نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
با کمیته اخلاق فیفا نمی‌شود شوخی کرد/ داستان جادوگری برای ما خطرناک است/ محتویات جلسه محرمانه را فاش نمی‌کنم/ ماجدی به اندازه عزیزی‌خادم اختیار دارد!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دبیرکل فدراسیون فوتبال به خبرورزشی گفت: این که در گذشته چه اتفاقاتی افتاده ملاک درست یا غلط ما نیست و ما سعی می‌کنیم بهترین تصمیمات را بگیریم و قرارنیست چون کاری در گذشته شده بازهم بشود!

امیرعباس واسعی؛ پنج شنبه و جمعه دست هیچ رسانه‌ای به دبیرکل فدراسیون نرسید، کسی که بالاترین مقام اجرایی در فدراسیون فوتبال هر کشوری است و مسئول اصلی برگزاری آن جلسه و تنها فرد حاضر در آن به غیر از اعضای هیئت رئیسه بود! کسی که حالا در غیاب رئیس نیز بار اصلی کار اجرایی فدراسیون فوتبال بر دوش اوست. حسن کامرانی فر چهره بین المللی داوری ایران جمعه شب در برنامه زنده «شب‌های فوتبالی» حاضر شد و اگر چه به تمام سوالات پاسخ داد اما ابهامات در فوتبال ما آنقدر زیاد است که همین برنامه نیزچند ابهام به داستان اضافه کرد:

خیلی‌ها هنوز می‌خواهند بدانند دقیقا چه اتفاقی در فدراسیون فوتبال افتاد و با توضیحات شما خیلی قانع نشدند!

ببینید من صرفا می‌توانم در حیطه مسئولیت قانونی خودم پاسخگو باشم. آنچه در هیئت رئیسه اتفاق افتاده مربوط به حیطه دوستان عضو در آن است. من نه قانونا و نه اخلاقاً نمی‌توانم در مورد تصمیمات دیگران پاسخگو باشم و اگر سوال و ابهامی هست باید از خود این دوستان بپرسید.

تبریک بلافاصله شیخ سلمان هم جای بحث داشت!

فدراسیون فوتبال ایران به عنوان تیم اول آسیا برای تمام کشورهای این قاره و شخص ریاست کنفدراسیون مهم هستند و آن‌ها روی آن چه در داخل کشور می‌گذرد حساسیت دارند. رئیس AFC در جریان همه جزئیات بود و با وسواس روند قانونی جلسه را پیگیری می‌کرد و تبریک ایشان از این بابت که قانون به طور کامل اجرا شد اهمیت دارد. به هرحال تعامل با فیفا و کنفدراسیون باید به بهترین سطح برگردد.

شما از رد دعوت تورنمنت کارلزبرگ هنگ کنگ خبر دادید؟

بله؛ ما به دنبال برگزاری دیدارهای دوستانه خوب برای تیم ملی هستیم اما نه به هر قیمت! همه می‌دانند که اسپانسر برگزاری این تورنمنت مورد تایید ما نیست و با وجود حضور دو تیم اروپایی خوب، ترجیح دادیم قید حضور در این تورنمنت را بزنیم.

اما قبلاً در دو مقطع تیم ملی در همین تورنمنت حاضر شده است؟

اتفاقاً از همین مقایسه می‌توانید به میزان حساسیت ما روی چنین جزئیاتی پی ببرید! این که در گذشته چه اتفاقاتی افتاده ملاک درست یا غلط ما نیست و ما سعی می‌کنیم بهترین تصمیمات را بگیریم و قرارنیست چون کاری در گذشته شده بازهم بشود!

از این جواب به جواب بعدی هم می‌شود رسید! اینکه حاشیه‌های انتخاب قبلی عزیزی‌خادم در مورد ورود VAR نقشی در تصمیم هیئت رئیس داشت یا نداشت؟

من نمی‌توانم محتویات جلسه محرمانه را فاش کنم و بهتر است خود دوستان در این زمینه اظهار نظر کنند!

 شما در برنامه شب‌های فوتبالی از رسانه‌ها در مورد انعکاس برخی مسائل درخواست ملاحظه داشتید، چرا؟

چون هر آنچه در رسانه‌های داخلی - چه از زبان مقامات مسئول چه حتی به عنوان گمانه‌زنی یک روزنامه نگار - پیرامون مسائل تیم ملی و به خصوص رسیدن به جام جهانی مطرح می‌شود به صورت دقیق مورد ارزیابی مقامات فیفا و AFC قرار می‌گیرد. من به عنوان کسی که با ساز و کار قانونی این دو نهاد بین‌المللی آشنا هستم وظیفه دارم در مواردی که حساسیت برانگیز است و می‌تواند به ضرر فوتبال ملی ما باشد هشدار بدهم.

با کمیته اخلاق فیفا نمی شود شوخی کرد/ داستان جادوگری برای ما خطرناک است/ محتویات جلسه محرمانه را فاش نمی کنم/ ماجدی به اندازه عزیزی خادم اختیار دارد!

آیا این ضرر می‌تواند همان حذف از جام جهانی باشد؟ به خصوص که تیم سوم گروه ما امارات است.

مطمئن باشید اگر این مسئله جدی نبود، من آن را بر زبان نمی‌آوردم ...

پس ورود کمیته اخلاق فیفا به بحث جادوگری و ارتباط رئیس فدراسیون سابق با خوبان عالم جدی است؟

ورود هر مسئله ای از بیرون به فوتبال باعث تحریک حساسیت فیفا می‌شود. جادوگری هم مقوله ای نیست که تنها مربوط به ما باشد و کاملاً طبیعی است که فیفا روی آن حساس باشد؛ از طرف دیگر کمیته اخلاق فیفا همان جایی است که مردان قدرتمندی چون سپ بلاتر رئیس فیفا و میشل پلاتینی رئیس یوفا را از مقامات عالی شان عزل کرد، پس با قدرت آنها و جدی بودن شان روی پرونده‌ها اصلاً نباید شوخی کرد.

آیا آقای ماجدی می‌تواند در انتخابات عزیزی خادم برای تیم‌های ملی یا پست‌های فدراسیون فوتبال تغییر ایجاد کند؟

ایشان تمام اختیارات رئیس فدراسیون را دارند.

اگر در جلسه مجمع در اردیبهشت آینده خود عزیزی‌خادم برگردد یا اینکه شخص دیگری انتخاب شود آن وقت تکلیف تصمیماتی که در این فاصله آقای ماجدی می‌گیرند چه می‌شود؟

طبق قانون هر تصمیمی‌که توسط آقای ماجدی گرفته شود ارتباط با مسئله زمان نخواهد داشت و به این هم ربطی ندارد که در اردیبهشت ماه چه اتفاقی خواهد افتاد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • صمدقلی IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    افتخار وطن فروشی فقط در رزومه یک دسته و یک تیم پیدا می شود که خیلی هم به اون می نازیدند . الان هم بعید نیست همونطور که اون سری از عقده صعود پرسپولیس به فینال و حذف تیم خودشون در مراحل ابتدایی دست به وطن فروشی زدند الان هم بدلیل عدم حضور بازیکنان سرباز فراری جک تری دی خورشان ذر لیست بازیکنان تیم ملی در جام جهانی باز هم دست به وطن فروشی و ارسال گزارشات غلط به فیفا بکنند . تکنینکشون هم مشخص است دیوانه ای که سنگ توی چاه می اندازد و صد تا عاقل را درگیر درآوردن اون می کند .
  • حامد IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    اقای کامرانی فر بی... امضات پای نامه جعلی مرادمند و یزدانی چیکار میکنه؟؟ عزیزی خادم هر کاره ای بود امثال توی دوزاری تازه به دوران رسیده از اون بدترید.
  • کیارش US ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    اتفاقا ای کاش کمیته اخلاق و قضایی فیقا که یه نهاد بین المللیه وارد فوتبال ما بشه و تمام قراردادهای مربیها اسپانسرها و سایر کارگذارهارو منتشر کنه از ۲۰۰۶ به بعد و همینطور همه شما حکمی که در خور کارایی که انجام دادین بگیرین تا بلکه این فوتبال از وجودتون راحت بشه دوتا بازی تدارکاتی خوب رو از تیم‌ملی گرفتین چشمتونو روی این فسادعجیب غریب بستین و دم از اصول میزنین که چونکه فلان شرکته مورد تایید مانیست ما بهر قیمتی حاضر به بازی نیستیم فکر کردین با بچه طرفین و یا سر مردمو میخاین کلاه بزارین کاری که تو فدراسیون تو بستن قراردادها انجام دادین بیت المال رو نابود کردین هزار بار بدتر از تولیدات اون شرکته ( یه فدراسیون سرارسر فاسد که حتی اگه بخواد چند باکس اب معدنی بگیره باید چند نفر دلال اونو بیارن سر ماجرای ویلموتس اون افتضاح رو درست کردین برای برگزاری اردو برای کیروش پول نداشتین ولی پولموتس رو یه سال پیش دادین و بعد هم شکایت کرد حسابی از خجالتتون دراومد) خبر ورزشی تورو به شرافت قلم خبرنگاریت این پیام رو چاپ‌کن
  • شمسعلی IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    جناب کامرانی عزیز فعلا این حرفها رو ول کنید، یه کم بیشتر! پیگیر رفع مشکل دو تا سرباز کیسه باشین که اگه دوست دارین این تیم قهرمان بشه که میدونیم خیلی دوست دارین، پس زودتر مشکلو «محرمانه» حل و فصل کنید! مثل باقی قضایا خخخخخخ
    • کیان DE ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      دوستانی که تیم ملی رو حیاط خلوت خونه خودشون وباشگاه سراسر جعل وفسادشون میدونن بگن تو این سالها که فدراسیون فوتبال دست دارودسته شما لنگی ها بوده چه کثافت کاری هایی که نکردین.برای یادآوری بیاید بگم پرونده طارمی وجعل سند .کارت جعلی وحید امیری مهدی ترابی امید علیشاه واحمد نورالهی و رامین رضاییان وچند ین کثافت کاری دیگر و.قرارداد ترکمان چای ویلیموتس وبرانگوه وکالدرون و وووووو......این ها اگه فساد ودزدی نیست پس چی هست .با افرادی قلم فروش وعوضی که طی این سالها پول بیت المال را به بیت الحال تبدیل کردن حق میدم که چون دستشون رو از فدراسیون کوتاه کرده باشند .بسوزن .پس بسوزین که بابا مسعودی در کارنیست که با لابی گری وجعل وفساد دیگر بتوانید .حق کوشی کنید .زنده باد قانون
  • گمنام IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    ماجدی تو برار مسی !! ، چاه نکن بهر کسی ، اول خودت دوم کسی! انشاا.. گهی زین به پشت گهی پشت به زین!
  • اولونگا IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    پس پرونده گلگهر و امتیازات اهدایی چی شد؟ معلومه توهم از اون دار و دسته هستی شش تقلالی به امید قهرمانی های پیاپی نه فقط امسال بلکه سالهای بعد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی