عبدالصمد ابراهیمی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کارشناس حقوقی ورزشی گفت: طبق رأیی که دیوان عدالت اداری در شهریور ماه سال جاری صادر کرده کارمندان دولتی حق حضور در شرکت‌های خصوصی مانند فدراسیون فوتبال را ندارند.

عبدالصمد ابراهیمی کارشناس حقوقی و فوتبالی در گفت‌وگو با خبرورزشی درباره حضور میرشاد ماجدی در سمت سرپرستی فدراسیون فوتبال پس از اتفاقات اخیر درباره عزل شهاب الدین عزیزی خادم از سمت ریاست فدراسیون فوتبال در این باره که این انتصاب قانونی بوده یا نه گفت: «در متن قانون آمده شرکتی، شرکت خصوصی محسوب می‌شود که کمتر از ۵۱ درصد سهام آن متعلق به دولت باشد. در واقع اگر سهام این شرکت‌ها ۵۰-۵۰ هم باشد خصوصی محسوب می‌شوند، ولی اگر ۵۱ درصد سهام متعلق به دولت باشد دیگر خصوصی محسوب نمی‌شوند».

وی ادامه داد: «برای همین کارکنان دولتی قادر به فعالیت یا مأمور شدن در شرکت‌های خصوصی که کمتر از ۵۱ درصد از سهام دولتی دارند نیستند. دیوان عدالت در همین باره یک رای "وحدت رویه" صادر کرد با این مضمون که کارمندان دولت نمی‌توانند در شرکت‌های خصوصی و موسسات خصوصی مأمور شوند، ولو یک روز».

میرشاد ماجدی

این وکیل حقوقی گفت: «طبیعتاً این موضوع شامل فدراسیون فوتبال هم می‌شود. چون دیوان عدالت اداری در ارتباط با مراکزی که این قانون را درباره شان اعلام کرده یک رأی هم درباره فدراسیون فوتبال داده که این مجموعه را هم خصوصی دانسته است. ضمن این که خود ارکان فدراسیون هم داعیه خصوصی بودن را دارند».

ابراهیمی درباره شغل اصلی سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: «تا جایی که ما می‌دانیم آقای میرشاد ماجدی کارمند وزارت ارتباطات هستند و قاعدتاً چنین فردی در فدراسیونی که خودش ادعای خصوصی بودن دارد، نمی‌تواند مشغول به کار شود. آن هم در سمتی مثل ریاست یا سرپرستی فدراسیون فوتبال که هم یک نیروی تمام وقت محسوب می‌شود، هم حق امضا دارد و هم می‌تواند اسناد و مدارک رسمی این فدراسیون را امضا کند. باید دید چطور چنین اتفاقی رخ داده است».

وی در این باره که تا چه اندازه درباره شغل رسمی میرشاد ماجدی در وزارت ارتباطات اطمینان دارد اعلام کرد: «تقریبا ۹۵ درصد اطمینان دارم. این ۵ درصد را هم از باب احتیاط اعلام کردم وگرنه مطمئن هستم که ایشان کارمند رسمی وزارت ارتباطات هستند».

این کارشناس حقوقی در تکمیل صحبت‌های قبلی در ارتباط با نص صریح رای هیات عمومی‌دیوان عدالت اداری گفت: «با توجه به اینکه رای "وحدت رویه" در شهریور ماه سال جاری صادر شده شاید برخی از اعضای هیئت رئیسه که خودشان به مسائل حقوقی اشراف دارند در این ارتباط اطلاعاتی داشته باشند و شاید دیگر اعضا به این قبیل زوایای قانونی موضوع دقت نکرده باشند».

ناگفته نماند؛ این مطالب در حالی عنوان می‌شوند که مسئولان فعلی فدراسیون و برخی از اعضای هیأت رییسه دلیل برکناری عزیزی خادم از سمت ریاست فدارسیون را زیر پا گذاشته شدن قانون از سوی او عنوان کرده اند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تیر غیب IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    با درود،این مشکل را هم سمیعی مشاورِ دغلبازِ تیم درباری استفاده از ظرفیت های قانونی میداند! در واقع آنگونه که سال هاست میگویم در فدراسیون فوتبال قانون چماقی در دستِ استقلال و حامیانش است.قادیکلایی با استفاده از تریبونِ سیما به هر کس میخواهد حمله کرده فحاشی میکند و از افترا و تهمت کوتاهی نمیکند.آیا تا کنون شاهد به برخورد کمیتهء اخلاق بوده اید؟ در دربی ها بازیکنانِ پرسپولیس را هل داده و کتک میزنند (بازیکنِ برزیلی را نزدیکِ خط کرنر هُل دادند و کنعانی زادگان را برای پرتاب توپ میان تماشاگران کتک زدند) آیا کمیتهء انضباطی جلسهء شبانه ترتیب داد؟! اصولاً تا کنون پیش آمده استقلالی در دربی تنبه شده و پرسپولیسی معاف از تنبیه بوده باشد؟! این ها نمونه ای از هزاران تیری نیست که درباریانِ حسود به سوی خیمهء پرسپولیسِ قهرمان پرتاب کردند؟
  • وحید IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    ایشون با دستور سجادی سرپرست شده وتمام
  • علی IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    با حذف قطعی تیم ملی فوتبال در جام جهانی قطر کلیه مسائل فوتبال برای همیشه در ایران حل خواهد شد .بزودی تیم سوم گروه ایران جای ایران مسافر قطر خواهد شد
  • رامین تاج IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    بابا خجالت بکشید همه چیو رنگی میکنین چون سبقه استقلالی داره براش داستان نیسازین محض اطلاعتون ایشون رفیق فتبریک قلعه نوییه برادرشم جدیدا با مجیدی دعواش شده پس اگر بخوایم اینطوری در نظر بگیریم در مخالفان کادر فعلی استقلال قرار میگیره
  • گوجه فرنگی: IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    همینطور جناب کامرانی‌فر که کارمند رسمی دولت هستند. چند شغله بودن توی این مملکت از جمله افتخارات مسئولین ماست. وقتی فلان مسئول با افتخار میاد میگه من ۱۴ جا کار میکنم باید شک کرد که قحط‌الرجاله توی این مملکت. اصلا کجای این مملکت قانونی عمل میشه که فدراسیون فوتبالش بخواد قانونی عمل کنه. حالا بذارید این دوستمون که به گوجه نخوردن معروفه سه چهار ماه دلش خوش باشه که رئیس کاپه.
  • امیر علی IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    این بنده خدا یک عمر کت و شلوار پوشید یک عمر هر چی امیر قلعه نویی گفت گفت چشم اما هیچوقت غیر کری های سخیف گرجه فرنگی قرمز نخوردم کاری از ایشون سراغ نداریم چه ایشون چه ابرام شکوری فقط خوب کت و شلوار میپوشن...
  • علی IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    با همین فرمون پیش برید تیم ملی از جام جهانی محروم میشه
  • 4444 IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    لنگیا به دست و پا افتادن
  • خیز مافیای سرخ IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    ایشون وکیل باشگاه پرسپولیس نبودن ؟! پس با این حساب سایر روسای فدراسیون باید بیکار میبودن که البته همچی بیکار هم نبودن
  • دریکوند IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    چطور در مقابل هجمه ها و بیانیه های همه روزه پیروزی هیچ وقت چنین تیتری نمی زنید؟ایا تصورتان براین است که مردم معنای مافیای رسانه سرخ را نمی فهمند؟چطور در هشت سال اخیر که انواع کار خلاف قانون برای سوگلی حکومت انجام شد فدراسیون پاک بود و وزیر گل نمی زد و آقایان حرفشان را داخل زمین می زدند اما به محض اینکه امسال استقلال صدرنشین شد همه چیز برعکس شد؟ایا مافیای رسانه سرخ قهرمانی لیگ،مربیگری تیم ملی،ریاست فدراسیون و وزارت ورزش را فقط حق پیروزی می داند؟
  • آنالیزور DE ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    آقای وکیل شما که در مدیریت پرونده های جعل استادی و میتونی ماله کشی کنی ! اینم یه کاریش بکن
  • اس اس کبیر IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    این آقای ابراهیمی قطعا" لنگیات.و صحبتهاش هم از منطق لنگ بر می آید.
  • .. US ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    واقعا آدم قطع بودکه سجادی کردن وزیر.. بایدشک کنیم به ادمیتمون.. تازیر زیررنگی باشه بایدانواع جاسوس توفوتبال رخنه کنه!!
  • ح ر IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    در این فوتبال بی در و پیکر ایران چه خبره؟ چرا هیچی شفاف نیست باید اساس این ساختار غلط از نو پی ریزی بشه قوانین باید ساده و شفاف و انتخابات مبتنی بر آرای تعداد زیادی از اهالی فوتبال به صورت غیر ثابت و بر اساس شخصیت حقوقی افراد باشه و از فیفا و ای اف سی بخواهیم همیشه نمایندگان ناظری بر صحت عملکرد فدراسیون داشته باشند و بازرسان معتمد از طریق انتخابات کار اعضای منتخب رو کنترل کنند و اطلاعات کامل در اختیار وزارتخانه و مجلس و نهادهای نظارتی قرار بگیره
  • منطق‌اث‌دق‌لالی IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    اینکه می‌گه طبق رای دیوان‌عدالت اداری غیرقانونی هست تقریبا می‌شه گفت مغلطه‌ست اما اینی که می‌گه میرشادماجدی کارمند وزارت وارتباطات هست ونتیجتا نمی‌تونه متصدی فوتبال مملکت باشه حرف درست ومعقولی هست. البته اینکه مهره‌های مافیای کیسه در تمام ارکان حکومت نفوذ کرده‌اند و برا همین کیسه‌ها ب دیگران انگ حکومتی وچه وچه و... می‌زنند واینگونه کمک‌حال حکومت برای پیشبرد اوامر واراده‌ی مافیای کیسه به تیم حکومتی هستند ازقدیم هم گفته‌اند بهترین دفاع حمله است وچه حمله‌ای بهتراز نسبت‌ دادن صفات مشمئز کننده وکارهای قبیح خودِ طرف مقابل به رقیبش هست؟! منتهای مراتب تیمی که برانکو ساخت تمام این معادلات رو چندسالی‌ست که بهم ریخته اما وزارت دونده عابی کم‌کم درحال مساعد نمودن اوضاع برا تیم حکومت می‌باشد.
  • رضا IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    قبلن گفدم اسمش فساد دون فوتباله نه اتحادیه
  • علی IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    تا اونجا که میدونیم میرشاد چندین سال با استقلال کنتاکت داره خصوصاً بعداز اخراج برادرش فرشاد توسط مجیدی بیشتر با مجیدی اختلاف داره
  • کیسه IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    الان تمام قوانینو عوض میکنن ک فقط بتونن ی کیسه کشو سرپرست فدراسیون کنن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی