نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
 هیئت‌رئیسه نمی‌تواند رئیس فدراسیون فوتبال را استیضاح کند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یکی دو روز است خبری در محافل ورزشی زمزمه شده مبنی‌بر این‌که اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال از عملکرد رییس فدراسیون فوتبال یعنی شهاب‌الدین عزیزی خادم راضی نیستند و قصد دارند او را استیضاح کنند!

این خبر در حالی منتشرشده که اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال بر اساس اساسنامه حق استیضاح رییس فدراسیون فوتبال را ندارند. البته فیفا برای‌اینکه رئیس فدراسیون فوتبال ملی یک کشور وقتی با بحران و چالش در تصمیم‌گیری مواجه می‌شود یک راه‌حل ساده قرار داده و آن استیضاح رییس فدراسیون فوتبال از سوی اعضای مجمع عمومی است.

به‌واقع رئیس فدراسیون فوتبال زمانی استیضاح می‌شود که اعضای مجمع عمومی درخواست جلسه فوق‌العاده داشته باشند و در نشست فوق‌العاده نیمی بعلاوه یک از حاضرین در جلسه رئیس فدراسیون فوتبال را استیضاح کنند. دراین‌صورت نایب‌رییس اول فدراسیون فوتبال ریاست فدراسیون فوتبال را برعهده می‌گیرد و شش ماه وقت دارد تا انتخابات جدید فدراسیون فوتبال را برگزار کنند.

بنابراین باید گفت امکان استیضاح عزیزی خادم از سوی اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال وجود ندارد. آن‌ها اصلا اساساً چنین اختیاری ندارند. شریفی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در واکنش به این خبر گفت: یکی از مشکلات ما در این سال ها کم دانشی بوده که متاسفانه همچنان هم وجود دارد و افرادی که امروز استضاح رییس فدراسیون را به هیات رییسه نسبت داده اند حتی از این موضوع اطلاع ندارند که اساسنامه چه شرایطی را برکناری یا عزل ارکان تعیین کرده است و این خنده دارترین شیوه حمله فدراسیون در جهت منافع خودشان است.

فدراسیون فوتبال این حق را برای خود قائل است که این با این افراد از طریق مراجع قضایی برخورد لازم را صورت دهد و در جهت منافع فوتبال مالی هر اقدام لازم را به سرانجام برساند. اگر حتی اختلاف نظری بین اعضای هیات رییسه وجود داشته باشد این موضوع کاملا طبیعی بوده و در دل مجموعه حل می شود، کما اینکه این موضوع در تمامی مجموعه های پویا در مسیر دستیابی به هدف و موفقیت وجود دارد.

 اختلاف نظر یکی از عوامل پیشرفت و موضوعی کاملا بدیهی است. همانطور که دبیر کل محترم نیز اشاره کرده طی چند روز آینده با برگزاری جلسه یا جلساتی این موارد تحت بررسی قرار خواهد گرفت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی