نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
پیش‌بازی منچسترسیتی - تاتنهام
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در هفته بیست‌وششم لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی به حفظ فاصله خوب امتیازی در صدر جدول و تاتنهام به جبران باخت‌های اخیر می‌اندیشند.

امشب از ساعت ۲۱ در حساس‌ترین نبرد هفته بیست‌وششم لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد میزبان تاتنهام خواهد بود. این پنجمین جدال پپ گواردیولا و آنتونیو کونته در لیگ برتر خواهد بود.

منچسترسیتی؛ فرار بزرگ

۱۴ برد و یک تساوی، خیال پپ گواردیولا را تا حد زیادی راحت کرده، چرا که حالا (با یک بازی بیشتر) سیتیزن‌ها با اختلاف ۹ امتیازی بر بام لیگ برتر قرار گرفته‌اند. حفظ فاصله می‌تواند در ادامه فصل فشار بازی‌ها را از روی دوش پپ و شاگردانش بردارد. با استراحت دادن به برخی ستاره‌ها برای کسب نتایج بهتر در لیگ قهرمانان اروپا هم آماده شوند. اما قسمت نگران‌کننده ماجرا این است که امشب مقابل تاتنهامی قرار خواهند گرفت که در ۴ بازی آخرشان ۳ مرتبه مقابلش شکست خورده‌اند. با این حال همه آن بازی‌ها خارج از خانه بوده و شاید در خانه با برد در یک بازی بزرگ دیگر، سیتی به سوی جام فرار کند.

تاتنهام؛ فرصت جبران

مثل این که تاتنهام طلسم شده است. حتی حضور سرمربی‌ای مثل آنتونیو کونته با آن سابقه روشن و توانایی‌هایش هم باعث نشده بحران‌های گاه و بی‌گاه از اردوی اسپرز فاصله بگیرد. بعد از شکست نخوردن در ۹ دیدار متوالی، تیم دُن‌آنتونیو ۳ هفته اخیر به چلسی، ساوتهمپتون و ولورهمپتون باخته. تیم رده هشتم هستند و دائم درجا می‌زنند. با این روند حتی بازی‌های معوقه هم دلخوشی‌ای برای هواداران نخواهد بود. کونته از زمان حضورش در تاتنهام نتوانسته بازی بزرگی را ببرد و تنها عملکرد خوبش کسب یک امتیاز مقابل لیورپول بوده. تیم او در مدت زمان کوتاه ۳ مرتبه از چلسی شکست خورد. آیا مقابل سیتی جبران خواهند کرد؟

آخرین بازی
آگوست ۲۰۲۱ در اولین هفته از فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر، منچسترسیتی ۱-۰ به تاتنهام باخت. سون تنها گل آن دیدار را زد.

آمار بازی
۴۹) در ۴۹ نبرد لیگ برتری بین منچسترسیتی و تاتنهام، سیتیزن‌ها ۱۶ برد و اسپرز ۲۶ برد کسب کرده‌اند. ۷ بازی هم مساوی شده است.
۳) تاتنهام از ۴ بازی آخر مقابل منچسترسیتی ۳ بازی را برده. نکته جالب این که هر ۳ برد اسپرز خانگی بوده است. اگر بازی برگشت این فصل را ببرند، برای نخستین مرتبه در تاریخ لیگ برتر مقابل مدافع عنوان قهرمانی دبل خواهند کرد.
۴) این پنجمین نبرد پپ گواردیولا و آنتونیو کونته خواهد بود. در ۴ دیدار قبلی هرکدام ۲ مرتبه برنده شده‌اند. کونته فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ اولین مربی‌ای شد که مدافع عنوان قهرمانی را همراه چلسی دبل کرد.
۱۹) منچسترسیتی رکورد فوق‌العاده‌ای در فصل جاری ثبت کرده؛ ۱۹ مرتبه گل اول را به ثمر رسانده و هر ۱۹ بازی را برده است.
۳) تاتنهام در حالی ۳ بازی اخیرش در لیگ برتر را باخته که در ۹ بازی ابتدایی تحت هدایت آنتونیو کونته هیچ شکستی نخورده بود.
۷) کوین دبروینه ستاره منچسترسیتی در اوج قرار دارد. او روی ۷ گل (۵ گل و ۲ پاس‌گل) در ۸ بازی آخر سیتیزن‌ها نقش مستقیم داشته. او در آستانه ثبت پنجاهمین گل خودش در لیگ برتر هم هست.
۶) هیونگ مین سون ستاره کره‌ای تاتنهام گربه‌سیاه منچسترسیتی بوده. او در ۸ دیدار آخر مقابل سیتی موفق شده ۶ گل وارد دروازه تیم گواردیولا کند.

مصدومان و محرومان
در کنار کول پالمر که قطعاً منچسترسیتی را به‌دلیل آسیب‌دیدگی همراهی نمی‌کند، گابریل ژسوس، جک گریلیش و زک استفن هم حضور دارند که البته شاید به این بازی برسند. بنژامن مندی هم که همچنان درگیر ماجرای تجاوز است! ژافه تانگانگا هم مصدوم تاتنهام است و شاید اریک دایر و اولیور اسکیپ با بهبود شرایط‌شان بتوانند در ترکیب تیم شمال لندنی قرار بگیرند.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی:
ادرسون، واکر، دیاس، لاپورت، کانسلو، دبروینه، رودری، سیلوا، محرز، استرلینگ و فودن
تاتنهام: لوریس، رومرو، دایر، دیویس، امرسون، رگیلون، هویبیرگ، بنتانکور، مورا، سون و کین
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی