نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
اسکوچیچ با بازی ندادن به یزدانی به او لطف بزرگی کرد/ با فرهاد مجیدی در خصوص سرمربی تیم ملی هم‌عقیده‌ام
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

حسن روشن ملی‌پوش اسبق استقلال از فرهاد مجیدی دفاع کرد ولی می‌گوید الان زمان انتقاد از سرمربی تیم ملی نیست.

حسن روشن در رابطه با ماجرای پیش‌آمده برای سیاوش یزدانی و انتقادات تندی که فرهاد مجیدی علیه دراگان اسکوچیچ مطرح کرد، با خبرورزشی به گفت‌وگو نشست.


پس از اخراج سیاوش یزدانی در بازی با هوادار، گروهی معتقدند باید این بازیکن را از نظر روحی تقویت کرد ولی عده‌ای هم می‌گویند مجیدی باید همین امروز با سیاوش برخورد کند در غیر این صورت نظم استقلال بر هم می‌ریزد. نظر شما در این رابطه چیست؟

سیاوش یزدانی سال گذشته خیلی خشن بازی می‌کرد و مرتب اخطار می‌گرفت به طوری که خود من مصاحبه کردم و گفتم اگر قرار است این طوری بازی کند، کنارش بگذارید چون برای استقلال دردسر درست می‌کند ولی از ابتدای این فصل شرایط عوض شد. یزدانی از نظر رفتاری داخل زمین بهتر شده و یک تنه دفاع استقلال را جمع می‌کند. به همین خاطر فرهاد باید روی سیاوش بیشتر کار کند و صراحتاً به او بگوید دنیا به آخر نرسیده است. همچنان باید تلاش کند چون اگر در تیم ملی فیکس شود، دیگر جایگاهش را از دست نخواهد داد.

فرهاد مجیدی ناراحت بود که چرا سیاوش یزدانی نیمکت‌نشین شد و امید نورافکن در پستی غیر تخصصی مقابل امارات بازی کرد!

در این رابطه من کاملاً حق را به اسکوچیچ می‌دهم. اصلاً اتفاقی که مقابل امارات رخ داد، به نفع سیاوش یزدانی بود چون نورافکن چند بازی دیگر هم برای تیم ملی انجام داده و با سایر نفرات هماهنگ بود ولی یزدانی چنین شرایطی را نداشت و با توجه به پست فوق‌العاده حساسی هم که بازی می‌کند، اگر یک اشتباه می‌کرد و ما گل می‌خوردیم ،همه چیز بر سر او خراب می‌شد و دیگر نمی‌توانست به این زودی‌ها برای تیم‌ملی مهره قابل اتکایی شود. با یک اشتباه، تمام زحمات سیاوش یزدانی بر باد می‌رفت بنابراین اسکوچیچ واقعاً سه‌شنبه هفته گذشته با فیکس بازی ندادن مدافع استقلال در حق او لطف کرد. اسکوچیچ چند دقیقه به یزدانی بازی داد تا ثابت کند دشمنی با این بازیکن ندارد و عملکردش را اتفاقاً زیر نظر گرفته است.

این جمله فرهاد مجیدی که گفت اسکوچیچ مربی خوبی است ولی برای باشگاه‌ها نه برای تیم ملی ،سروصدای خیلی زیادی راه انداخت. شما با حرف مجیدی موافق هستید؟

بله. من هم با فرهاد موافقم. آقای اسکوچیچ مربی باشگاهی است و  در فوتبال ما هم تحت عنوان یک مربی باشگاهی مطرح شد ولی با توجه به شرایط دشواری که در مرحله اول پیکارهای انتخابی جام جهانی برایمان ایجاد شده بود، وقتی حکم سرمربیگری تیم ملی را برایش صادر کردند من خودم برای حمایت از تیم ملی گفتم باید از سرمربی‌اش هم حمایت کرد. بچه‌ها زحمت کشیدند، مربیان هم تلاش کردند و در نهایت توانستیم به جام جهانی صعود کنیم. شانس هم آوردیم  ولی حالا که به جام جهانی رسیده‌ایم، دیگر در این مقطع نمی‌شود مرتب از اسکوچیچ انتقاد کرد. یک نکته را هم فراموش نکنید. اسکوچیچ کاری برای ما انجام داد که کارلوس کی‌روش نکرد.

چه کاری؟

استفاده از بازیکنان بزرگ ایرانی تحت عنوان دستیار. کریم باقری و وحید هاشمیان بازیکنان  مطرحی در فوتبال ما بوده‌اند و فضای آرامی برای سرمربی ایجاد  کردند تا مشغول کارهای فنی شود. به نظرم نقش باقری  و هاشمیان در تیم ملی بیشتر از  اسکوچیچ است.

با توجه به مصاحبه تند فرهاد مجیدی، آینده سیاوش یزدانی در تیم ملی چه می‌شود؟

مطمئن هستم بالاخره یزدانی را فیکس می‌گذارد. اصلاً شاید این کار را در همین دو بازی باقیمانده مسابقات انتخابی انجام دهد چون نتیجه آن در صعود تیم ملی تأثیری ندارد ولی باعث افزایش تجربه سیاوش خواهد شد.

یکی از ایراداتی که هواداران استقلال به فدراسیون می‌گیرند عدم استفاده از مربیان استقلالی در تیم‌های ملی است. این انتقادات را قبول دارید؟

ببینید ،الان مهدی مهدوی کیا سرمربی تیم امید است و قبل از آن هم حمید استیلی چنین وظیفه‌ای را برعهده داشت ولی علیرضا منصوریان استقلالی هم سابقه هدایت تیم امید را داشته است. مربیان استقلالی  بیشتر در عرصه لیگ برتر مشغول فعالیت هستند و نمی‌توانند در این مقطع تیم خود را رها کنند و به تیم‌های ملی بروند. مثلاً مگر می‌شود به  رضا عنایتی بگوییم هوادار را که خودت به لیگ برتر آوردی  و انصافاً فوتبال خوبی هم بازی می‌کند، ول کن و برو تیم امید؟ در مقطعی هم ۷-۸ بازیکن تیم ملی از نفرات استقلال بوده‌اند. به نظرم هوادار  استقلال این مسائل را کامل درک می کند و تمام حواسش را به موفقیت تیم خود می‌دهد تا قهرمان لیگ برتر شود.

بیژن ذوالفقارنسب با شما رابطه دوستی بالغ بر ۴۵ ساله دارد. چطور شد که این چهره فوتبالی به عنوان رئیس هیئت مدیره پرسپولیس انتخاب شد ولی در کمتر از دو هفته استعفا داد؟

آقای ذوالفقارنسب یک تشکیلات خوب ورزشی را در سنندج مدیریت می‌کند، مشاور وزیر ورزش است و ریاست کانون مربیان را هم برعهده دارد. اتفاقاً وقتی رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس شد به خودش گفتم: بیژن جان !چطوری این همه کارها با هم انجام می‌دهی؟ البته خود ذوالفقارنسب فهمید در پرسپولیس ثبات کاری وجود ندارد و به همین خاطر ترجیح داد کناره‌گیری کند. مدت‌ها قبل زمانی که سلطانی‌فر وزیر ورزش بود به ایشان گفتم حق داری پرسپولیسی باشی چون به هر حال هر کسی می‌تواند یک تیم را دوست داشته باشد. انصافاً هم برای استقلال کم نگذاشت ولی یکسری تصمیم‌گیری‌ها غلط بود. مثلاً به ایشان گفتم :چرا استقلال در عرض  ۳ سال باید پنج مدیرعامل عوض کند؟ سلطانی‌فر گفت: وقتی هواداران استقلال مقابل وزارت ورزش جمع می‌شدند و اعتراض می‌کردند، باید کاری انجام می‌دادم. در جواب گفتم: خب،پرسپولیس که داشت قهرمان لیگ برتر می‌شد، مدیران عامل این باشگاه دیگر چرا عوض می‌شدند؟ همان‌طور که گفتم، بعضی تصمیم‌گیری‌ها درست نبود

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حسین استقلالی دوآتشه IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    باسلام خدمت جناب حسن روشن اگر تیم ملی هم می باخت سرمربی تیم ملی باید مسولیتش را بعهده میگرفت درضمن بازی تشریفاتی بود مثل بازی تدارکاتی پس بازیکنان جدید چه موقع باید تست شوند مگر آقای پاشازاده دربازی حساس تبم ملی ایران با استرالیا که اتفاقا اگر ایران می باخت حذف میشد برای اولین بار درترکیب تیم ملی قرار نگرفت اتفاقا ۲موقعیت صدرصد را از روی خط دروازه‌ ایران در آورد واجازه نداد که توپها وارد دروازه شوند حال آقای اسکوچیچ از باختی احتمالی می‌ترسید که هیچ تاثیری در صعود تیم ملی نداشته
  • بهزاد ایمن IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    برادر گلم آقا حسین من ازتو هم دوآتیشه ترم ۳۵ سال آبی هستم اما بهت یه نمره منفی میدم چون حسن آقا حرفش حقه شما توجه نکردی چی گفت دوباره بخون عزیزم به امید قهرمانی استقلال موفق باشی
  • حسین استقلالی دوآتشه IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    آقای اسکوچیچ میتونست از ۲دفاع استقلال که اتفاقا باهم هماهنگ بودند آغاسی ویزدانی جفتشون می تونستند درخط دفاعی تیم ملی موفق باشند
  • عادل IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    به نظرم آقای هاشمیان وباقری نقش موثر دارند چون اسکوچیچ بدون اجازه آنها آب نمی خورد اگر همین تیم استقلال بااین تیم‌ها بازی می‌کرد به هرکدام ۳تامیزد شانس آسان نصیب ایران شد وکریم باقری وهاشمیان این شانس را در راه خدمت به لنگپولیس استفاده نمودند
  • میخوای چیکار!! IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    تو رو خدا تو رو جدتون به این ی پست بدین تو باشگاه استقلال خودشو جر داد یکی این یکی نوری و صادقی و فنونی زاده ماشاالله مکتب خراسانی همینه...
  • پرویز IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    سلام دوستان استقلالی و لنگی با هم بحث نکنید.قهرمانی سوپرجام رو به وحید قلیچ تبریک بگید و به جواد بگید وحید گناه داره ، جام رو بده به لنگیا. آخه طفلک روز قبل از بازی گفت فردا اولین جام امسال رو میگیریم. ای وحید قلیچِ خوشتیپ!باادب!و با شخصیت! جام اول مبارکت باشه.منتظر بقیه جامهای امسال هم باش.قراره همینجوری یکی یکی برات بیاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی