فرهاد مجیدی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فرهاد مجیدی برای خودش عالمی دارد و جدای از بقیه دنیایی ساخته است مجزا!

اردشیر لارودی؛ فرهاد در این دنیای خودساخته، چه «علم و کتلی» راه انداخته است که بیا و ببین! مجیدی بخصوص هر حرفی که خواست به زبان می‌آورد و هر سخنی که نخواست - و یا حتی هر سخنی که خواست - مطرح می‌کند! مثل وقتی که زبان خود را باز کرد و درباره تیم ملی، گفت آنچه را که ولخواه دل تنگش بود.
او، گفت و گفت و گفت! ولی عاقبت به خودش آمد و چنان کرد که انجامش از بزرگان سر می‌زند! و در همین باب یک نکته کلیدی وجود دارد: ...فرهاد ملبس است به لباس انصاف و می‌داند که خود کرده را نباید به امان خودش رها کرد که شرط انصاف، نه این است که تو خود گویی و خود خندی ...عجب مرد هنرمندی!
فرهاد باید شرط انصاف را نیز بشناسد!

جرات پوزش
فرهاد خان که اغلب یک نفره - خودش با خودش - به نزد قاضی می‌رود و لاجرم راضی هم بازمی‌گردد، نشان داد که مراعات شرط انصاف را می‌شناسد! و قبل از آنکه آش سرد شود و سار از دست بپرد، به اقدامات جبرانی و تلافی جویانه دست می‌زند! فرهاد «جرات» عذرخواهی دارد و شهامت بیان «من اشتباه کردم» را که یک عبارت جادویی است! او که با گستاخی و با چشمانی بسته، هرچه خواست به اسکوچیچ گفت و مقدمه سوختن خویش را به عنوان یک انسان مدنی فراهم آورد، با شجاعتی کامل عیار از همین بابت پوزش طلبید و به خوبی نشان داد که قواعد برقراری دیالوگ و راه اندازی گفتمان را بلد است!

فرهاد حق را به جانب خود ندانست و با یک ببخشید، عمر مفید مربیگری خود را چندین برابر بیشتر کرد؛ فرهاد بزرگ شد!

نه خود کوچک بینی؛ نه مظلوم نمایی

فرهاد، نه خود را کوچک می‌انگارد، نه از روش مظلوم نمایی سود می‌برد –سوءاستفاده می‌کند- و نه پشت مردم و هواداران پنهان می‌شود. فرهاد با چهره واقعی اش روی پرده ظاهر می‌شود و اصل کسی مقیم حریم و حرم نخواهد ماند را با سادگی هرچه تمامتر رعایت می‌کند!
فرهاد در استفاده از شرایط بازی خوب به صحرا کربلا زده و می‌گوید: ... آقای آجورلو که مدیر قابلی است، مشکلات مالی ما را حل خواهد کرد! در واقع فرهاد از یک شرط ضمن عقد کوچولو استفاده می‌کند و پیش فرض مدیریت جناب مدیرعامل را، موکول می‌کند به آوردن پول! یا پول می‌آورد و مدیریت خود را چهارمیخه می‌نماید، یا نمی‌آورد مدیریت خود را با تردید و مرددوار توام می‌کند.
و کیست که داعیه مدیریت داشته باشد و سکوت هم اختیار کند و بی عملی وتسلیم شرایط و پیش فرض‌ها شدن را! فرهاد با یک تیر چند هدف می‌زند، مدیریت مدیران را هم...

راه ترسوها

فرهاد که در برقرای گفتمان با اسکوچیچ دچار اشتباه شده بود، زود نشان داد خود راه دیگری دارد که مسیر متفاوتی را طی می‌کند! فرهاد به همه، از جمله سرمربی تیم ملی یادآور شد که برقراری دیالوگ، یک راه کوتاه و اغلب هم ارزانترین راه برای همکلامی‌است و سری را که درد نمی‌کند، می‌توان بست یا برای بستنش پیش قدم شد!
فقط ترسوها و خالی الذهن‌ها و قلابی‌ها از ارتباط کلامی‌طفره می‌روند! در این ماجرا، فرهاد نه بازنده شد و نه به گرده پرتعداد ترسوها گروید! و حالا باید منتظر بود تا عمل فرهاد - به عنوان یک سرمایه آنهم در تیمی‌نظیر استقلال - به بار بنشیند! مجیدی از فرهاد پیش افتاد و باید جدی‌تر گرفته شود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حمید علوی CA ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    تنها دلیل عذرخواهی ریاکارانه ی دالتون این بود که بزرگترای باشگاه بهش گفتن کاری نکن که اسکوچیچ کلأ یزدانی رو دعوت نکنه چون اونوقت یزدانی مجبوره برای سربازی از استقلال بره و از تعویق خدمت ویژه بازیکنان تیم ملی برخوردار نمیشه و‌این یعنی از اسفند بایست بذون یزدانی بازی کنی!.
    • شپر IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      به کساني که یک روز گستاخی میکنند وروز دیگر عذر خواهی،مجنون ادواری میگویند،این افراد داعیه قدرت دارند ولی چیزی در چنته ندارند،انسانهای مصمم و کامل و مجرب بیشتر حواسشان به کارخود است و همواره در تلاش هستند وبه ندرت انتقاد میکنند ولی اگه انتقاد کردند مصمم روی حرف خود می ایستند ولی این جوجه خروس غوره نشده مويزشده.
    • هوادار تاج IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      علوی جان برو تو غارت ... از قبل شروع فصل منتظری تا الان که به یه بهونه ای انتقاد کنی ...این فصل ما قهرمانیم و تو و اربابت قلعه باید حالا حالاها استقلال رو فراموش کنید
    • یه ایرانی IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      نه جناب اشتباه نکن، هر حرفی یه تاوانی داره،عصبانی بود چون بازیکنی که میخواست از این طریق سربازیشو رفع و رجوع کنه با بازی ندادنش همه چیز و از دست رفته میدید، عذرخواهی کرد که هم بازیکنش خط نخوره و هم بخاطر بار روانی حرفای قبلش دفعه بعد دعوتش کنه! اما از یه چیزی غافل بود و اونم اینکه طارمی بخاطر یه حرف منطقی مدتی پشت خط موند، حالا شاخ و شونه کشیدی و طرف و زیر فشار گذاشتی فکر کردی با یه نائنگی میغولی همه چی حله؟!! تازه اگه بخوادش حداقل تا یه مدتی باید بره مرخصی سربازی! البته راه آسونتری بنام استینافمون هم هست! اینو امتحان کن!
    • تیشه فرهاد برکمر مافیا IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      عقده و حسد دیگران رو رنج میده اما خود آدم رو شکنجه !!!
    • آبیدلان IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      یک عده ازمحبوبیت شاه فرهاد می سوزند بالا برید پایین بیایید شاه فرهاد شاه شاهان است قلبهای آبی را تسخیر کرده حالا شماها ای بدخواهانش درحسادت خود بسوزید
    • آبی آسمانی IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      فرهادخان جنتلمن خار چشم بدخواهانش است ایشان محبوب قلبهاست
    • دریا دلان آبی IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      سردار آجرلو وشاه فرهاد دوست داشتنی اند وبا امید به خدا استقلال را به سر منزل مقصود خواهند رساند وموجب هلاکت بدخواهان وکوردلان خواهند شد
    • عادل IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      شاه فرهاد کمر دشمنان را شکسته وصدای شکستن استخوانها یشان بلند شده حسودان دیگه بخل وحسدتان کارساز نیست ایشان رویین تن است
    • تاجی IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      بد سوزانده شاه فرهاد فعلا بسوزید یه حرف زد گفت پشت بازیکنام خالی نمیکنم واقعا رو حرفش ایستاد از جیبش پول داد ولی یایا چی گفت ما حرفمونو تو زمین می‌زنیم رید الان خودشو به درودیوار میزنم که دوباره از پول دارو یا از کمیته امداد ویا بهزیستی بهش جیره بدن به هوچیگر به تمام معنا
    • تاجی IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      بد سوزانده شاه فرهاد فعلا بسوزید یه حرف زد گفت پشت بازیکنام خالی نمیکنم واقعا رو حرفش ایستاد از جیبش پول داد ولی یایا چی گفت ما حرفمونو تو زمین می‌زنیم رید الان خودشو به درودیوار میزنم که دوباره از پول دارو یا از کمیته امداد ویا بهزیستی بهش جیره بدن به هوچیگر به تمام معنا
  • پرسه پولیس IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    اردشیر لارودیها هم قلمشون رفاقتی مینویسه دیگه! فرهاد مجیدی نه ثابت شخصیتی داره نه ثبات رفتاری و کاملا دوشخصیتیو دوقطبیه!و منفعت طلب و دورو طوریکه بخاطر منافعش صمیمیترین رفاقاشو دور میزنه مثل رفیق سی سالش ماجدی! مثل رحمتی که کمکش کرد بیاد دستیار شفر بشه بعدا دورش زد رفت تو باند حسینیو غفوری! یکروز یک بازیکن گمنامو بهترین دفاع راست مینامه مثل کارگر فرداش اصلا نمیخوادش! یکروز علیه قلعه نویی مصاحبه میکنه از مکتب حجازی میگه فرداش بازوبند تیم قلعه نویی رو میبنده! یکروز به افتخاری میگه با یه خداحافظی خوشحالمون کن فرداش به افتخاری تبریک میگه بابت مبارزه با بازیکن سالاری و کنار گذاشتن جباری! یکروز میگه تا فلانی و سرباز پیاده هاش هستن نمیزارن استقلال بدون خودشون جام بیاره فرداش سرباز پیاده های خودش فکریو کله پا میکنن میارنش استقلال اونم جایزشونو میده مظاهریو بیرون میکنه حسینیو بپاس خیانت گلر اول میکنه! یه روز سرمربی تیم ملیو باخاک توبره میکنه فرداش معذرت میخواد حمایتش میکنه یکروز به مددی حمله میکنه فرداش ازش تشکر میکنه تیمو که بست خرش از پل گذشت دوباره بش حمله میکنه
  • استقلالته IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    اردشیر خان علی کریمی به کی روش گفت دلال موزامبیکی کاش اون موقع هم متن می نوشتید
  • آنالیزور DE ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    انسانی که بنده وجدان خود باشد و نزد وجدان خود ، خواهان سربلندی باشد همین رفتار را خواهد کرد آقای لارودی و فرهاد هنوز در حال یاد گیریست و جا برای پخته شدن دارد ! اما بدخواهانی که با گذشت عمری هنوز قداست قلم رو نمیدانند ، باید برایشان افسوس خورد که وجدانشان چقدر گنجایش فتنه و بدی را دارد . هرچند از کسانی که موهایشان برنگ دندانهایشان شده و هنوز دستی بر آتش فتنه دیگران دارند ، چنین انتظاری بسی بیهوده و عبث است .
  • اامیر IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    خودتون فهمیدید چی نوشتید؟😑 بزرگی یعنی با نهایت احترام و ادب سخن گفتن در حالی که بتونیم ناراحتی خودمونو بیان کنیم اینکه کسی بیاد گستاخی کنه و با یک ببخشید خودشو از جریمه و محرومیت نجات بده نشانه بزرگیه؟🤔🤔🤔
  • تیر غیب US ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    با درود،جناب اردشیر خان لارودی!همراهانِ خبرورزشی در جریان علاقهء قلبی شما به فرهاد مجیدی قرار دارند.هنوز پژواکِ چکاچکِ شمشیرِ فرهاد و انعکاسِ ضرباتِ تیشهء او از بیستونِ یادداشت های شما به گوش میرسد.آیا در بزرگنمایی از شخصیتِ مجیدی راهِ غلو نپیموده اید؟ آیا در تطهیرِ آنچه مرتکب شد(که بارِ اولش نیز نبود)بیگدار به آب نزده اید؟ آیا در بیان برزگیِ فرهاد! حقِ قلم را رعایت فرموده اید؟ و یا قلمتان در مسیرِ "بت سازی و نه بت شکنی" ورق میپیماید! این بنده عذر خواهیِ مجیدی را بیش از اینکه حقیقی و از روی صفای قلب بدانم تاکتیکی میدانم چرا که در آن موضع نه تنها سرمربی تیم ملی بلکه کلِ ملی پوشانِ خطِ دفاعی موردِ توهین و تحقیر قرار گرفتند اما ریل گذاران و مشاورانِ رسانه ای مجیدی حقوقِ ضایع شدهِ این ملی پوشان را فراموش نمودند و فقط با عذرخواهی "مصلحتی" بابی برای آشتیِ مجیدی و همچنین فرار از مسئولیتِ قضایی برای او باز نمودند.
  • 1 IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    حرمت امامزاده به متولیشه! آقای لارودی ای کاش کمی از جوهر قلمت را خرج اوضاع فدراسیون و نهادهای زیر مجموعه اش میکردی که حکایت یک بام و دو هوا شده است ! اتوبوس تیم ملی،در امتداد فحاشی کنعانی به استقلالیها، حامد لک و تهدید به تجاوز توپ جمع کن، حمله یحیی به داور، درگیری سپاهان-پیروزی و کتک زدن فیلمبردار و ... میکردی! برایت عجیب نیست رونالدوی 37 ساله به دلیل کم تحرکی نیمکت نشین منچستر میشود ولی بازیکن 39 ساله لیگ دقیقه 95 استارت 70-80 متری میزند؟ بازیکنی که نه عضله دارد و نه تمرینات فشرده و ممتد رونالدو را! دیروز خبر مثبت شدن تست دوپینگ ورزشکار المپیکی آمد کسی تعجب نکرد زیرا در فوتبال سالهاست که دوپینگ تیم خاص صورت میگیرد و از 1396 دیگر علنی شد مهندسی تستهای دوپینگ و از 1398 علنی شد پنهانکاری اینفمارک در ارائه تستهای اعتیاد بازیکنان حتی تیم ملی!!! بازیکنان فوق ستاره لیگ که در لیگهای دیگر حلبی پاره میشوند و دوباره به لیگ برمیگردند.. آقای لارودی یک مقاله درباره یحیی و شیوه بازیکن گیریش بنویسید که صدای رسول پناه و صدری را در آورده، یک مقاله درباره تاکتیک ویژه تیمی بنویسید.
    • یه ایرانی IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      ماهم موافقیم تستهای مشکوک ایمفمارک درباره کرونا که آخرش منتشر نکردن ببینیم واقعا چند تا کرونایی داشتن! و دوپینگشون که آخرش معلوم نشد بلاخره راسته یا دروغ! از قضاوت داورها که دیگه کسی تردیدی نداره که شورشو دراوردن! تغییر زمان بازی که فقط مختص ایناست چه به بهانه کرونا باشه چه به بهانه مسخره برابر شدن بازیها، این اتفاقا فقط تو ایران و فقط برای یه تیم می‌افته! انظباطی هم که از اول تاریخ تشکیلش سه صفراشو براین تیم کنار گذاشته! اینا چیزاییه که اتفاق افتاده و داریم میبینیم و زاییده خیال نیست، بسه یا بازم بگم؟!
    • حقیر IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      ههههه بازی های منچستر یونایتد را نمیبینی؟؟؟؟ لیگ انگلستان به شدت سرعتی است رونالدو هم سرعتش کم نیست رونالدو تا دقیقه نود پنج داشت می‌دوید دلیل اینکه رفت چیز دیگه ایه لیگ ایران سرعتی نیست سید جلال مدافعه نه مهاجم که زیاد بخواد بدود مشکوک باشه کسی که بیست سال بازیکنه می‌تونه رونالدو لیگ های ایتالیا اسپانیا پرتغال بوده و شیوه های مختلفی داشته اما بازیکنی که بیست سال تو یه لیگی باشه مشکلی نداره
  • ج IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    پرروتر ودرو ترازفرهاد مجیدی ندیدم یکی از بزرگترین دوروییهای این باصتلاح آدم رمانی که کیسه رو ول کرد ورفت امارات گفت دخترم ی بیماری داره باید برم قطر برای مداواش ولی سر از امارات در آورد یا تو لیگ قهرمانان وقتی به کیسه گل زد از خوشحالی بامشت گره کرده ی دور افتخار تو آزادی زد
  • پسر پرسپولیسی DE ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    اینکه عذرخواهی کرد نشون داد به یه بلوغ فکری رسیده اما نویسنده دیگه زیادی متنو احساسی کرده بود
  • پسرک تاجی IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    عالی بود شاه خودمی تو ایشالله تاابد خوب و مقاوم باشی
    • کیسه حقیر IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      اقا مگه تاج منحل نشده چرا هنوز بخودشون میگن تاجی؟
  • mohammad IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    بسیار عاااالی👌 چقدر زیبا و دلنشین بود این متن، مرحباااا به این قلم، این قلمو باید طلا گرفت👏👌
  • تقی IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    صاف و پوست کنده بگو که قرمزی و خلاص
  • Sasha US ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    با درود به آقای لارودی..طی یک قرن گذشته مادر مثل استقلالی ها نزاییده..یک نمونه ازشون هم ، عالیجناب فرهاد مجیدی که خاریست در چشم بدخواهان استقلال..
  • سید ES ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    اره.... نوشدارو بلد از مرگ سهراب...!! تمام شخصیت مربی تیم ملی را خورد کرد و داغون کرد بعد رفته مظلوم نمایی کرد . جناب مربی .... خزاعی که دفاع تیمت انجام می دهند در جام جهانی داوران همه را پنالتی می گیرند داوران ایران توجه نمی کنند به دلیل های مختلف و..و...و.. اصلا دفاع مطمئنی نیستند اینقدر تعریف نکن !
  • شاه فرحاد IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    شاه فرحاد پودری حسودی می‌کنه به پرسپولیس چون بازیکناش خیلی زیادن تو تیم ملی خیلی هستن مدافعان کیسه هم تو آسیا با الجیش سوریه مسابقه دادن هم جوونن یکی نیست بهش بگه آخه مگه همه مثل خودت دوپینگی ان اینطوری انتخاب کنن شما برو اول یاد بگیر چطوری مستقیم بری آسیا مدافعات با الجیش سوریه یکی نشن!!! بعد بیاید ادعا کنید بهترین تیم آسیا هستید!!! و ایران!!!! وقتی تیم سوریه ای مستقیم می‌ره به آسیا یعنی چیزی نیستید زنده باد شاه فرحاد 😂🤣🤣🤣 چقدر دوستش دارن!!!!,,
    • لنگیه کیسه کشه حمومی حقیر IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      فرهاد اگه دوپینگی بود پس چرا مثل بعضیا تا چهل سالگی بازی نکرد؟؟؟ اگه دوپینگی بود پس چرا مثله بعضیا اوردوز نکرد؟ لنگی شما خودتونم سرلک و فلجی و کامیابی رو قبول ندارین بعد واس من از لنگی بودنه تیم میلی میگی خب اینکه تیم میلی لنگیه معلومه دونفر آقا کریم اقا کریم بستن به ناف کریم پفکی کردن استوره پلاستیکی نشوندنش رو نیمکت تیم ملی هاشمیان هم که آدم میبینتش کفاررو باس بدی ندی گناهش دوچندانه معلومه که تیم میلی میشه لنگیه کیسه ای محرمی درحده دسته یکم نیست فیکسش کردن کنعانی و شغال هم که جلو ذخیره های عراق فقط سوتی میدادن من فقط دفاع تیم میلیتونو با این دوتا پت و مت تو جام جهانی تجسم میکنم خندم میگیره دیگه خودت تا تهش برو فعلا ببین یایا دلال چرا پاکدل و اسدی و آقایی و ابراهیمی و نعمتی رو گرفت
  • ناشناس IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    درود من یه چی رو قبول ندارم اول اینک حرف حق همیشه در هرجا تلخ بوده و تلخ است البته تلخ ازنظر کسانی ک خودخواه هستن وگرن حقیقت اشکار خواهد شد اینک حرف حق زده جایی شکی نخواهد بود ولی اینک نمیدونم چرا کسی در تیم استقلال وارد میشه از نظر گفتاری سیاسی کمی معلوماتش پایینه درصورتی ک اگ طرف پخته باشه از نظر سخنی هیچ موقع ب چ کنم چ کنم نخواهد افتاد لنگ جماعت ک بلدن از راهش واردشن خوب میدونن چی دارم میگم این از سادگی فرهاده وگرن اگ یه ادم کارکشته گیر این جماعت پرو و پرحاشیه فوتبال میفتاد چنان درسی میداد ک حالاحالاها باید میسوختین حرفاش درست بود اما نتونسنت چ حرفی رو کجا چجوری عنوان کنه ک ببخشیدی هم در کار نباشه تا حرف از صداقت شد همه شدن کارشناس و بلده کار اینک مربی تیم ملی کارش درسته شکی نیست اما ب نظر من یه مربی مثل اقایی زیدان ک خیلی محکم و قاطع هسش کجا یکی مثل مربی تیم ملی ک نمیتونه حتی تشخیص بده چ زمانی تعویضی کنه و کی رو در زمین چ پستی قراربده چرا چون اگ انجام بده انداختنش بیرون شماها ک انقد استادین موندم بااین هوش بالا چرا رفتین مربی خارجی اوردین خب خودتون مربیگری میکردین حیف ک فهم نیست
  • ن IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    راستش استقلالی ام ولی از بازی تیم راضی نیستم، ژستد بازیکن معمولی هم نیست، حق ذوب آهن باخت نبود، تیم فنی بازی نمیکنه، ،،،بپذیریم
  • شهاب IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    خود گویی وخود خندی جناب نویسنده....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی