نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
دادگاه عالی ورزش
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با رد تجدید نظر خواهی باشگاه استقلال، فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ تنها دو تیم خواهد داشت.

 سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) نوشت که باشگاه استقلال پس از حذف از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای، تجدید نظر خواهی خود را در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) مطرح کرد که این شکایت رد شده است.

AFC در خصوص این پرونده نوشت: «کنفدراسیون فوتبال آسیا از تصمیم دادگاه CAS بابت رد فرجام‌خواهی باشگاه استقلال، علیه کمیته کنترل ورودی AFC بابت رد مجوز باشگاه برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ استقبال می‌کند. (تصمیم کمیته کنترل ورودی مطابق با بندهای ۱۴.۴ و ۱۴.۵ آیین‌نامه صدور مجوز حرفه‌ای بود.)

روز ۶ ژانویه ۲۰۲۲، کمیته کنترل ورودی به این نتیجه رسید که استقلال و دو باشگاه ایرانی دیگر یعنی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان، تمام معیارهای مورد نیاز آیین‌نامه صدور مجوز حرفه‌ای را برآورده نکرده‌اند و مطابق آن، نباید مجوزهای مورد نیاز برای شرکت در لیگ قهرمانان را دریافت کنند.

در پی این اتفاق، باشگاه استقلال اعتراض خود را در دادگاه CAS مطرح کرد که حالا حکم کمیته کنترل ورودی تأیید شده است. هیچ فرجام‌خواهی از سوی باشگاه‌های پرسپولیس و گل‌گهر علیه حکم صادر شده در کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح نشد.»

تیم‌های سپاهان و فولاد، تنها نمایندگان کشورمان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ هستند. فولاد در گروه C با شباب الاهلی امارات، آهال ترکمنستان و الغرافه قطر همگروه شده و سپاهان در گروه D مقابل الدحیل قطر، پاختاکور ازبکستان و برنده دیدار التعاون عربستان و الجیش سوریه صف‌آرایی خواهد کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • صمدقلی IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    رونمایی تیم حکومتی استقلال از پرفسور حقوقی دیگری . ابتدا استاد خطیر - الان پرفسور سمیعی با این تفاوت که حداقل خطیر می دونست ITC چی هست . 1. وقتی پول مفت حکومتی زیر دستت باشد و ندونی چطور خرجش کنی . 2. وقتی نهادهای حکومتی اینقدر نازت را کشیدند و هر جوری دلت خواسته حکم صادر کردند و قانون را جوری نوشتند که باب میلت باشد که طوری بد عادت شدی که فکر می کنی خارج از کشور هم وضع به همین منوال است که بگی من تیم حکومتی استقلال هستم و جماران و پاستور هوای من را دارند و بهارستان اختصاصی برای من قانون تصویب می کند . ولی می روی اونجا و با واقعیت تلخ آشنات می کنند که پارتی بازی و لابی گری و تلفن از اینجا و اونجا دیگر کاربرد ندارد و واقعا باید محق باشی .
    • یه ایرانی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      بعد سوپرجام و سرباز فراری ها سومین ستاره رو بزنید به سینه تیم حقوقی تون به افتخار سومین افتضاحشون! من نمیدونم میگفتن پول خیلی زیاد میخواد و گل گهر نداره که به کاس شکایت کنه، اما پول مفت همیشه هست که استقلال دور بریزه اصلا بیت المال نه ارث پدری، حیف نیست برا یه چیزی که تهش معلومه دور ریخته بشه! از مدیریت آقای آجرلو بعیده!!! البته فکر میکنم گل گهر شاید بخاطر گیر بودن پای فدراسیون و بخاطر تیم ملی شکایت نکرده! نمی‌دونم خودشون باید بگن چرا ...
    • زنده باد مدیران آبی IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      دم همه مدیران استقلال گرم که این قضیه رو بر اساس قانون تا جایی که میشد برای روشن شدن اذهان هواداران فوتبال بالاخص هواداران آبی پوش پیگیری کردن واقعا دست مریزاد فوتبال ورزشی بین المللی با قوانین بین المللی است و زیر نظر فیفاست هرچه فعالیت مدیریت استقلال در امور بین المللی و پیگیری و ارتباطات آنها با محافل جهانی این سازمان بیشتر باشد یقیقنا به نفع تیم و به نفع فوتبال ماست پیگیری هر حق و حقوقی در هیچ زمینه ای لزوما به پیروزی دست نمی یابد اما هیچوقت وظیفه پیگیری و گرفتن حق و حقوقمان را نباید به زمین گذاشته و در دفترها و رسانه ها دنبال سخنوری باشیم مدیریت استقلال بار دیگر نشان داد مرد میدان است
    • مجید IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      پولش این اعتراض بی فایده چقدر بود و از کجا اموده؟؟؟؟؟؟؟؟؟فوتبال پاک.... جام پاک.....
    • کیسه کش متوهم IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      کیسه کش،ها تا دیروز که ای اف سی مجوز پرسپولیس و کیسه صادر نکرده بود کیسه کش ها انگ میزدن کیسه پاسوز پرسپولیس شده رفتید دادگاه کاس اونجا مجوز کیسه تایید نکردن فقط بلدن تهمت بزنند این هوچی گری ها
  • کوهمره_جروق IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    یه پول مفت دست آجرلو هست هر جور دلش خواست ریخت و پاش میکنه.پول بیت المال
    • وزرات ورزش کیسه و فدراسیون آبی IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      یارو وکیل سمیعی کارت آی تی سی تشخیص نمیده فکر کرده خیلی باسواد خبر نداره رای پرونده گل گهر توسط مشاوره خادم رفیعی دستوری و یا تبلیغات محیطی با فشار سجادی و آجرلو در جلسه با خادم گرفت فکر کردن کار سمیعی هست آقای سمیعی تو فیفا و دادگاه کاس خبری از فدراسیون آبی و سجادی نیست با رانت براتون نامه بزنند غیرقانونی تعویق یزدانی بخواهند یا دستور امتیاز بدهن اونجا قانون حرف اول میزنه الکی پول بیت المال هزینه دادگاه کاس کردید سرافکنده شدید
  • امیر IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    خخخخخخ. فکر می کردید مسوولین CAS هم مثل مسوولین فوتبال ایران با گرفتن رشوه نتایج را تغییر می دهند ؟؟؟
  • باز تیرمون خورد به سنگ: IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    الان طرفدارشون میان میگن باز تیرمون به سنگ خورد، باز پرسپولیسیها گنجشگمونو پر دادن، باز برامون پاپوش درست کردن. حالا باید یه طوری از خجالت پرسپولیسیها دربیاییم که جرات نکنن دستمون بندازن و بهمون بخندن. الان باز میان مشرق رو به مغرب میدوزن و یه جورایی پای پرسپولیسو میکشن وسط. مثلا میان سعی میکنن برای وحید امیری و مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند مشکل درست کنن تا یه مدت دلشون خنک بشه. یعنی موجوداتی عجیبتر از کیسه‌کشا ندیدم. اگه دیدید از مهدی طارمی هم به کاس شکایت کردن تعجب نکنید.
  • araz IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    اگه واقعا مدیر بودن و چیزی حالیش بود اعتراض نمی‌زدند این همه مشکل دارن رفتن اعتراض زدن ،شماها دیگه چقد .......
  • گلات سووزززز IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    یه میلیارد پر از بیت المال 🥴🥴🥴🥴 تیم بابا حمید کمیته داوران و انضباطی و رفیعی مشاور فدراسیون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی