می‌خواهم با پرسپولیس هم استقلال را ببرم و هم جام بگیرم/ گل محمدی به من اعتماد به نفس داد/ زندگی در ایران خیلی لذتبخش است
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

وحدت هنانوف مدافع تاجیکستانی پرسپولیس می‌گوید از زندگی در ایران خیلی راضی است.

امید یوسفیان؛ پرسپولیس در آخرین روزهای نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر موفق شد دو بازیکن تاجیکستانی را به ترکیب خودش اضافه کند. وحدت هنانوف و منوچهر صفروف دو بازیکن تیم فوتبال استقلال تاجیکستان بودند که به پرسپولیس آمدند. این دو بازیکن که سهمیه زیر ۲۳ سال محسوب می‌شوند، به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس و البته مشکلاتی که برای ثبت قرارداد این دو بازیکن به وجود آمده بود، نمی‌توانستند تا مدت‌ها برای پرسپولیس بازی کنند. بالاخره بعد از مدت‌ها تمرین کردن و شرکت در بازی‌های دوستانه در دیدار جام حذفی مقابل ذوب آهن طلسم بازی نکردن هنانوف و صفروف شکسته شد و این دو بازیکن تاجیکی موفق شدند اولین بازی خود را برای پرسپولیس انجام دهند. در چند بازی آخر پرسپولیس هنانوف در ترکیب اصلی قرار گرفت و عملکرد بسیار خوبی هم داشت. آنقدر عملکرد وحدت در چند بازی که برای پرسپولیس انجام داده خوب بود که هواداران پرسپولیس هم به این بازیکن علاقه زیادی پیدا کردند. بعد از نمایش دلچسب وحدت مقابل آلومینیوم اراک فرصتی دست داد تا با این بازیکن خوش اخلاق و آرام گفت و گویی انجام دهیم که در ادامه می‌خوانید.

داستان آمدنت به فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس به چه شکل بود؟

خب من و منوچهر چند وقت قبل در لیگ قهرمانان آسیا مقابل پرسپولیس بازی کردیم و مربیان پرسپولیس بازی ما را دیده بودند. بعد از مدتی پیشنهاد بازی برای پرسپولیس به دستم رسید و مذاکرات هم به خوبی پیش رفت تا من به ایران بیایم و برای پرسپولیس بازی کنم.

چقدر از فوتبال ایران و پرسپولیس شناخت داشتی؟

فوتبال ایران را تا حدی می‌شناختم ولی جزئیات را نمی‌دانستم. با این حال پرسپولیس را می‌شناختم و می‌دانستم یکی از بزرگترین باشگاه‌های آسیا است. با کمی تحقیق بیشتر متوجه شدم پرسپولیس هواداران زیادی دارد و در ۵ سال اخیر قهرمان ایران شده است. از پیشنهاد پرسپولیس خیلی خوشحال شدم و می‌خواستم بازی برای این تیم را تجربه کنم.

ولی مدت زمان زیادی طول کشید تا قراردادت ثبت شود و برای پرسپولیس بازی کنی.

بله یکسری مشکلات به وجود آمد و پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس هم بسته بود. بعد از آن هم مدتی مصدوم بودم و نمی‌توانستم با تیم تمرین کنم. خداراشکر این مشکلات برطرف شد و در بازی مقابل ذوب آهن توانستم برای اولین بار برای پرسپولیس بازی کنم.

سطح لیگ برتر ایران چطور است؟

ایران تیم‌های با کیفیتی دارد و لیگ برتر سطح بالایی دارد. خوشحالم در تیم بزرگ پرسپولیس و فوتبال ایران حضور دارم. رقابت در لیگ ایران بسیار زیاد است، ضمن اینکه بازیکنان بسیار خوبی در ایران بازی می‌کنند و همین موضوع باعث شده تا کیفیت بازی‌ها بالا باشد.

پرسپولیس در ۵ سال اخیر قهرمان شده است؛ به نظرت امسال هم این اتفاق می‌افتد؟

پرسپولیس تیم بسیار بزرگی است و هر سال برای قهرمانی تلاش می‌کند. امسال هم ما نتایج خوبی گرفتیم و همه سعی خودمان را می‌کنیم تا بتوانیم قهرمان شویم. باید روی بازی‌های خودمان تمرکز لازم را داشته باشیم و بتوانیم اختلاف امتیاز با صدر جدول را جبران کنیم و در پایان فصل قهرمان شویم. خودم خیلی دوست دارم با پرسپولیس قهرمان شوم و جام بگیرم.

به طور کلی جو پرسپولیس را چطور دیدی؟

جو پرسپولیس خیلی خوب است و همه با هم دوست هستند. اینجا همه چیز خوب است و مشکلی وجود ندارد.

توانستی با بازیکنان پرسپولیس رفیق شوی؟

بله با همه بازیکنان تیم رفیق هستم. بازیکنان پرسپولیس به لحاظ فنی و اخلاقی بهترین هستند و من خیلی خوشحالم که در کنار آن‌ها حضور دارم.

کار کردن با یحیی گل محمدی چطور است؟

یحیی گل محمدی قبلا نشان داده که مربی بزرگی است. او موفق شد پرسپولیس را به فینال آسیا ببرد و ۲ بار قهرمان لیگ ایران کند. او نیازی به تعریف من ندارد و بدون شک مربی بزرگی است. گل محمدی به من کمک کرد در فوتبال ایران و پرسپولیس جا بیفتم و به من اعتماد به نفس داد. خیلی خوشحالم با مربی بزرگی مثل یحیی گل محمدی کار می‌کنم و توانستم چیزهای زیادی از او یاد بگیرم.

می‌گویند تو مثل پسر یحیی گل محمدی هستی و او خیلی تو را دوست دارد ...

فکر می‌کنم یحیی گل محمدی رابطه بسیار خوبی با همه بازیکنان دارد و همه را دوست دارد. من هم رابطه خوبی با او دارم و خوشحالم در کنارش کار می‌کنم.

می‌خواهم با پرسپولیس هم استقلال را ببرم و هم جام بگیرم/ گل محمدی به من اعتماد به نفس داد/ زندگی در ایران خیلی لذتبخش است

از مدل بازی تو مشخص است علاقه زیادی به حرکت با توپ و گلزنی داری. درست است؟

بله من دوست دارم همیشه گل بزنم و در حملات هم شرکت کنم. البته این وقتی است که مربی اجازه نفوذ را به من بدهد و بتوانم در حملات هم شرکت کنم.

چند هفته دیگر باید در دربی به میدان بروی. در مورد این بازی چه چیزی می‌دانی؟

بله می‌دانم بازی با استقلال یک دیدار سنتی است و برای هواداران اهمیت بسیار زیادی دارد. می‌دانم پرسپولیس و استقلال همیشه با هم رقابت دارند و هیچ تیمی نمی‌خواهد در این بازی مهم بازنده باشد. من هم دوست دارم این دیدار را تجربه کنم و البته تیمم برنده بازی باشد. ضمن اینکه شنیدم قبلا موقع این بازی استادیوم پر از تماشاگر می‌شد ولی متاسفانه در حال حاضر هواداران نمی‌توانند به ورزشگاه بیایند. خیلی دوست دارم مقابل هواداران پرسپولیس بازی کنم چون آن‌ها خیلی پرشور هستند و انرژی خوبی به ما می‌دهند.

برخورد هواداران پرسپولیس با تو در این مدت چطور بود؟

بسیار خوب بود. خیلی به من لطف داشتند. چه آن‌هایی که در جاهای مختلف من را می‌بینند و چه آن‌هایی در فضای مجازی پیغام می‌دهند، به من لطف دارند و انرژی فوق العاده‌ای به من می‌دهند. از همه هواداران پرسپولیس تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانم مهره مفیدی برای آن‌ها و تیم باشم.

حتما شنیدی به خاطر مدل مویی که داری تو را با داوید لوئیس و عمر عبدالرحمان مقایسه می‌کنند. نظر خودت چیست؟

بله شنیدم. در فضای مجازی وقتی به پرسپولیس آمدم خیلی‌ها این مقایسه را به خاطر موهایم انجام دادند. ولی من نه داوید لوئیس هستم و نه عمر عبدالرحمان، من وحدت هنانوف هستم.

زندگی در ایران چطور است؟

ایران کشور بزرگ و زیبایی است و من از زندگی در این کشور لذت می‌برم. تهران شهری بسیار مدرن و زیباست ولی خیلی نتوانستم جاهای دیدنی ایران را ببینم. شنیدم ایران شهرهای زیبای زیادی دارد و دوست دارم در آینده فرصتی پیش بیاید و بتوانم نقاط دیدنی ایران را ببینم.

نظرت در مورد غذاهای ایرانی چیست؟

خوب است و من چند نوع غذای ایرانی را تست کردم و خیلی خوشمزه است. با این حال خودم می‌توانم آشپزی کنم و معمولا وقت‌هایی که در خانه هستم، غذای تاجیکی درست می‌کنم که بسیار لذیذ است و من خیلی دوست دارم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • جعل& پو& لیس IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    یه نصیحت برادارانه به هوادران فهیم و با کلاس استقلال(تاج) چرا دارید بی خودی با لنگیا بحث میکنید اینا هنوز فرق تیم و باشگاه رو نمیدانند چطور؟ لنگ فقط یک تیم هست و محدوده فعالیتش فقط و فقط فوتبال بوده و هست بغیر این هست با سند ثابت کنید ولی تاج یک باشگاه به تمام معناست تیم والیبال - تیم بسکتبال - تیم فوتبال - تیم کشتی - تیم تنیس - و... اعم از بخش بانوان واقایون داشته مثل این هستش بنز یا بی ام دبیلو رو با ژیان مقایسه کنید اگر کسی تونست فرق این دوتا تیم وباشگاه رو به لنگیا حالی کنه یا قانع کنه من رو هم درجریان قرار بده ؟
    • پرسپولیس قهرمان IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      از فرهنگ صحبت کردن هوادارانش معلومه
    • حسین سلامی IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      سلام دانشمند هسته ای...پرسپولیس تیم فوتسال کشتی والیبال وزنه برداری وحتی دانشگاه علمی کاربردی داشت...اگه اطلاعات نداری سرچ کن بهداد سلیمی و مهدوی و یزدانی و صادق گودرزی و محمدرضا حیدریان و.......همه بازیکن باشگاه پرسپولیس کبیر بودن
    • کاوه IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      اخه مرد ناحسابی ارتباط کیسه با تاج چیه تاج منحل شد و رفت تمام شد کیسه الان غیر از یه تیم فوتبال که ده ساله در حسرت یه قهرمانی داره میسوزه چی داره واقعا راست میگی بحث کردن با یه مشت ادم نادان که حرفم حالیشون نمیشه مصیبته والا.
    • در جواب کاوه IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      خب یه اصالتی داریم که معلومه میگی تاج منحل شد واقعا خنده داره شرکت یا باشگاه یا افراد حقیقی که منحل نمیشوند باشگاه پیروزی یا ماقبل اون که موسسش عبده بود چطور منحل نشده با استدلال شماها چرا پس خودتون به اون وصل میکنید با احتساب جام های دوران پهلوی و امروزه یه ستاره زدید ) در مورد 10 سال جام ندیده از سال 86 تا 96 قبل از بابا مسعود پیروزی قهرمانی داشت که به بازیکنانتون میگفتید بی غیرت مراجعه شود به مصاحبه بیرانوند از سال 53تا 75 پیروزی قهرمان شده بود بازم نه فقط خواستم فرق تیم و باشگاه رو بهتون گوش زد کنم راستی منطقتون چیه ؟
    • تیر غیب US ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      با درود،کاربر جعل& پو& لیس گرامی عزیزِ دل بی ام دبلیو 320 داریم دم پایی پلاستیکیِ شوره زده و لنگه به لنگه هم در حمام عمومی داریم که روش نوشته 320! در مثل مناقشه نیست.باشگاهِ درباریان کمی معرفت رو کنند ارزشمندتر از این است که فرقِ تیم و باشگاه را بدانند .حالا شما از تحقیرِ ما لذت میبری حرفی نیست .اما به کوچک خواندنِ ما بزرگ نمیشوی برادر
  • فوتبالی IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    قدیما وقتی ی بچه میخواست معروف بشه میرفت یا ی لات معروف در میفتاد یا دو تا فحش میداد و .... حالا این بازیکنها برای محبوبیت خودشون و جلب حمایت هوادارا و ....برای تیم مقابل شاخ شونه میکشن تا چهار روز بیشتر بمونن. بشین بابا حال نداریم
  • بهرام میری IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    وحدت پرسپولیس به این میگن بازیکن به امید خدا مهدوی کیا دوم است فقط باید به کیسه ابی گل بزند تا برود توی دل هوادارها
  • !!!! IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    توهین مردم تهران نباشه میخوام بدونم تهرانم جا زندگیه که لذت میبری؟ ازالودگی ازجاهادیدنیش ازچی؟ هان میخواستی یه چیزی گفته باشی برا خودشیرینی
  • قیطور IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    خوشامدی به پرسپولیس هیچ خارجی مثل تو نیس..........دراین مقطع
  • پرسپولیس قهرمان IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    هنانوف خوش اومدی به بزرگترین باشگاه آسیا❤❤❤❤❤❤ تو هم تو 6مین قهرمانی متوالیمون سهم زیادی داری
    • فرشاد IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      آسیا تره هم براتون تره خورد نکرد حالا کدوم گروه لیگ قهرمانانید؟ 😂💛
  • اسلم بلوچ IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    موندم هواداران استقلال با توهین و فحاشی چی رو میخوان ثابت کنن کری خوندن خوبه ولی نه با توهین و افترا وقتی که مربی فرهاد مجیدی باشه با اون سطح فرهنگ و سواد تعامل با دیگران از هواداران مظلوم و بینوایی تیم نمیشه انتظار بیشتری داشت
  • ادریس تاجی IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    به نظر من قهرمان شدن وقتی لذتبخش است که لیاقت آن را داشته باشی و با لابی و فساد قهرمان نشی من یقین دارن خیلی از هواداران پرسپولیس این جور قهرمانی رو دوست ندارند چون میدانند که چه جور قهرمان شده اند شاید به روی خود نیارند و این واقعیت داستان است پرسپولیس سالی که با سپهر حیدری دقیقه ۹۷ جام رو از سپاهان برد اون قهرمانی لیاقت داشتند زحمت کشیدند و بردند اما نباید برای قهرمانی هر کاری کرد درواقع فساد ایران و فساد فوتبالی و فساد پرسپولیس تو این چند ساله از مبالغ عظیم قراردادی با بازیکنان و مربیان و تزریق بیشمار پول های پولشویی شده از هدایتی گرفته تا سلطانی فر و آذری جهرمی و شرکت های تحت امر ایشان و .... دیدار روحانی با اردوغان برای طارمی گرفته و فشار بیشمار روی پدیده برای انتقال مربی پدیده که در پشت قظیه حمیداوی و گل محمدی دستشان توی یک کاسه است و هروز سود ان رو بیشتر میکنند الان تا مرز بیست میلیارد رسیده و کارت های جعلی پایان خدمت و دعوت از پرسپولیسی هایی که هیچ وقت لیاقت تیم ملی رو نداشته اند اینها گوشه ای از فساد پرسپولیس است ظلم به بقیه تیم ها بماند و بماند که خیلی خیلی زیاد است
  • پادشاه فوتبال ایران IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    به امید خدا میریم برای پانزدهمین قهرمانی در لیگ سراسری و اختلافمون با تیم بی کلاس کیسه از اینی که هست بیشتر بشه و دست نیافتنی تر بشیم.
    • پرسپولیس IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      فقط ی چی خیییلی اکولینک که با این اراجیف سرتونو گرم میکنین امسال فعله جادو نمیزاره گل بخورین شاید با فرناز جوون به ارزوتون رسیدین حسرت جامیا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی