نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
پیش‌بازی بارسلونا - ناپولی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بارسلونا و ناپولی در پلی‌آف لیگ اروپا به مصاف هم خواهند رفت؛ دو تیمی که دیگو مارادونا با پیراهن‌شان دوران خاطره‌انگیزی را سپری کرد.

بارسلونا تیم سوم گروه E لیگ قهرمانان اروپا و ناپولی تیم دوم گروه C لیگ اروپا امشب از ساعت ۲۱:۱۵ در ورزشگاه نوکمپ به مصاف هم خواهند رفت. نکته جالب این که بارسلونا و ناپولی هردو تیم‌هایی بودند که دیگو آرماندو مارادونا اسطوره فوتبال جهان و آرژانتین در آن‌ها بازی کرد.

روش برگزاری اولین مرحله حذفی مسابقات لیگ اروپا کمی تغییر کرده و به‌جای مرحله یک‌شانزدهم، شاهد مرحله پلی‌آف خواهیم بود، به این شکل که تیم‌های سوم گروه‌های هشت‌گانه لیگ قهرمانان اروپا به مصاف تیم‌های دوم گروه‌های هشت‌گانه لیگ اروپا خواهند رفت. سپس تیم‌هایی که از این مرحله پلی‌آف گذر می‌کنند وارد مرحله یک‌هشتم نهایی خواهند شد و به مصاف تیم‌های صدرنشین گروه‌های هشت‌گانه لیگ اروپا خواهند رفت.

بارسلونا؛ جام متفاوت

این روزها از آن حالت کسل‌کننده دوران رونالد کومان و حتی روزهای ابتدایی حضور ژاوی، هواداران بارسلونا فاصله گرفته‌اند. درست است که بارسا نه به جایی رسیده و نه در لالیگا مدعی قهرمانی است، ولی جذب چند ستاره برای خط حمله نشان داده که ژاوی برای تیمش برنامه دارد و اگر این فصل گذر کند شاید باز هم مدعی قهرمانی باشند. با این حال در فصل جاری هم شانس حضور در یک تورنمنت جدید را پیدا کرده‌اند. اگرچه این جام متفاوت برای هواداران آنچنات جذاب نیست، ولی وقتی یادآوری کنیم بارسا این جام را در کلکسیون خودش کم دارد، می‌تواند شرایط را تغییر دهد. ژاوی هم حتماً دوست دارد یک جام در اولین فصل حضورش در بارسلونا بگیرد و در نتیجه نبرد با ناپولی برای‌شان جدی خواهد بود.

ناپولی؛ بازگشت پارتنوپی

۸ برد متوالی و صدرنشینی تا هفته پانزدهم باعث شد تصور کنیم ناپولی مدعی قهرمانی در سری‌آ است، ولی تیم لوچانو اسپالتی افت کرد و حتی در ماه‌های نوامبر و دسامبر ۴ بازی را باخت که ۳ بازی آن در خانه بود. با این حال هنوز هم امتیازها نشان می‌دهد پارتنوپی مدعی قهرمانی سری‌آ است. برخلاف بارسایی‌ها، هواداران ناپولی می‌دانند که در لیگ قهرمانان اروپا چندان حرفی برای گفتن نخواهند داشت و در لیگ اروپا می‌توانند به جام گرفتن فکر کنن. جامی که در دوران مارادونا گرفتند و برای‌شان خاص خواهد بود. با این حال دوم شدن و صعود سخت از مرحله گروهی لیگ اروپا نشان می‌دهد ناپولی کار دشواری برای تحقق این امر خواهد داشت.

آخرین بازی
آگوست ۲۰۲۰ در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹، بارسلونا موفق شد با نتیجه ۳-۱ ناپولی را شکست دهد. لانگله، مسی و سوارس (پنالتی) برای بارسا و اینسینیه (پنالتی) برای ناپولی در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی
۲) بارسلونا و ناپولی تابه‌حال ۲ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که این دیدارها ۲ فصل پیش در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود. بعد از تساوی در دیدار رفت، دیدار برگشت را بارسا برد و صعود کرد.
۶۸) بارسلونا ۶۸ مرتبه تیم‌های ایتالیایی قرار گرفته. کاتالان‌ها در این دیدارها ۳۳ برد، ۱۹ تساوی و ۱۶ شکست داشته‌اند. آخرین دیدارشان هم فصل قبل مقابل یوونتوس بود که در مجموع باختند و از لیگ قهرمانان کنار رفتند.
۲۰) ناپولی در ۲۰ نبردی که با تیم‌های اسپانیایی داشته، ۶ برد، ۶ تساوی و ۸ شکست برایش به ثبت رسیده. فصل قبل گرانادا از لیگ اروپا ناپولی را کنار زد.
۰) بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا، جام‌درجام اروپا و سوپرجام اروپا به قهرمانی رسیده، اما تابه‌حال در لیگ اروپا و دوران جام یوفا به جامی دست پیدا نکرده.
۱) ناپولی یک مرتبه در دوران حضور دیگو مارادونا قهرمان جام یوفا شد. این قهرمانی فصل ۱۹۸۹-۱۹۸۸ به‌دست آمد.

مصدومان و محرومان
ساموئل اومتیتی، آنسو فاتی، سرژی روبرتو، رونالد آرائوخو و بالده مصدومان بارسلونا هستند که قطعاً به این بازی نمی‌رسند. شاید به این جمع ممفیس دپای و کلمان لانگله هم اضافه شوند. دنی آلوس هم از لیست بارسلونا برای دیدارهای اروپایی کنار گذاشته شده. متئو پولیتانو و ایروینگ لوسانو هم مصدومان ناپولی هستند که البته احتمال رسیدن آن‌ها به این دیدار وجود دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
بارسلونا:
تراشتگن، دِست، مینگسا، پیکه، آلبا، پدری، فرنکی دی‌یونگ، نیکو، دمبله، الزلزولی و اوبامیانگ
ناپولی: مِرِت، دی‌لورنتسو، رحمانی، کولیبالی، روی، آنگیسا، روئیس، الماس، زیلینسکی، اینسینیه و اوسیمن
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی