یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
۰ |
۵
دربی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در تمام سال‌های گذشته سابقه نداشته که پرسپولیس و استقلال هر دو در کورس قهرمانی باشند و در عین حال با تیم‌های دیگر فاصله امتیازی زیادی داشته باشند.

به جرأت می‌توان گفت سپاهان از چرخه مدعیان خارج شده و قهرمان امسال لیگ برتر را باید از میان تیم‌های پرسپولیس و استقلال انتخاب کرد. ابتدای فصل خیلی‌ها سپاهان و حتی فولاد خوزستان را هم از تیمهای مدعی قهرمانی می‌دانستند و حتی عده‌ای برای گل‌گهر سیرجان هم شانس‌هایی را قائل بودند اما با گذشت ۱۸ هفته از رقابت‌های لیگ برتر تقریبا مشخص شده که جام قهرمانی یا مثل ۵ سال گذشته به پرسپولیس می‌رسد و یا این بار استقلالی‌ها جام را بالای سر می‌برند.

طبعا از نظر فنی این مسئله جای بحث و بررسی فراوان دارد اما یکی از مسائلی که باعث شده تا دو تیم پر طرفدار کشور بالای جدول باشند و رقابت جذابی را پیگیری کنند به قدرت آنها در جناحین برمی‌گردد. در استقلال کوین یامگا در سمت راست عالی کار کرده و جعفر سلمانی هم بالاتر از حد انتظار ظاهر شده است. مجیدی وقتی دید وریا غفوری درگیر یک سری مصدومیت‌های کهنه است، صالح حردانی را هم به جناح راست تیمش اضافه کرد و در سمت چپ هم ابوالفضل جلالی در بازی‌هایی که به میدان رفته امیدوارکننده ظاهر شده است.

 در پرسپولیس یحیی گل محمدی که می‌دانست با حضور  مهدی ترابی و وحید امیری در سمت چپ دغدغه ای ندارد برای تقویت سمت راست قید مهدی شیری را زد و رامین رضاییان را که به هر حال بازیکنی شناخته شده و با تجربه است جذب کرد. رضاییان در اولین بازی مقابل آلومینیوم اراک نشان داد که بدن آماده ای دارد و می‌تواند بازی به بازی بهتر شود. حالا پرسپولیس هم مثل استقلال تقریباً بالانس شده و به جناح چپ و راست خود می‌نازد.آمارها نشان می‌دهد که امسال وحید امیری همچنان از بهترین بازیکنان پرسپولیس و لیگ برتر فوتبال است و مهدی ترابی هم در جدول پاس گل‌ها صدرنشین است. در استقلال جعفر سلمانی سه گل و کوین یامگا 8گل زده اند و درست مثل پرسپولیس جناحین این تیم تبدیل به نقطه قوت آبی‌ها شده است.

مسئله ای که باعث می‌شود تا تیم‌های حریف برای مهار ستاره‌های کلیدی پرسپولیس و استقلال دچار دردسرهای زیادی شوند. به همین دلیل هم می‌بینیم که مثلاً در پرسپولیس کار گلزنی فقط روی دوش یک نفر نیست و در استقلال هر هفته یک نفر گل می‌زند و به هر شکل ممکن شاگردان مجیدی بازی‌ها را با برد تمام می‌کنند. استقلال در 18 هفته گذشته لیگ برتر هیچ باختی نداشته و پرسپولیس هم فقط در اراک باخت که انتقام آن شکست را در تهران گرفت. با حساس تر شدن بازی‌ها باید دید دو تیم مطرح کشور چه نتایجی کسب می‌کنند اما فعلاً همه نگاه‌ها به دربی 26 اسفند است. دیداری که می‌تواند حکم فینال زودرس رقابت‌های لیگ برتر را داشته باشد و قهرمان را قبل از آغاز سال نو تعیین کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی