نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
پیش‌بازی بارسلونا - اتلتیکومادرید
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بارسلونا و اتلتیکومادرید که از قهرمانی ناامید شده‌اند، امیدوار هستند در ادامه فصل حداقل سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنند.

امشب از ساعت ۱۸:۴۵ در ورزشگاه نوکمپ، بارسلونا در دیداری حساس از هفته بیست‌سوم لالیگای اسپانیا به مصاف اتلتیکومادرید خواهد رفت.

بارسلونا؛ انقلاب نرم!

در ۴ بازی آخر لالیگایی بارسلونا هیچ‌گاه بیش از یک گل نزد و همین اتفاق ژاوی را به فکر فرو برد. او سریع دست به کار شد و لیست خریدی متشکل از بازیکنان تهاجمی را به خوان لاپورتا داد. بعد از بازگشت دوستش دنی آلوس، بارسا به سراغ فران تورس، آداما ترائوره و پیرامریک اوبامیانگ رفت. حالا انتظار می‌رود که خط آتش کاتالان‌ها با این بازیکنان که هرکدام ستاره یک تیم لیگ برتری بوده‌اند شرایط بهتری پیدا کند. انقلاب نرمِ بارسلونا شروع شده و انتظار می‌رود فصل آینده بهتر از این هم بشوند. اما قبل از هر چیز ژاوی می‌داند که تیمش را باید به لیگ قهرمانان اروپا برساند. تیمش ۶ هفته است که نباخته و مقابل اتلتیکو فرصت خوبی دارند که به جمع ۴ تیم بالای جدول برسند، اتفاقی که از زمان حضور ژاوی رخ نداده. البته که کار سختی هم در پیش دارند، چرا که کاتالان‌ها ۵ بازی آخرشان مقابل اتلتیکو را نبرده‌اند و گل هم نزده‌اند!

اتلتیکومادرید؛ آبروداری

وضعیت اتلتیکومادرید به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی بهتر از بارسلونا نیست. ۱۴ امتیاز با رئال‌مادرید صدرنشین فاصله دارند و اگر بلغزند، بارسلونا، رئال‌سوسیداد، ویارئال و حتی تیم‌هایی مثل رایووایکانو و اتلتیک‌بیلبائو منتظر گرفتن جایگاه چهارم‌شان هستند. دیگو سیمئونه خوش‌شانس بود که ارتباط خوبش با مدیران باشگاه و سابقه خوبی که داشته باعث شد بعد از ۴ شکست متوالی در ماه دسامبر ۲۰۲۱ حکم اخراج را به دستش ندهند. با این حال وضعیت بهتر شد و ۲ برد و یک تساوی او را از مخمصه نجات داد. اگرچه بارسا در سال‌های گذشته کابوس ال‌چولو بود، ولی او در ۵ بازی آخرش مقابل حریف بزرگی که داشته مغلوب نشده و امیدوار است این اتفاق در دیدار برگشت هم رخ بدهد. نکته جالب این که سیمئونه شانس دارد برای اولین مرتبه در لالیگا مقابل بارسلونا دبل کند. این برد بزرگ می‌تواند آبروی او و تیمش را حفظ کند.

آخرین جدال
در دیدار رفت فصل جاری لالیگا که اکتبر ۲۰۲۱ برگزار شد، اتلتیکومادرید ۲-۰ مقابل بارسلونا به پیروزی رسید. لمار و سوارس در آن دیدار برای اتلتیکو گلزنی کردند.

آمار بازی
۵) از آخرین برد بارسلونا مقابل اتلتیکومادرید بیش از ۲ سال و ۲ ماه (دسامبر ۲۰۱۹) می‌گذرد. اتلتیکو در ۵ بازی آخرش مقابل بارسلونا در تمامی رقابت‌ها ۳ برد و ۲ تساوی داشته.
۱۵) با وجود خراب شدن بسیاری از رکوردهای بارسا مقابل اتلتیکو، هنوز رکورد شکست‌ناپذیری در نوکمپ پابرجاست. ۱۵ بازی گذشته لالیگایی دو تیم در نوکمپ بدون باختِ بارسا تمام شده. دقیقاً ۱۶ سال و یک روز قبل اتلتیکو موفق شد در این ورزشگاه پیروز شود و بعد از آن کاتالان‌ها ۱۰ برد کسب کردند و ۵ بازی هم مساوی شد.
۱۶) از آخرین مرتبه‌ای که اتلتیکومادرید مقابل بارسلونا در لالیگا دبل کرد ۱۶ سال می‌گذرد. فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۵ اتلتیکو موفق شد هردو بازی رفت و برگشت را ببرد. پس از آن هیچ‌گاه در ۲ بازی متوالی در هیچ تورنمنتی این حریف را شکست ندادند.
۳۱۰) بارسلونا ۳۱۰ دقیقه است که به اتلتیکو گل نزده. بارسا ۳ بازی اخیر دروازه رقیب مادریدی را باز نکرده و جالب این که آخرین گل‌شان در دیدار برگشت فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ توسط لیونل مسی به ثمر رسید.
۶) بارسای ژاوی ۶ هفته است که شکست نخورده. ژاوی در ۹ بازی لالیگایی ۱۸ امتیاز کسب کرده، در حالی که تیم رونالد کومان در ۱۱ هفته ۱۵ امتیاز داشت.

مصدومان و محرومان
کلمان لانگله، ساموئل اومتیتی، سرژی روبرتو، اریک گارسیا، الکس بالده و آنسو فاتی مصدومان بارسلونا هستند. ممفیس دپای هم شرایطش مشخص نیست و شاید به این بازی نرسد. آنتوان گریزمن، مارکوس یورنته و جفری کندوگبیا هم مصدومیت داشته‌اند که احتمال حضورشان در ترکیب اتلتیکومادرید وجود دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
بارسلونا:
تراشتگن، آلوس، آرائوخو، پیکه، آلبا، فرنکی دی‌یونگ، بوسکتس، پدرس، تورس، گاوی و لوک دی‌یونگ
اتلتیکومادرید: اوبلاک، واس، خیمنس، ساویچ، اِرموسو، دی‌پائول، کوکه، کاراسکو، لمار، کورئا و سوارس
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی