حسین ساوه‌شمشکی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حسین ساوه شمشکی گفت: همه‌جوره از خودم مطمئن هستم و اصلا نمی‌خواهم زیر بار این موضوع بروم. برای همین است که به دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش (CAS) شکایت کردم تا آنها پیگیر کارم باشند.

مثبت‌شدن تست دوپینگ حسین ساوه‌شمشکی، عضو تیم ملی اسکی آلپاین در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن، این روزها به یکی از اتفاقات مهم ورزش کشور تبدیل شده است. ساوه‌شمشکی در حالی در آستانه سومین حضورش در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیا بود که خیلی ناباورانه شرکت در این آوردگاه مهم را از دست داد. حرف های ساوه شمشکی را در این زمینه بخوانید:

*من در تمام این سال‌ها این‌قدر سالم ورزش کردم که حتی یک درصد هم احتمالش را نمی‌دادم در هیچ رویدادی با این اتفاق مواجه شوم. هر وقت به من گفتند بیا تست دوپینگ بده، بدون هیچ واهمه‌ای تست دادم، چون از خودم مطمئن بودم. برای همین بازی‌ها هم با خیال راحت راهی پکن شدم. چون یک ماه قبلش تست دادم و جوابش هم منفی شد. چطور باید به چنین موضوعی فکر می‌کردم. تصور اینکه در بازی‌های المپیک باشی و مجبور شوی در اتاق، با موبایلت مسابقات را ببینی خیلی سخت است. متأسفانه از هفته پیش تا به الان روزهای بدی بر من گذشته و نتوانستم شب‌ها بخوابم. مدام دارم گذشته را مرور می‌کنم که ببینم از یک ماه پیش تا به الان چه اتفاقی افتاد که به اینجا رسیدم.

*من همه‌جوره از خودم مطمئن هستم و اصلا نمی‌خواهم زیر بار این موضوع بروم. برای همین است که به دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش (CAS) شکایت کردم تا آنها پیگیر کارم باشند. می‌خواهم مسیر قانونی را طی کنم تا ببینم چه عواملی باعث شده بعد از یک ماه آزمایش من مثبت شود. ماده‌ای که در تست من دیده شده، ماده‌ای است که بین سه تا شش ماه در خون و ادرار می‌ماند. پس اگر این‌طور است باید این ماده از خیلی قبل‌تر در بدن من باشد. نه اینکه یک ماه پیش تست داده باشم و منفی شود. با توجه به این موضوع بلافاصله شکایت کردم تا ببینیم دستم به جایی می‌رسد یا نه.

دوپینگ را به خاطر افکار عمومی پذیرفتم/ به همه چیز مشکوک هستم!/ از ایران خبر دادند بعضی ها جشن گرفته اند

*برای من آبروی ۲۰ساله‌ام مهم است. اینکه بخواهم ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون خرج کنم اصلا مهم نیست. من هیچ انگیزه‌ای برای دوپینگ‌کردن نداشتم. من اگر در هر دور از مسابقات تندتر از رکوردهای خودم هم اسکی می‌کردم باز هم رکوردم از نفراتی که در رده ۲۵ تا ۳۵ قرار گرفتند پایین‌تر بود. من الان به جایی رسیده‌ام که به همه‌چیز مشکوکم، از خودم گرفته تا بقیه. فقط می‌خواهم ببینم این ماده چه زمانی وارد بدنم شده است.

*از ایران خبر می‌رسید که یک عده به دنبال این هستند تا تست کرونای من مثبت شود که زود خودشان را به پکن برسانند و جای من را بگیرند. فکر می‌کنم الان که تست دوپینگم مثبت شده، باید دنبال جشن‌گرفتن باشند. فکر نمی‌کردم که ما در رقابت به چنین نقطه‌ای رسیده باشیم که منتظر اتفاقات بد برای هم باشیم. در این مدت استوری‌ها و پیام‌های زیادی دیدم که علیه من نوشتند.

*فقط به احترام افکار عمومی این موضوع را پذیرفتم. به هر حال ورزشکار مقصر اول و آخر در بحث دوپینگ است. حالا هر طور که می‌خواهد باشد. اگر این کار را نمی‌کردم می‌گفتند دنبال فرافکنی است اما آن‌قدر پیگیر می‌شوم تا ثابت کنم خطایی از من نبوده، اگر هم بوده عمدی نبوده است. من هچ‌وقت نمی‌پذیرم که مرتکب دوپینگ شده‌ام.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پدرو سباستین گوئه‌ره‌رو IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    المپیک که فدراسیون اسکی ایران نیست که از رییس و معاون و مربی و اعضای تیمش فک و فامیل شما باشن. در ضمن اگه تست یک ماه قبل منفی بوده و الان مثبت شده یه دلیل ساده داره، توی این فاصله دوپینگ کردی. از طرف همه همه اسکی بازهای ایران که حقشون توسط خانواده مافیایی اسکی خودره شده.
    • جانباز IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      سلام حرف شما را کاملاً قبول دارم اسم فدراسیون اسکی را باید بذارند ساوه شمشکی و کلهر و بس
  • حسن IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    دوپینگ کرده، ابروی کشور رو هم برده، ادعاش هم میاد. این جور افراد رو کلا باید پاکسازی کرد از ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی