ایمانی: هنوز به پیشنهاد تمدید قرارداد با پورتو جواب نداده‌ام
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سمیرا ایمانی فولادی بازیکن اسبق تیم ملی والیبال ایران است که سال‌های گذشته در تیم‌های باشگاهی گیتی پسند، ذوب‌آهن، باریچ اسانس کاشان و شهرداری اراک بازی کرده است.

او که سابقه مربیگری در تیم ملی و باشگاه‌های ذوب‌آهن و نامی‌نو را در پرونده کاری خود دارد، به عنوان مربی با باشگاه پورتو پرتغال قرارداد امضا کرده است. بدین ترتیب ایمانی به اولین مربی زنان ورزش ایران تبدیل شد که در یک لیگ معتبر اروپایی مربیگری می کند.

تیم والیبال زنان پورتو سال گذشته قهرمان لیگ پرتغال شده و امسال نماینده این کشور در لیگ قهرمانان اروپا بود که در مرحله یک هشتم نهایی از گردونه رقابتها حذف شد و در حال حاضر رده اول لیگ برتر والیبال این کشور را در اختیار دارد.

سمیرا ایمانی با حضور در تیم والیبال بانوان پورتو هم باشگاهی مهدی طارمی شد تا ایران دو نماینده در این باشگاه معتبر اروپایی داشته باشد. او که دیروز با فرناندا اسیس، ملی پوش برزیلی تیم دختران پورتو برای صرف نهار به یکی از رستورانهای این شهر رفته بود از حال و هوای این تیم و مردم شهر صحبت کرد: «خوشبختانه جو بسیار خوبی در این تیم حاکم است و دوستان خیلی خوبی هم پیدا کرده ام. مردم مهربانی هم دارد و به کل باشگاه پورتو نظرش نسبت به من مثبت است.»

او با توجه به سابقه قهرمانی با تیمهای جوانان در ایران داشته سخت مورد توجه مربیان این تیم قرار گرفته است: «آنها در طول این یکماه مرا ارزیابی  و متوجه شده اند که از نظر علم و دانش بالاتر و به روزتر هستم و حرفی برای گفتن دارم. نظراتی را که ارائه می دهم برایشان جالب است و می توانم بگویم که اعتماد دوطرفه ای بین ما برقرار شده است. البته بگویم دو تا از مربیان مرد انها در ابتدا کمی ترس داشتند ولی الان قبول کردند.»

مربی ایرانی پورتو همچنین از پیشنهاد تمدید قرارداد این باشگاه خبر می دهد: «پورتو باشگاه بسیار بزرگ و حرفه ای است که نه تنها در کشور پرتغال بلکه در اروپا مطرح است. والیبال در این کشور از سطح بسیار خوبی برحوردار است و بازیکنان برزیلی، آرژانتینی و کوبایی که لول بالایی دارند در این کشور توپ می زنند.

من هم بسیار خوشحالم که تجربه اول مربیگری ام در خارج از کشور با این تیم استارت خورد. آنها به من پیشنهاد تمدید قرارداد را داده اند ولی  من هنوز جوابی نداده ام و منتظر پایان فصل هستم تا پیشنهاد آنها و چند تیم باشگاهی دیگر را بررسی کنم و سپس جواب بدهم.»

سمیرا ایمانی در ادامه از پیشنهاد فدراسیون ایران بابت همکاری با تیم ملی نیز اشاره می کند: «لیگ والیبال پرتغال در پایان فصل یک ماه استراحت دارد. در این مدت هم به تهران خواهم آمد تا با فدراسیون نشستی داشته باشم.   من به اینجا آمده ام تا بتوانم تجربیاتی را که بدست می اورم در اختیار والیبال و بانوان کشورم قرار دهم. اینهمه سختی و دوری از خانواده ام را تحمل کردم تا تجربه جدیدی را در بخش بانوان ارائه بدهم.»

ملی پوش سابق تیم ملی به عدم شناخت کافی پرتغالی نسبت به والیبال بانوان هم اشاره می کند: «اینجا در مورد والیبال بانوان ایران زیاد از من می پرسند چرا که شناختشان از والیبال مردان ما کامل است. تیم ملی کشورمان در همه رویدادها صاحب عنوان است و ملی پوشان هم در لیگهای معتبر بازی می کنند ولی در بخش بانوان شناختی ندارند.

من هم توضیح داده ام که بخاطر بعضی از محدودیتها نمی توانیم لژیونر بگیریم وگرنه سطح والیبال دخترانمان بالاست. فیزیک و استعدادهای خوبی داریم هر چند سطح کیفی مان  مثل پرتغال نیست.»

مربی لژیونر ایرانی در پایان امیدوار است تا بتواند در پورتو میزبان تیمهای ایرانی باشد: «شاید بتوان در اینده ارتباطات خوبی را بین دو کشور بر قرار کرد تا  با توجه به سطح بسیار بالای والیبال پرتغال اردویی مشترک یا حتی بازیهای دوستانه ای را برگزار کرد. سعی می کنم در ایران با فدراسیون صحبتهایی داشته باشم تا این ارتباط را برقرار کنم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی