علی دایی و ژلکو میاچ
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مربی اسبق تیم ملی و دستیار تومیسلاو ایویچ چند روز قبل چشم از جهان فروبست.

هنگامی که ایویچ برای هدایت تیم ملی کشورمان به ایران سفر کرد، یک مربی کروات دیگر به نام ژلکو میاچ را هم همراه خود به تهران آورد. میاچ تا آخرین روز حضور ایویچ در اردوی ایران دستیارش بود ولی پس از عزل این مربی، او هم ترجیح داد همراه با استادش کناره‌گیری کند.

میاچ سال‌ها بعد دوباره به ایران آمد و دستیار علی دایی شد. این مربی با دانش که چند روز قبل به واسطه بیماری چشم از جهان فروبست، اسفند ماه سال ۹۰ دستیار علی دایی در تیم راه‌آهن بود و هنگامی که شهریار در مسیر بازگشت از اصفهان به فرودگاه امام (ره) تصادف کرد در کنار دایی بود. نکته عجیب و جالب توجه اینکه لحظاتی پس از تصادف سنگین دایی و هنگامی که همه شوکه شده بودند و انتظار ورود آمبولانس برای منتقل کردن سرمربی اسبق تیم ملی به بیمارستان را می‌کشیدند، میاچ هم مانند بقیه فوق‌العاده نگران بود ولی یک پلاستیک هم در دستش داشت که آن را زمین نمی‌انداخت.

این مربی وقت  اصرار دیگران برای به زمین انداختن پلاستیک را دید، تأکید کرد داخل آن پوست میوه و تنقلات ریخته شده و نباید کنار جاده رها شود بلکه باید آن را درون سطل زباله انداخت و چون در اطراف محل تصادف سطل زباله پیدا نکرده، آن را در دست خود نگه داشت. رفتاری که می‌تواند برای خیلی‌ها آموزنده باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • قهرمان همه دوران IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    نمونه بارز یه انسان با فرهنگ...بعضی ها یاد بگیرند... خدابیامرزتش... روحش شاد...
  • علی‌آقا IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    تآثیرفرهنگ‌‌توخونشونه.یکم‌یادبگیریم‌.....خدارحمتش‌کنه
  • سرخ کابوس آبی IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    تومیسلاو اویچ باور را ایرانیان تلقین کرد وبا دادن نظم مخصوصا در دفاع پایه های فوتبال مدرن در ایران را پایه گذاری کرد حیف شد در آخرین روزا قبل از شروع جام جهانی با توطعه از تیم کنار گذاشته شد ونگذاشتند در اون دوره دانش فوتبال خودشوبه رخ دنیا بکشاند روحش شاد
  • حسین مامطیر ۲۴ GB ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    روحش شاد. هرجای دنیا باشند فرهنگ و انسانیت خود را نشان میدهند. اگه ما بودیم کیسه آشغال رو کنار جاده پرتاب میکردم مثل توپ بسکتبال.
  • وطن پرست IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    درود بر این انسان روحشان شاد درود بر شما از این دست پیامها تا میتونید نشر دهید
  • ایرانی IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    سلام برای من جای تعجب هست که چرا آقای اسکوچیچ علی علیپور رو محمد محبی رو به تیم ملی دعوت نمی کنه 😏😏😏

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی