم مساوی شده است.
۴) در ۴ دربی آخری که اینتر به‌عنوان میزبان وارد سن‌سیرو شده، ۳ بازی را برده و یک بازی که دربی فصل قبل بود را هم میلان به سود خودش خاتمه داده.
۸) در ۸ دربی آخر شاهد رد و بدل شدن گل بوده‌ایم. برنده ۶ دربی اینتر بوده و میلان یک بازی را برده، در حالی که یک بازی که آخرین بازی‌شان بوده هم با تساوی خاتمه یافته است.
۲) از فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ که هردو دربی فصل با تساوی ۲-۲ خاتمه پیدا کرد، ۲ دربی متوالی مساوی نشده است.
۱۰) زلاتان ایبراهیموویچ با ۱۰ گل زده (۸ گل برای میلان و ۲ گل برای اینتر) از برترین گلزنان دربی دلامادونینا است. او ۴ گل تا رسیدن به رکورد برترین گلزن این دیدار یعنی آندری شوچنکو فاصله دارد.

مصدومان و محرومان
خواکین کورئا و بازیکن جدید اینتر رابین گوزنس مصدومانی هستند که به دربی نخواهند رسد. زلاتان ایبراهیموویچ، آنته ربیچ و فیکایو توموری هم به دلیل مصدومیت میلان را در این دیدار همراهی نمی‌کنند. فوده بالو توره هم همراه سنگال در جام ملت‌های آفریقا به سر می‌برد.

ترکیب احتمالی دو تیم
اینتر:
هاندانوویچ، اشکرینیار، دی‌فرای، باستونی، دامفریس، بارلا، بروزوویچ، چالهان‌اوغلو، پریشیچ، مارتینس و ژکو
میلان: ماینان، کالابریا، کالولو، رومانیولی، تئو، تونالی، بن‌ناصر، سائلماکرس، کسیه، لیائو و ژیرو
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی