نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
روزنامه از زیر پای حامد لک رد نمی‌شود!/ فنایی هم مشابه این گل بد را خورده بود/ استقلال در نیم‌فصل دوم هنوز به زمین سفت نرسیده است
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

وحید قلیچ سنگربان پیشین پرسپولیس می‌گوید: شنیدم داوود فنایی در تمرینات نمی‌تواند زیاد شوت بزند و بیشتر با دست گلرهایش را تمرین می‌دهد.

حامد لک در دقیقه ۳۳ دیدار با گل گهر سیرجان گل عجیبی روی یک خروج اشتباه خورد تا عصبانیت یحیی گل محمدی و هواداران پرسپولیس را به دنبال داشته باشد. مدتی می‌شود که کارشناسان اعتقاد دارند دروازه‌بان اول پرسپولیس افت کرده و از آن حامد لک سال گذشته فاصله آشکاری گرفته است. یکی از این افراد وحید قلیچ گلر اسبق پرسپولیس است که زمانی مربی دروازه‌بان‌های این تیم نیز بوده و حالا ...

به نظر شما چرا حامد لک آن گل را از گل گهر سیرجان خورد؟

من نمی‌دانم چرا این جوری شده است؟ الان روزنامه از زیر پایش رد نمی‌شود!

یعنی چه که روزنامه از زیر پایش رد نمی‌شود؟

این یک اصطلاح بین گلرهاست؛ وقتی می‌بینیم دروازه‌بانی جهش نمی‌کند یا پرش‌های خوبی ندارد.

چرا آن خروج اشتباه را داشت؟ برخی‌ها هم معتقدند شاید مدافعان دیگر می‌توانستند آن توپ را دفع کنند و ...

من می‌گویم اصلا حامد لک می‌ایستاد، چه می‌شد؟ فوق فوقش کی‌روش استنلی سر می‌زد و بعد حامد می‌توانست راحت آن را مهار کند. او نباید خروج می‌کرد اما حالا که خروج کرده چرا آن قدر بی جان؟!

پس از بازی هم خیلی از هواداران پرسپولیس به حامد لک حمله کردند؟

برای خود من هم پرسپولیسی‌ها ۵۰ تا ۶۰ کامنت گذاشته بودند و از بابت گلی که حامد لک خورد گله داشتند. حامد لک جوری بی جان و بی رمق پرید که انگار ۱۲۰ دقیقه دویده است! البته من از داوود فنایی هم تعجب می‌کنم.

چه طور؟

حامد لکی که داوود تحویل گرفت این طوری نبود. من شنیدم داوود فنایی در تمرینات نمی‌تواند زیاد شوت بزند و بیشتر با دست گلرهایش را تمرین می‌دهد. اگر او به دلیل مشکل پایش نمی‌تواند شوت بزند بهتر است یک کمک دروازه‌بان جوان تر بیاورد که شوت بزند.

در فوتبال ایران کمتر مرسوم است که مربی گلرها یک کمک برای خودش بیاورد؟

چه اشکالی دارد؟ داوود فنایی جزو کادر یحیی گل محمدی است. قراردادش یا سفرهایش سرجای خودش است و کسی هم که بیاید جایگاه او را تهدید نمی‌کند اما شاید بتواند کمک کند. این جوری هم حامد لک خراب می‌شود و هم داوود فنایی!

به نظر می‌رسد حامد لک از لحاظ فنی و روحی و روانی افت کرده باشد. قبول دارید؟

صددرصد همین طور است اما چه کسی باید به او کمک کند؟ من خوب به خاطر دارم سال‌ها پیش خود همین داوود فنایی در اصفهان و مقابل ذوب آهن گل بدی خورد. علی آقا پروین از من دعوت کرد به عنوان مربی گلرهای به تیم اضافه شده و کمک کنم. من هم چنین کاری کردم و رفتم. بعد از گلی که فنایی خورد دیدم خیلی به هم ریخته است. دستش را گرفتم، گفتم یا علی بگو و بلند شو! گفتم که من هم تو را کمک می‌کنم تا اینکه شد داوود فنایی ملی پوش و کم اشتباه. حالا نوبت داوود فنایی است که همه جوره به حامد لک کمک کند و همین هفته او را برگرداند.

فکر نمی‌کنید در دیدار با مس رفسنجان بهتر باشد احمد گوهری درون دروازه پرسپولیس بایستد؟

نه، اینجا پرسپولیس است. بازی کردن در آن آسان نیست به ویژه اینکه مس رفسنجان واقعا تیم خوبی است. این تیم هم مثل گل گهر سیرجان تیمی‌هجومی‌است که خط حمله خطرناکی دارد. بهتر است خود حامد لک درون دروازه بایستد اما با شرایطی بهتر از لحاظ فنی و روحی. ما این حرف‌ها را می‌زنیم ممکن است به دوستان بربخورد اما وحید قلیچ که دشمن پرسپولیس نیست. عمر خودش را در این تیم گذاشته و پس از سال‌ها گلری کردن در پرسپولیس یک تجربیاتی به دست آورده است. حرفی هم اگر می‌زنم از سردلسوزی است. می‌دانم هواداران پرسپولیس و حتی خود یحیی گل محمدی که خیلی هم قبولش دارم چقدر بعد از گل مهاجم برزیلی گل گهر حرص و جوش خوردند. حالا هم باز می‌گویم کار در این تیم متعلق به داوود (فنایی) است. کسی هم نمی‌خواهد جای او را بگیرد اما با سوت پایان بازی با گل گهر کارش آغاز شده است و باید حامد لک را برگرداند.

فاصله استقلال با پرسپولیس به ۵ امتیاز رسید. فکر نمی‌کنید این فاصله زیاد باشد؟

شاید استقلال هنوز در نیم فصل دوم به زمین سفت نرسیده است! بازی ابتدایی این تیم نسبت به پرسپولیس واقعا آسان بوده و من فکر می‌کنم این فاصله قابل جبران باشد به شرط آن که بیشتر از ۵ امتیاز نشود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • لائی خور اعظم IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    جالبه تا حالا هر چی این سیبیل قشنگ گفته برعکسش اتفاق افتاده😂
  • کمک دروازه بان شوت زن !!!! IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    واقعا کمک قهرمان سوپرجام (بدون بابا مسعود ) اینروزها نیازشدیدی به یک معاون شوتزن برای مربی گلرهای پرسپولیس نیاز داره وجدانا هر کی سراغ داره به آقا وحید معرفی کنه
  • /// IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    بنده خدا اشاره غیر مستقیم داشت،جناب قلیچ را به عنوان مربی دروازه بان های پرسپولیس در کنار داوود فنایی استخدام کنید تا هم لک از این رو به آن رو شود و هم این بنده خدا یک پولی به دست بیاورد،این همه مصاحبه میکند چرا استخدام نمیشود؟لک اکثر گل هایش را در ضربات ایستگاهی میخورد جناب قلیچ میگویند آقای فنایی باید با شوت زدن با او تمرین کند،راستی جناب قلیچ گفته بودید مجیدی برف زمستان را نمی بیند چه شد؟حتما الان هم شکوفه های درختان در بهار را نمی بیند یا گرمای تابستان را؟حالا جدا از شوخی خوشبختانه کمی مودب تر شده اند،تعجب کردم.
  • شمسعلی. GB ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    این چهار بازی را هم با کمک معیشتی داوران برده
  • یه هموطن US ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    نگران شده بودم که چرا مصاحبه با بزرگترین کارشناس منصف ، جنتلمن، با ادب و با شخصیت و تحصیل کرده بثورت یک روز درمیان انجام نشده و خدای نکرده وجود نازنین ایشون دچار بیماری شده باشه که ما بعد از داغ مرحوم دکتر صدر توان از دست دادن عزیز دیگه ای با اون دایره لغات تخصصی و زیبا رو نداریم. فقط تقاضا میکنم جهت مصاحبه با این عزیز دل خبر نگاری مسلط ودر سطح علمی ایشان مثل جناب اردشیر خان لارودی یا دیگه حداقا فرهای اشراقی و فردوسی پور استفاده کنین که بتونن اصطلاحات نوین و خارق العاده(( روزنامه از زیر پاش در نمیره)) رو حداقل بدونن چیه!!!! چه بلایی سرت اومد خبر ورزشی؟؟؟ شب جمعه است و خدا رحمت کنه حسین آقا فکری رو.... فقط اونجاش که میگه سفرها و قراردادش سرجاش منو کشته.... بابا با صداقت
  • رضازاپاتای پرسپولیسی IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    پرسپولیس انقدردفاع خوب داره هیچ کس به گردپای پرسپولیس نمیرسه ولی دروازبان بل عکس حامددرحددروازبان اول پرسپولیس نیست دروازبان پرسپولیس بایدجزوع اولین دروازبانهای لیگ باشدنه اینکه هرچه قدرپستهای دیگه خوب باشددروازبان انقدرضعیف باشدولی دروازبان دوم بایدجبران کندوجای لک رابگیرد بهترین فرست که خودشونشون بده
  • آنالیزور DE ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    جای سفت حتما" لنگ هستش 😂😂 ؟ شایدم داورا رو میگی که باید بعد پروژه بی دفاع کردن آبی ها تا میتونن بضررشون سوت بزنن ! اما از همه چی قشنگتر واسه ما تاجیا این مطلب شیرین تر هستش که ما میدونیم شما چطوری جام گرفتین و شما خودتونم میدونید ولی باز مغلطه میکنید ! یادش بخیر بهمن مفید که میگفت ؛ ما میگیم زدیم ، شماهم بگید زده ؛ خوبیت نداره 😂😂 !! اصلا" لنگ قهرمان ، خوبه 😂😂
  • امین IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    اصلا گلر خوبی نیست حیف از رادو که بهترین کلر آسیا بود بخاطر مافیا نیمکت نشین شد و در حقش ظلم شد بیرانوند هم مثل لک همش سوتی میداد خدارو شکر که رفت کاش اینم بره در حد پرسپولیس و لیگ برتر نیست باید این دو سال رادو فیکس می‌شد اینم باید نیمکت نشین بشه تا خودشو جمع کنه .
  • لنگی سوز IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    فقط شعارمیدی و کری میخونی قرارنیست هیچ تیمی همیشه ببره یاببازه لک گل خورد خب خروج اشتباه داشت گل خورد فوتبال همینه یه اشتباه وگل .گل گهر که اشتباهی نداشت فقط سراشتباه داور هند صد درصد رو گل حساب کرد بچه کوچک هم میدونست که هند شده امیدوارم که عمدی نبوده باشه.اگه لطف داور نبود قلیچ خان لنگ باخته بود
  • جواد CA ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    دروازه‌بان همیشه ذخیره که بعداز بازنشستگی با سواد در سطح پنجم دبستان نه در مدیریت ونه در مربیگری به جایی دست پیدا نکرده است باید دائما در حال مصاحبه باشد تا فراموش نشود.حرفهای مثلاً فنی این آقا هم ارزش خواندن و توجه ندارد.
  • پرسپولیس IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    درود گوهری باید مقابل مس درون دروازه باشه،دروازه بان خوبیه
  • ابراهیمی IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    باز این فسیل صداش در اومد خسته شدیم از بس قیافه اینو دیدیم راستی قلیچ سربازی رفتی یا مثل تعدادی از بازیکنان تیمتون کارت پایان خدمت تو هم جعلیه آقای نظام وظیفه لطفا رسیدگی کن
  • داود IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    این آقاهمچین از خودش تعریف میکنه مثل اینکه زمان خودش لئو یاشین خدا بیامرز روسی بوده نه بابا به کی از خودت تعریف میکنی به نو جوانانی که حتی تورو به عنوان دروازه نمی شناسن آخه اون کسائی که هم دورت بودن میدونن که تو همین تیم به خاطر سوتی هائی که میدادی نفرین میخوردی اگر لطف علی پروین نبود .؟ بگذریم..
  • ارسلان GB ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    قلیچ لایی یادت نرہ از بدبختی فوتبال ایران تو لایی خور ہم شدی کارشناس مثل بقیہ
  • بهزاد ایمن IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    چه عجب آقای قلیچ یه مصاحبه و یک محاسبه درست انجام داد به عنوان یه استقلالی ممنونم که درست صحبت کردی👏👏👏
  • احسان IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    لک وقتش شده بره دسته سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی