مهدی رجب زاده
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کاپیتان اسبق ذوب آهن گفت: تیم فرهاد مجیدی درست با همان سبک تیم آندره‌آ استراماچونی فوتبال بازی می کند و به همین خاطر هم نتوانسته تا این اندازه خوب نتیجه بگیرد.

در آستانه دیدار تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن، طرفداران تیم تهرانی منتظر حضور دو بازیکن تازه استقلالی شده این تیم (صالح حردانی و عزیزبک آمانوف) در ترکیب اصلی تیم شان هستند. مهدی رجب زاده در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره شرایط ذوب آهن در آستانه دیدار مقابل استقلال اظهاراتی را مطرح کرد:

وضعیت ذوب آهن در فصل جاری را چطور ارزیابی می‌کنید؟

متاسفانه ذوب آهن امسال همانند فصل‌های اخیر شروع خوبی نداشت و روند نزولی را طی کرد که البته این به تغییرات زیاد در کادر مدیریتی و فنی این تیم برمیگردد. تنها اتفاق خوب این فصل این بود که سرمربی جدید حدود یک ماه و نیم پیش از شروع لیگ انتخاب شد و تمام یارگیری‌ها با نظر مستقیم مهدی تارتار بود. ولی طی همین یکی دو فصل چیزی در حدود ۱۲ بازیکن از بدنه اصلی ذوب‌آهن جدا شده‌اند که حالا همان‌ها در تیم‌های جدیدشان مهره‌های تاپ به شمار می‌روند.

حمایت باشگاه از کادر فنی را چطور می‌بینید؟

به نظرم با اینکه تیم در نیم فصل اول نتایج کج‎دار و مریز گرفت و نتوانست انتظارات را برآورده کند همه طرفداران ذوب آهن و ما که جزو قدیمی‌های این باشگاه هستیم منتظر بودیم تا ذوب‌آهن این فصل لااقل جزو تیم‌های نیمه بالایی جدول باشد. کسی از این تیم توقع کسب سهمیه و یا بودن در کورس قهرمانی نداشت اما همان‌ها هم برآورده نشدند. ولی در این میان حمایت باشگاه که محکم از کادر فنی حمایت کرد باعث خوشحالی است چون این اطمینان را به تارتار می‌دهد که بیشتر تلاش کند.

نقطه ضعف ذوب‌آهن را در کجا می‌بینید؟

به نظرم معضل بزرگ این تیم در امر گلزنی است. یک مهاجم تمام کننده، کسی که بتواند یک به یک را از پیش رو بردارد در این تیم نیست. کسی که بتواند تمام کننده باشد و گل بزند. خیلی وقتها توپ را تا درون ۱۸ قدم حریف می‌برند ولی تمام کننده ندارند.

بازی این تیم مقابل استقلال را چطور پیش بینی می‌کنید؟ به نظرتان استقلال چطور تیمی‌است؟

استقلال با هدایت فرهاد مجیدی در این فصل بر اساس نیازها و فلسفه کادرفنی اش بازیکن از دست داده و یا جذب کرده و به نظر من این تیم با همان سیستم استراماچونی بازی می‌کند. استقلال درست همان روش را انتخاب کرده و به همین دلیل هم بیشتر قدرتش از کناره‌هاست.

بیشتر توضیح می‌دهید؟

استقلال در هر بازی سعی می‌کند بیشتر از چپ و راست به محوطه جریمه نزدیک شود و ارسال‌هایی که روی دروازه دارد برای بازیکنان بلند قامت خط حمله اش موقعیت خطرناک خلق می‌کند. اکثر بازیکنان استقلال قد بلند هستند و در این زمینه برتری این تیم را به حریف تحمیل می‌کنند.

خط‌هافبکش را چطور دیده اید؟

این تیم در میانه زمین مهدی پور و حسین زاده را دارد که هر دو پا به توپ هستند. استقلال توانسته نتایج ایده‌آلی برای طرفدارانش بگیرد و شاید بتوان گفت که کم نوسان ترین تیم این فصل است و به همین خاطر هم کمترین انتقادها از این تیم شده.

استراتژی ذوب‌آهن برای رویارویی با استقلال باید چه باشد؟

همانطور که گفتم چون استقلال از کناره‌ها و ضربات ایستگاهی خیلی بیشتر بهره می‌برد باید مراقب این نکات در رویارویی با استقلال باشند. استقلال یک بازیکن تاثیرگذار دیگر هم دارد که اسمش ارسلان مطهری است او هر زمان به زمین آمده، یا گل زده و یا تأثیرگذار ظاهر شده تارتار باید برای این بازیکن هم برنامه دقیق داشته باشد. در کل استقلال در منطقه ۱۸ قدم تیم خطرناکی است. قطعاً مربیان ذوب‌آهن با توجه به اینکه بازی‌های استقلال را همه می‌بینند شناخت کافی از این تیم پیدا کرده‌اند و ما امیدواریم نتایج خوب این تیم از همین بازی استارت بخورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهربان IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    مهدی رجب زاده از معدود بازیکنانی بود که هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ اخلاقی جزو بهترین های ایران بود و در دوران بازیگری هم کاملا سالم زندگی می کرد. به همین دلیل تا نزدیک ۴۰ سالگی مثل یک جوان دونده و تأثیر گذار بود و گل های حساس زیادی هم به ثمر رسوند. به عنوان یک استقلالی متعصب خیلی از شخصیت ایشون خوشم میاد و براش احترام زیادی قائلم. آرزوی سلامتی و موفقیت واسش دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی