احسان قاضی‌زاده هاشمی - نماینده مجلس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون ورزش توضیحاتی را درباره نامه‌ی ارسالی از سوی فیفا و صدور پیام تبریک از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال ارائه کرد.

احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مجلس شورای اسلامی که میهمان برنامه فوتبال برتر بود، در توضیح نامه‌ تبریک فیفا برای اساسنامه به فدراسیون فوتبال و موارد مختلف، حرف هایی زد که خلاصه‌ای از آن را در زیر می‌خوانید:

*من خیلی زودتر از این‌ها می‌خواستم راجع به اساسنامه با شما صحبت کنم، به حواشی عزل و ... برخورد کرد، خودم پیشنهاد داشتم که هفته‌ی گذشته به برنامه‌تان بیایم و آن لحظات آخر به جمع‌بندی رسیدم که شاید تداخلی شود و روی فضای هیئت‌رئیسه و موضوعات دیگر اثر بگذارد و خودم هم این تقاضا را از دوستان شبکه سه کردم که با یک هفته تاخیر (این هفته) خدمت شما رسیدم.

*نامه‌ای زده شد، شاید یکی از بحث‌های پایه‌ای ما درباره اساسنامه، همین نامه‌ زده شده به فیفا باشد؛ در آنجا چند استدلال آمد که این نامه را همان زمان هم به آن دسترسی پیدا کردیم و می‌خواستیم در برنامه‌ی شما رونمایی شود و در اختیارتان گذاشتیم اما گویا بعضی از رسانه‌ها هم بعداً به آن دسترسی پیدا کردند.

*در این نامه استدلالاتی آورده شد توسط تیم حقوقی و تیم فنی که من قبلاً هم خدمت دوستان ارائه شد، قرائن در راستای تلاش فدراسیون برای قانون‌مند کردن اساسنامه بوده و تلاش، تلاش درستی است برای این‌که قانونمند شود اما استدلال‌هایی که آمده، به نظر من معرفی یک ساختار غیر واقع‌بینانه از ساختار قانون‌گذاری در کشور ما به فیفا بوده و آمده در بند ۷ و ۸ آن اشاراتی شده که ما در کشورمان اصلا یک فدراسیون حرفه‌ای داریم و یک فدراسیون آماتور.

می خواستم زودتر به شبکه ۳ بیایم و همه چیز را بگویم اما.../ دوست داشتم نامه فیفا را در برنامه شما رونمایی کنم!/ خسارت ویلموتس را از آنها می گیریم

*در متن آخر نامه و در بند هشتم اشاره شده که در پایان اساسنامه فدراسیون فوتبال به تایید مراجع ذی‌صلاح قانونی در کشور ما رسیده و این را پایان یافته تلقی کرده است، که این هم اطلاعات کاملاً اشتباهی است که به فیفا داده شده است. چه جوابی فیفا داده؟ جوابی که فیفا داده است، نشان دهنده آن بوده که فیفا تسلطش بر نظام قانون‌گذاری کشور ما کامل‌تر از عزیزان ما در فدراسیون بوده است! تشکر کرده از تلاش‌ها و پوشش‌ها و زحماتی که فدراسیون کشیده اما یک پاراگراف دوم دارد و آن پاراگراف دوم ناظر بر تصویب نهایی بحث فدراسیون در مجلس است، یعنی اشاره به پارلمان دارد.

*فیفا گفته که ما منتظر خبر و نتیجه‌گیری شما از اقداماتی که از سوی مجلس صورت می‌گیرد، هستیم؛ آن توضیحاتی که در نامه فدراسیون داده شده، می‌گوید که کار قانونی است و اصلا نیازی به تصویب مجلس ندارد، اما فیفا در جواب می‌گوید که شما اقدامات مجلس را هم بعداً باید به ما گزارش کنید، یعنی او تسلط دارد که این مسئله باید در نهاد قانون‌گذاری کشور ما هم نهایی شود.

*در مورد پرونده ویلتموس منتظر رای نهایی دادگاه حکمیت ورزش هستیم اما دستگاه های نظارتی ورود کرده و برای ۸ نفر پرونده تشکیل شده است. البته هیات رئیسه کنونی باید ادعا کند چرا که ساختمان فدراسیون به نام سازمان دیگری شده است. امیدواریم عددی که برای ما اعلام می کنند کم باشد، اما در نهایت این یک تراژدی بزرگ برای فوتبال ماست. اگر مجبور به پرداخت این جریمه بشویم این مبلغ از ۱۲ میلیون یورو پاداش تیم ملی به جام جهانی کسر می شود چرا که محکومیت ورزشی است و جریمه رسیدگی و کل هزینه دادرسی در دادگاه حکمیت به انضمام وکلا و همه را ما باید پرداخت کنیم. به دوستان هیئت رئیسه گفتم آن ۸ نفر باید پاسخگو باشند. اگر کسی تخلف کند خودش را باید ببرند و از خود او خسارت  بگیرند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علیرضا سپاهانی IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    مقصر آمریکا بود که ما رو تحریم کرد تا نتونیم‌پول ویلموتس رو بدیم
  • ناصر IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    یعنی واقعا این آقای نماینده اینقدر شجاعت داره تا با کمک همکارانشان خسارت وارده را از مقصرین بگیرد منکه چشمم آب نمیخوره اینهمه خسارت مالی به پرسپولیس وارد شد آب از آب تکان نخورد و همه مدیران مسئول وقت راحت دارند به کیفشان ادامه میدهند و به ریش ما هواداران میخندند یه بار ببینیم اتفاق می افتد.خدا کنه منتظریم‌
  • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    این آقا هم که چپ و راست میاد تلویزیون فقط از دولت حمایت می کنه! جناب میثاقی هم که هویج تشریف دارند و یک بله قربان گوی درجه یک! جمع کنید آقا
  • سامانی IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    بزرگتر از شما هم نتونست جلو این خسارتهای وارده را از ورزش فوتبال ایران بگیرد . کدام مدیر باشگاهی برای قرارداد های خارجی های بی فایده و یا مربیان دهن پر کن مجازات و خسارت گرفتند این همه باشگاهای ما بخاطر ضعف و یا تبانی خدامیدونه مدیرعامل باشگاه جریمه دلاری پرداختند چکار کردید . تاچ در برنامه تلویزیونی با گردن کلفتی گفت . اگر گذشته ها و قبلی ها دادند. ما هم میدیم . اکر شما تونستید بگیرید و لاف نمیزنید واقعا به احترام شما باید کلاه از سر برداشت و تشکر ملی کرد
  • حاج رضا IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    اگر این ریخت وپاشها جمع بشه ک نمیشه کشور گلستان میشه تا نالا کدام اختلاس دزدی غارت گری تو مملکت برگشته ب بیت المال این دومی باشه فقط بعد عید شورش اجتمائیست ک میتونه این دزد هارا جمع وجور کنه نزدیکه
  • مسعود کامنت IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    اگر مسئولی پاسخگوی اشتباهات و پرداخت زیان هایی که در اثر سو مدیریتش وارد شده بود که از ترس مسلط نبودن به کار اینقدر شوق خدمت بینشون موج نمیزد .
  • کیا IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    وقتی میگن سیاسیون نباید توی فوتبال دخالت کنه همینه، همین صحبت ها رو اگر به گوش فیفا برسه قطع به یقین به شدیدترین شکل محکوم میکنه. قرارداد بسته شده(حالا به شخصی اشتباه) ولی بسته شد و فدراسیون فهمید این آقا که کارنامه خوبی هم داشخه به درد فوتبال ما نمیخوره، پس فسخ کردن. حالا این چه ربطی به مجلس داره؟ به این نماینده مجلس باید گفت مورینیو یک سال بیشتره که از تاتنهام جدا شده، و حدود 8 ماهه که با رم قرارداد بسته ولی هنوز که هنوزه تاتنهام سر وقت حقوق مورینیو رو پرداخت میکنه، چرا؟ چون قانون فیفا مراقب فرد هم هست. به گوش ایشون لطفا برسونید تا دیرتر نشده دست از سر فوتبال بردارن.
  • امید IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    همش شعاره...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی