نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
به جای امتیاز دادن به استقلال و سپاهان، باید امتیازات گل گهر را کم می‌کردند/ بازیکنان بگویند اسکوچیچ بماند یا نه!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

حمید استیلی سرمربی اسبق پرسپولیس معتقد است یحیی گل محمدی برای تلنگر زدن به مدیران باشگاه استعفا داد.

حمید استیلی حالا از بیرون گود اتفاقات رخ داده برای پرسپولیس را نگاه می‌کند و با وجود همه مشکلات، هنوز هم این تیم را شانس اول کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر می‌داند. ملی‌پوش اسبق کشورمان در گفتگوی اختصاصی با خبر ورزشی شرایط پرسپولیس و اتفاقات این روزهای فوتبال ما را به نقد کشید.

مسابقات دو باره برای پرسپولیس آغاز می‌شود. این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که پرسپولیسی‌ها طی روزهای گذشته شرایط خاصی را تجربه کردند. از تغییر مدیریت گرفته تا بحث استعفای یحیی گل محمدی. شرایط تیم  چطور است ؟


مشکلات مالی همیشه بوده ولی یکسری دغدغه‌ها حالا بیشتر شده است. تغییر مدیریت، بسته شدن پنجره نقل و انتقالات به خاطر تسویه حساب نکردن با طلبکاران ، کنار گذاشته شدن از لیگ قهرمانان آسیا و عدم پرداخت مطالبات بازیکنان موجب شده تا پرسپولیس با مشکلات زیادی مواجه شود. به این موارد باید آسیب‌دیدگی بازیکنان و جا نیفتادن برخی نفرات در ترکیب تیم را هم اضافه کرد ولی با وجود همه این دردسرها، من همچنان معتقدم پرسپولیس باز هم شانس اول کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر محسوب می‌شود.

استعفای یحیی گل محمدی حرکت درستی بود؟

این مسئله تشخیص خود آقا یحیی بود. ایشان سرمربی تیم است و شرایط را از نزدیک نظاره می‌کند. گاهی اوقات تا وقتی آدم به صورت جدی پیگیر حق و حقوق نباشد،مسائل درست نمی‌شود به همین خاطر باید با جدیت کار را جلو برد. به نظر من استعفای یحیی  تلنگری برای مدیران بود تا مشکلات ایجاد شده برای پرسپولیس را سریع‌تر مرتفع کنند.

تحولات مدیریتی پرسپولیس را چطور می‌بینید ؟

قبلاً هم گفته‌ام و دوباره تکرار می‌کنم آقای درویش نسبت به آقایان سمیعی و صدری فوتبالی تر است چون سابقه مدیریت در عرصه فوتبال ایران را دارد ولی یکی از عوامل مهمی که می‌تواند موجب موفقیت او شود، این است که با دولت رابطه خوبی داشته باشد و از هیئت مدیره قوی هم کنار خود استفاده کند. من به خود آقای درویش هم گفتم کار خیلی سختی را قبول کرده است. واقعیت امر این است که پرسپولیس باشگاه نیست بلکه یک تیم است و  متأسفانه نتوانسته ایم طی سالیان گذشته زیرساخت مناسبی برایش تعریف کنیم. همین حالا امکانات پرسپولیس را ببینید و خودتان قضاوت کنید. تیمی  با این همه هوادار ،ساختمان اداری خود را در دوران آقای دادکان از ایشان گرفت و بقیه امکانات هم توسط شهرداری و وزارت ورزش تأمین شده است. به نظر من اگر زیرساخت درست نشود، هر چقدر هم که هزینه کنیم و پول تزریق شود ،باز هم پس از مدتی دچار مشکل می‌شویم.

بسته شدن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس به خاطر شکایت بازیکنان داخلی هم از جمله مواردی است که این روزها سر و صدای زیادی به راه انداخته.

به بازیکنان خارجی با احترام دستمزدشان را پرداخت می‌کنیم و حتی خسارت آنها را هم می‌دهیم ولی در مورد بازیکنان و مربیان داخلی متأسفانه شرایط این‌گونه نیست. همان طور که مطالبات خارجی‌ها را با عزت و احترام می‌پردازیم، باید حقوق بازیکنان و مربیان ایرانی را هم تسویه کنیم. باور کنید دستمزد ایرانی‌ها در قیاس با چهره‌های خارجی که به فوتبال ما می‌آیند و به صورت ارزی پول می‌گیرند ،  رقم زیادی نمی‌شود.

برسیم به ماجرای حکم دادگاه استیناف در مورد گل گهر. ماجرایی که با اعتراض شدید باشگاه پرسپولیس همراه شده و عوامل این باشگاه می‌گویند امتیازاتی که بابت حکم مورد نظر به استقلال و سپاهان اضافه شده، در هفته‌های پایانی رقابت‌های لیگ برتر می‌تواند نقش فوق‌العاده مهمی در تعیین تیم قهرمان داشته باشد. حکم از نظر شما درست بود؟

ما باید یکسری از قوانین انضباطی فوتبال خودمان را اصلاح کنیم و آنها را کاملاً منطبق با فیفا و کشورهای صاحب فوتبال جلو ببریم. چندسال قبل یوونتوس تقلب کرد و به یک دسته پایین‌تر تبعید شد. آث میلان هم به خاطر تخلفات انجام شده، یک بار رقابت‌های سری آ یک ایتالیا را با چند امتیاز منفی شروع کرد. هیچکس منکر مقابله با تخلفات و اشتباهات نیست. اتفاقاً باید با نارسایی‌ها همواره با نگاهی کاملاً بی‌طرفانه مبارزه کرد ولی به جای اینکه شرایط حریفان را بهتر کنیم، باید تیم‌های خاطی را مجازات کرده باشیم. در همین حکم به جای اینکه به استقلال و سپاهان امتیاز بدهند، باید از گل گهر امتیاز کم می‌کردند. اگر معتقدند گل گهر یا هر تیم دیگری تخلف کرده، خب امتیازات این باشگاه را کم کنند نه اینکه به رقبایش امتیاز اضافه کنند و این مسئله باعث ایجاد جنجال در فوتبال کشور شود.

تیم ملی ما خوشبختانه صعودی مقتدرانه به جام جهانی داشت ولی از فردای بازی با عراق این بحث مطرح است که با اسکوچیچ به جام جهانی برویم یا اینکه یک مربی بزرگ‌تر استخدام کنیم ؟به نظر شما چه کار کنیم؟

خب انصافاً اسکوچیچ زحمت‌کشید و این مسئله غیرقابل کتمان است ولی فراموش نکنیم حالا دیگر مردم با توجه به بازیکنان ارزشمندی که در اختیار داریم، فقط به حضور در جام جهانی قانع نیستند. مهدی طارمی، سردار آزمون، سامان قدوس،علی قلی زاده و ... ببینید ما چه بازیکنان خوبی داریم که در تیم های شناخته شده اروپایی هم چهره‌های موفقی محسوب می‌شوند. واقعاً در هیچ دوره‌ای این همه بازیکن خوب کنار یکدیگر نداشتیم و سریع‌ترین صعود به جام جهانی را هم جشن می‌گرفتیم. به نظرم اگر بازی‌های تدارکاتی خوبی داشته باشیم، توانایی صعود از گروهمان در قطر را هم داریم ولی در مورد این که سرمربی محترم کنونی بماند یا شخص دیگری می‌آید، ما نمی‌توانیم اظهار نظر دقیقی داشته باشیم بلکه نزدیک‌ترین افراد به تیم ملی باید نظر بدهند. بهتر است خود بازیکنان  بگویند شرایط به گونه‌ای است که همراه اسکوچیچ به جام جهانی برویم یا نه ؟اطرافیان تیم در این رابطه بهتر می‌توانند نظر بدهند. کسانی که داخل مجموعه هستند و کاملاً در جریان قرار دادند.

این روزها بحث برکناری رئیس فدراسیون فوتبال هم مطرح است.

بله. من خیلی نزدیک به ماجرا نیستم ولی امیدوارم در نهایت اتفاقاتی رخ بدهد که فوتبال ما ضرر نکند و همه چیز به نفع این ورزش جلو برود.

جشنواره فیلم فجر تمام شد. یکی از اتفاقاتی که در خلال این دوره جشنواره رخ داد، حاشیه‌هایی بود که برای فیلم «خائن کشی» ساخته آقای مسعود کیمیایی به‌وجودآمد. خیلی‌ها می‌گویند مسعود کیمیایی به نوعی شبیه علی پروین است. حمید استیلی این فرضیه را قبول دارد؟

باید به هر دوی این عزیزان احترام گذاشت. هم علی پروین عزیز و هم مسعود کیمیایی دوست‌داشتنی. جناب کیمیایی یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین کارگردانان سینمای ماست که احترامش همیشه واجب است. خود من فیلم‌های ایشان را بارها دیده‌ام. به‌ویژه فیلم‌های قدیمی او. مثلاً فکر کنم قیصر را 10 بار دیده ام.

خب، پروین و کیمیایی شبیه همدیگر هستند؟

فکر می‌کنم هستند. خاستگاه هر دوی آنها جنوب شهر تهران است ،از نظر سن و سال به یکدیگر نزدیک هستند ،در حرف‌هایشان به مسائلی همچون رفاقت و معرفت تکیه می‌کنند و البته هر دوی این بزرگواران برای من همیشه عزیز و محترم باقی خواهند ماند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حسین استقلالی دوآتشه IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    فقط مانده فرمایش تو که خرده فرمایش کنی چقدر این لنگیها متوهم بی منطقند مگر ازسپاهان امتیاز کم کردند وبه لنگ پولیس ندهند عجب منطقی دارند این لنگیای متوهم
    • غضنفر IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      میگن کسی که خوابه را میشه بیدار کرد اما اونی که خودش را به خواب زده، نه! عزیزم برای یکهزارمین بار اگر منطق میدونی چیه: بازی که رقیب وارد زمین نمیشه در همه جای جهان و دهه هاست نتیجه ش سه هیچ میشه، جنس و قیاسش با این تخلفهایی مثل داستان گل گهر از اساس اشتباهه؛ حالا شما بازم تکرار کن اشکال نداره!
  • میلاد IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    آقای استیلی این حرفت مثل اینه که بگی توی یه مسابقه هردو تیم صفر امتیاز بگیرن.. بالاخره یه نتیجه ای باید ثبت بشه
  • کیسه حکومتی قانون گریز IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    بلاخره رفیعی مشاوره خادم مستقیم دستور سه بر صفر داد تا کیسه هدیه و کمک معیشتی بی نصیب نمونه
  • کیارش US ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    اخه حمید خان بازیکن خوبی بودی درست گل قرنو زدی درست ولی غیر از اونا چکردی با بخش اول صحبتت کاری ندارم چون فوتبال ما ویرانه و هرکسی میاد از یه کلمه انگلیسی معادل سازی میکنه و تفسیر به رای از قانون اما کدام باشگاه یا تیم ملی یا حتی تیم محلات بازیکناش مربی رو انتخاب میکنن؟؟واقعا اونیکه تیم امیدو اونسال دستت داد چقدر....بود مرد حسابی انقدر مزخرف نگو
  • ۹۰ DE ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    فدراسیون سریع به حرف حمید استیلی گوش کنه و امتیازات رو از استقلال و سپاهان کم کنن ، حالا واسه پیکان رو کم نکردن هم مشکلی نداره ! حمید خان وقتی میگه ، بی منظور میگه ! آخه گل به آمریکا زده (استدلال لنگیا) نیازی نداره دروغ بگه . چون قبلا" که ریش و قیچی دستش بوده پورسانتها رو گرفته ، دلال محبت
  • بینام IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    پس باید از سپاهان کم میکردن و به شما نمیدادن !:))))
    • شمسعلی IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      در قانون تکلیف تیمی که در زمین بازی حاضر نشده مشخص شده. بازی سه هیچ به نفع حریف میشه اما کجای دنیا و‌ کجای قانون اومده بازیکنی که بخش بین الملل فدراسیون تایید کرده و براش کارت بازی صادر شده، بعد از بازی تایید نکنه. اگر فرض هم بر رأی درست باشه ، تکلیف پاتوسی چی میشه ؟ خودتون بزنین بخواب که هیچ‌کس نمیتونه بیدارتون کنه خخخخخ
  • مسعود IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    آقای استیلی یعنی شما نمی فهمی که وقتی یک تیم با بازیگان غیر قانونی از تیم حریف امتیاز گرفته تیم مقابل متضرر شده . ضرر تیم مقابل هم باید جبران شود . حالا اگه تیم پیروزی هم جلو گل گهر با بازیکن غیر قانونی قرار گرفته بود و باخته بود بازم همینطور حرف می زدید .
  • محسن IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    تا کی زیر آب زنی و دو دوزه بازی دیگه باید بفکر آخرت باشی
  • ح ر IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    استیلی هیچ وقت در زمینه مدیریت و مربی‌گری موفق نبوده و به جهت روابط هر جا رو که خراب کرده باز جایی دیگه رو در دست گرفته اما آن قدر گند زده که فعلا بی تیم هست اما همه بی مهابا میان نظریه میدن در رابطه با تیم ملی آخه اگه بازیکنان سرمربی رو تایید و تثبیت کنند که بعد رشوه می خوان و اقتدار مربی مخدوش میشه کدام بی انصافی پیدا میشه که با نتایج و قیمت اسکوچیچ بیاد باز اما و اگر برای ادامه کارش با این فرصت تا جام جهانی و خزانه خالی کشور ایجاد کنه کسی که در آمار و ارقام خودش رو ثابت کرده و تیم رو از لبه پرتگاه به رنکینگ اول تيم های آسیایی رسونده انصافتون رو شکر اگر حرف درستی نمی تونید بزنید سکوت رو برای چنین مواقعی گذاشتن در امارات تیم های متمول جلوی اسکوچیچ رو میگیرن تا پرش بدن و از تجربه موفق در ایران بهره ببرند شما خودتون دنبال پراندن او و دوباره گرفتن کاسه چه کنم و بر هم زدن آرامش تیم ملی هستین ما اسیبمون از دوستان نادان بسی بیشتر از دشمنان دانا بوده
    • کیارش US ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
      تو این جام جهانی خدا رحم کنه فقط نه اردویی نه بازی تداکاتی ونه حتی یه لباس استاندارد و فاصله کم تا شروع رقابت ها
  • سرخ کابوس آبی US ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    آقای استیلی خودتون در ایتالیا در بازیهای ساختگی برای آوردن طالبی بودید واقعا اون نامردی نباید باب بشه اسکوچیچ بهترینه وحقشه نامردی در زندگی ایرانیا جایی نداره چون همه مربیای ایرانی قایم شده بودند این مربی امد ودمش گرم سربلندمان کرد راست میگین در کنارش باشین
  • داود IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    این فصل همه همت گذاشتند تا پرسپولیس بالا نره از بسته شدن پی در پی پنجرهٔ انتقال تا نبود بودجه برای جذب بازیکن و اهدای امتیاز به رقبا، حتی فدراسیون هم ترس از تکرار قهرمانی این تیم داره، به هر حال کاملا واضحه دستانی پشت پرده برای متوقف کردن پرسپولیس تلاش‌های زیادی میکنه، شاید به نا حق جلوی قهرمانی پرسپولیس رو بگیرن ولی همه سر تعظیم به شخصیت قهرمانی این تیم فرود میارن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی