نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
اقدام عجیب قهرمان المپیک ایران در امارات/ اختلاف گنج زاده و فدراسیون بالا گرفت
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

چهره طلایی کاراته ایران در المپیک‌توکیو علی رغم مخالفت فدراسیون و نهادهای ورزشی عازم فجیره امارات شده است.

سجاد گنج زاده دارنده مدال طلای المپیک توکیو به همراه تعدادی دیگر از کاراته کاها برای حضور در رقابت های لیگ جهانی کاراته وان در فجیره امارات اقدام به ثبت نام کرد.

فدراسیون کاراته طی یکی دو سال قبل از المپیک توکیو و به دلیل تاثیر امتیازات رقابت های لیگ های جهانی در کسب سهمیه المپیک، با پرداخت هزینه های گزاف، ملی پوشان کاراته ایران را به ۲۳ رویداد بین المللی اعزام کرد که در نهایت موفق به کسب تعدادی از سهمیه های المپیک شد.

اما با پایان المپیک توکیو و همچنین لغو حضور کاراته در المپیک‌ پاریس، مسئولان فدراسیون دیگر دلیلی برای پرداخت هزینه های ورزشکاران جهت حضور در رقابت های لیگ جهانی که به صورت آزاد برگزار می شود، نمی بینند که این موضوع با انتقاد برخی از ورزشکاران مواجه شده است.

در شرایطی که بسیاری از ورزشکاران جهان طبق اعلام فدراسیون جهانی و جایگاهی که در رنکینگ دارند، برای حضور در رقابت های لیگ جهانی کاراته وان در فجیره اقدام به ثبت نام کرده بودند، برخی از کاراته کاهای ایران نیز اقدام به ثبت نام برای حضور در این رقابت ها کردند.

با توجه به شرایط بوجود آمده و برخی مشکلات، مسئولان ورزش، شورای برون مرزی و مسئولان فدراسیون کاراته، مخالفت صریح خود را با حضور کاراته کاهای ایران در مسابقات فجیره اعلام کردند.

برخی از چهره های شاخص با تصور پیش از المپیک توکیو، از فدراسیون کاراته درخواست کردند هزینه اعزام آن ها به رقابت های آزاد فجیره را پرداخت کند که این درخواست با مخالفت فدراسیون کاراته مواجه شد و در نهایت نفراتی همچون سجاد گنج زاده بدون توجه به مخالفت صریح فدراسیون و نهادهای ورزشی، عازم این سفر شدند، هر چند که در مسابقات شرکت نکردند و مشغول گشت و گذار در امارات شدند!

البته در این میان مشخص نیست چرا چهره ای همچون سجاد گنج زاده که هزینه های زیادی برای موفقیت های او از جمله در المپیک توکیو صورت گرفته است، بدون توجه به شرایط موجود با انتشار تصاویری از سالن قرعه کشی مسابقات و یا نظرسنجی از فالوورهای خود مبنی بر اینکه اگر جای او بودند در مسابقات شرکت می کردند یا خیر، دقیقا به دنبال چه بود؟

گنج زاده همچنین به دلایل نامشخص از خبرنگاران انتقاد کرد و نوشت: دوستان خبرنگار با تمام احترام ، وقتی تو سختی کنار قهرمان ها نیستید، لطفا هر موقع نیاز دارید تماس نگیرید!

پس از حذف حضور کاراته در المپیک پاریس، فدراسیون جهانی کاراته با هدف از رونق نیفتادن رقابت های لیگ جهانی و کسب درآمدهای کلان از این رقابت ها، با وضع قانونی عجیب،حضور ۸ نفر از مجموع ۳۲ ورزشکار در هر وزن رقابت های قهرمانی جهان را بر مبنای امتیازات کسب شده در رقابت های لیگ های جهانی قرار داد، اما با این وجود و با توجه به اینکه تنها ۸ نفر از ۳۲ نفر حاضر در هر وزن مسابقات جهانی، از طریق رقابت های لیگ جهانی صاحب سهمیه می شوند، روش عقلانی تمرکز بر روش های دیگر برای کسب سهمیه به جای صرف هزینه های گزاف حضور در مسابقات متعدد رقابت های لیگ جهانی است.

در حال حاضر تمرکز اصلی فدراسیون کاراته و سرمربی تیم ملی، کسب موفقیت در رویدادهای قهرمانی آسیا، بازی های آسیایی و مسابقات کشورهای اسلامی است و نفرات مدنظر کادر فنی با برگزاری انتخابی در فرودین سال آینده تا حد زیادی مشخص خواهند شد.

با توجه به در پیش بودن مراحل بعدی رقابت های لیگ جهانی در کشورهای پرتغال، مراکش، آذربایجان و روسیه، بهتر است از بروز حواشی اینچنینی که می تواند موفقیت های تیم ملی کاراته طی سال های اخیر را زیر سوال ببرد، جلوگیری شود.

نگاهی به اسامی نفرات برتر رقابت های لیگ جهانی کاراته وان امارات نشان می دهد، بسیاری از چهره های مطرح کاراته جهان غایب این مسابقات بودند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهدی IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    متنی کاملا یکطرفه و به نفع فدراسیون. متاسفم
  • رضا IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    مخالفت ورزشکار با اخلاق کشورمان آقای گنج زاده بی دلیل نیست .
    • بینام IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      خخخخ با اخلاق واسه یه طلا غش نمی کنه وبا حقارت وابرو ریزی اون رو صاحب نمیشه با اخلاق خودش رو بالاتر از مردم نمیدونه وبا محافظ بینشون حاظر نمیشه با اخلاق به خبرنگار توهین نمی کنه چقدر معنای جوانمردی عوض شده
  • راجا IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    توی المپیک خیلی مسخره حق کارته کای عربستانی رو خوردند حقش نبود اصلا
    • پلنگ IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      لطفا در مورد قوانین کاراته اطلاعی ندارید نظر ندید .سجاد بهترین است.باید از این استعدادها استفاده کرد
  • اشكان اتشكاه IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    به نظر فدراسيون بايد احترام قايل شوى.
  • امیر حیدر IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    بیایید رو راست باشیم ،اگر در ان مسابقات هم ورزشکاران اسراییل حاضر باشند چه بهانه می اورید .درود بر گنج زاده ها ورزش را مستقل از سیاست و کینه ورزی ادامه بدهیم .قهر کردن فایده ای ندارد دلیل بهتری برای مسابقه دادن با انها پیدا کنید .یا راست بگویید و از همه رشته ها خارج شوید.اگر در فوتبال والیبال کشتی در مقابل قرار بگیرید چه میشود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی