اطلاعیه باشگاه استقلال درباره سرباز شدن یزدانی و مرادمند/ اجازه نمی‌دهیم امکان یک رقابت عادلانه از ما گرفته شود
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

باشگاه استقلال درباره اعزام به خدمت سربازی دو مدافع تیم فوتبال این باشگاه اطلاعیه‌ای صادر کرد.

باشگاه استقلال در واکنش به اطلاعیه روز سه‌شنبه سازمان نظام وظیفه درباره اعزام به خدمت سربازی محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی، اطلاعیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است:

«ضمن تبریک برد امروز استقلال به هواداران عزیز، در پی اطلاعیه سازمان نظام وظیفه درباره اعزام به خدمت سربازی آقایان سیاوش یزدانی ‌و محمدحسین مرادمند دو بازیکن باشگاه استقلال، نکات زیر را جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رسانیم. 

همانطور که این سازمان در بند یک اطلاعیه خود به درستی اشاره کرده است، بازیکنان در «سطح» تیم ملی می‌توانند اعزام به خدمت خود را تا حداکثر پایان 30 سالگی خود به تعویق اندازند.

مطابق سنوات و موارد گذشته، ملاک تعیین سطح تیم ملی، نظر فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش است. حال چگونه با وجود نامه‌های تأییدکننده فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش مبنی بر عضویت و نیاز تیم ملی به بازیکنان مربوطه از تعویق اعزام به خدمت محمدحسین مرادمند خودداری کرده‌اید؟

سؤال این است که چرا نظام وظیفه به جای ملاک قرار دادن تأییدیه‌های فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و مغایر با دستورالعمل، تعویق اعزام به خدمت یک بازیکن ملی‌پوش 28 ساله را انجام نداده است. مگر تاکنون تأییدیه فدراسیون و وزارت ورزش مناط اعتبار نبود؟ سؤال این است که باشگاه استقلال باید چگونه از ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌کرد تا معافیت آقای مرادمند تمدید شود؟ 

از طرف دیگر درباره بازیکن ملی‌پوش، آقای سیاوش یزدانی که هم‌اکنون جزو لیست 23 نفره تیم ملی و در کوران مسابقات ملی است، چرا با وجود بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی لیگ برتر با درخواست تعویق ایشان موافقت نمی‌شود؟ مگر تعویق در دستورالعمل برای چنین مواردی لحاظ نشده است؟ اگر قرار است که سیاوش یزدانی بیش از سه ماه از مسابقه دور باشد، دوستان باید به این سؤال پاسخ دهند که چگونه او می‌تواند آمادگی خود را برای حضور در تیم ملی حفظ کند؟ 

چرا با وجود درخواست فدراسیون و وزارت ورزش، دستور مکتوب مقامات عالی مرتبط مبنی بر مساعدت و همکاری در اعطای مهلت و تعویق سه ماهه منظور نگردید؟ چرا به جای تعویق سه ماهه که ظرفیت قانونی آن وجود داشت و امکان مساعدت و همکاری، بازیکن ملی‌پوشی چون سیاوش یزدانی باید در خانه بنشیند؟ آیا از راهکارهای موجود در قانون و دستورالعمل استفاده نشده است؟ 

سیاوش یزدانی حتی بدون تعویق تا 8 اسفند مهلت بازی کردن برای باشگاه استقلال داشته، اما تاریخ اعزام 1400/12/01 درج شده است.

در حالی که استقلال برای قهرمانی در لیگ برتر در شرایط حساس و خاصی قرار دارد، عدم امکان استفاده از ظرفیت‌های قانونی از سوی مراجع ذی‌ربط شائبه ارتباط با فضاسازی هواداران برخی تیم‌ها در فضای مجازی را به ذهن متبادر می‌کند. 

آیا صدور بیانیه نظام وظیفه دقیقاً ساعتی قبل از مسابقه حساس تیم فوتبال استقلال، امری و حرفه‌ای و منصفانه است؟ 

تأکید بر این نکته را لازم می‌دانیم که برابر با مفاد ماده 19 قانون خدمت وظیفه عمومی و تبصره 2 آن، کلیه مشمولان پس از دریافت تاریخ احضار  یک سال وقت برای اعزام دارند و تعیین تاریخ و محل خدمت بر عهده سازمان وظیفه عمومی ناجاست. سازمان وظیفه عمومی ناجا می‌تواند در صورت تشخیص معاذیر مشمول، نسبت به تمدید تاریخ اعزام مشمول در طول یک سال تعیین شده اقدام لازم را مبذول کند.

تردیدی نیست که استقلال بر مبنای قانون عمل کرده است و هیچ خواسته غیرقانونی ندارد، اما مشخص نیست که چرا با این درخواست قانونی آنهم در اوج رقابت لیگ برتر موافقت نشده است؟ آیا این رقابت منصفانه و عادلانه است؟ ما برای گرفتن حق قانونی خود هرگز سکوت نخواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد همچون سنوات گذشته امکان یک رقابت عادلانه را از استقلال گرفته و مانع قهرمانی آن شوند.

باشگاه استقلال مقابل این اقدام مغایر قانون از حقوق خود عدول نخواهد کرد و صدای خود را به همه مراجع ذی‌صلاح می‌رساند تا همگان بدانند دوران تضییع حقوق باشگاه استقلال به سر آمده است. ما برای دفاع از حقوق خود از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده کرده تا حاکمیت بی‌کم و کاست قانون را در فوتبال ایران مستقر و تحقق بخشیم.

در خاتمه با توجه به مستندات ارائه شده و تأییدیه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و دستور مقامات عالی‌رتبه مرتبط مبنی بر مساعدت و همکاری با تعویق سه ماهه و درخواست متناسب این باشگاه با مفاد قانون و ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح اعلام می‌داریم برای دفاع از حقوق باشگاه استقلال و هواداران عزیز، از طریق مراجع ذی صلاح موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

ضمناً از سازمان نظام وظیفه و مراجع ذی‌ربط انتظار داریم با توجه به تفسیر مضیق و سختگیرانه آنان از قانون اعزام به خدمت، درباره برخی اخبار و شائبه‌ها درباره معافیت برخی بازیکنان تحقیقات لازم را انجام داده و نتیجه را به اطلاع افکار عمومی برسانند».

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مجید IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    خخخخخ رقابت عادلانه......کل داوری و فدراسیون و وزارت و کمیته انضباطی و استیناف و....پشت تیم کیسه هستند حالا خواستار اضافه شدن نظام وظیفه هم هستند
    • کیسه حکومتی قانون گریز IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      کدوم حق قانونی ؟؟ چرا این حق قانونی برای زنده روح درخواست کرد اعمال نشد خون مرادمند و یزدانی از زنده روح و دیگر فوتبالیست ها رنگین تر هست با کمک لابی غیرقانونی از طریق وزرات ورزش آبی و فدراسیون کیسه دنبال دور زدن قانون هستید با وجود چندبار تعویق باز هم دنبال تعویق مجدد هستید ؟؟؟؟ چرا برای زنده روح تعویق انجام ندادن
    • بابا مسعود IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      اره داور دیروز گل ماردونایی استقلال رو صحیح اعلان کرد!؟امان از پر روییییییییی
    • وزرات ورزش کیسه و فدراسیون آبی IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      دور زدن قانون از کی تا حالا رقابت عادلانه شده یا امتیاز خارج از زمین دستوری مشاوره خادم رفیعی کی رقابت عادلانه شد؟!!!پرسپولیس برانکو با وجود کمبود بازیکن پنجره بسته همین آجرلو به بهانه سربازی عالیشاه و نوراللهی از پرسپولیس کرد و جذب تراکتور کرد اون موقع حرف از قانون هست یا زنده روح همین شرایط داشت کسی در خواست تعویق اش قبول نکردن گفتن طبق قانون اعزام باید بشه حالا خون بازیکنان کیسه رنگین تر هست یا چون کیسه تیم خاص حکومتی هست قانون دور یزنند انگار بازیکنان کیسه ژن خوب بقیه بازیکنان تیم های دیگه ژن بد هستند هر طور شده به زور می خواهند قانون دور بزنند نه به تبعیض بی عدالتی و دور زدن قانون
    • سیاوش GB ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      ببخشید بولینگ عبده با دست گل می زنه و پنالتی سایر تیمها رو می دزده بعد حالا طلبکارید؟در طول این فصل که بابا حمید اومده بولینگ عبده ۱۴ امتیاز به لطف ناداوران گرفته!از پنالتی گم شده در دربی و حق خوری بازی ذوب آهن و گل گهر و هوادار و ... به نظر من لیگ را تعطیل کنند و جام را به عقده ای ها بدهند پیروزی چی ها چون فدراسیون و وزارت و صدا و سیما و رسانه های حکومتی و ناداوران را پشت سر خود دارند زیاده خواه های لوث هوچیگر متخلف دروغگوی توطئه گر شده اند فوتبال ایران با وجود پیزوری چی ها روز به روز پسرفت می کند گلمحمدی اگر روزی حق سایر تیمها را نخورد شب خوابش نمی رود و موهایش بیشتر دچار خلوتی می شود
    • الونگا IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      بااینکه به ناحق 5امتياز بيشتردارن ولی با دیدن بازیهای پرسپولیس قالب تهی کردن😂😂😂😂😂
    • تیر غیب US ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      با درود،قبیلهء همیشه طلبکار درباریانِ سابق و جماران پناهانِ امروز آهسته آهسته از لاکِ خود خارج میشوند.سال ها شعار علیه پرسپولیس و پاپا و...اینک به تلنگری رسمس ترین بیانیهء این حزبِ سیاسی ورزشی حقیقت را روشن بیان میکند.توجه بفرمایید...چرا با وجود درخواست فدراسیون و وزارت ورزش، دستور مکتوب مقامات عالی مرتبط مبنی بر مساعدت و همکاری در اعطای مهلت و تعویق سه ماهه منظور نگردید؟ از همین بند پیداست دلیلِ آنچه بر پرسپولیس و دیگر رقبای درباریان گذشت.اینک کار به جایی رسیده که درباریان از حمایت های مسئولینِ عالی رتبهء نظام نیز سخن میگویند! فدراسیون و ارکانش که جای خود دارند! میدانستم امسال ظلم به حداکثر رسیده و عنقریب ظالم رسوا میگردد...دانم سرآرد غصه را رنگین برآرد قصه را این آهِ خون افشان که من هر صبح و شامی میکنم. آیا مسئولینِ موردِ اشارهء درباریان نسبت به این مسائل بی تفاوت نشسته ننگِ رسواییِ عملکردِ رنگیِ خود را میپذیرند و یا همچنان با وقاحت و پررویی به حمایت های خود از درباریانِ طلبکار ادامه میدهند؟
    • لنگ قهرمان پوشالی CA ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      به امید خدا و کارشکنی مسئولان لنگی کشور و دعای شبانه روزی لنگی های گربه سیاه و توطئه و دسیسه چینی دشمنان حکومتی و رسانه ای استقلال آقایان مرادمند و یزدانی خدمت مقدس سربازی خود را طی خواهند کرد و به اشد مجازات خواهند رسید که دیگر به فکر صدرنشین کردن استقلال با کمترین گل خورده و بی شکستی نیفتند و این جرم را تکرار نکنند ولی وحید امیری و مهدی ترابی با عنایت مسئولان لشگری و کشوری در تیم محبوب نظام به خدمت خود ادامه خواهند داد و اگر در این راه مشکلی پیش آید بابا حمیدها بابا مسعود ها و اربابان تاریکی لنگی حکومتی مشکلات را در کسری از ثانیه حل می کنند درضمن دوپینگ سید بلال هم لاپوشانی و بایکوت شود
    • اصیل مثل آبی NG ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      احکام‌ نانوشته فوتبال ایران : ۱.ناداوری ها همیشه باید به نفع تیم محبوب حکومت باشد تا به داوران آسیبی نرسد ۲.دست و پای بازیکنان تیم‌ سوگولی هیچ تفاوتی با هم ندارند و اگر با دست گل بزنند گل صحیح صحیح است ۳.دوپینگ در بازیکنان تیم سوگولی مجاز و شایسته است پس الکی گیر ندهید ۴.خدمت سربازی فقط برای بازیکنان استقلال است حداقل معافیت تحصیلی برای بازیکنان تیم‌سوگولی ۱۰۰ سال می باشد و اگر ناخن های پای آنها بلند شود و یا گاهی غذا در گلویشان گیر کند کلا معافیت پزشکی دریافت می کنند ۵.هرگاه قطار استقلال آماده حرکت در جهت مطلوب و مقصد درست بود حکومتی ها به کمک رسانه های خود و گروههای فشار می توانند سنگ اندازی های وسیع خود را شروع کنند تا بیکار نباشند ۶.در صورت صدرنشینی استقلال در پایان فصل و اتمام‌ لیگ می توان جام‌ را به تیم‌ سوگولی داد و استقلالیها جامی نمی برند و فقط برای سلامتی ورزش می کنند ۷.بازی سوپرجام هرگاه که تیم سوگولی صلاح بداند و در زمان دلخواه انجام می پذیرد و درصورت عدم‌ تمایل کان لم‌یکن تلقی می شود ۸.جامهای اهدایی حکومت حتی المکان با اسنپ ارسال گردد
    • تاجی اصیل IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      خصوصیات یه تیم واقعی و بزرگ اینه که نباید به رقیب توجه کنه و تمرکز روی تیم خودش باشه در حالیکه تیم ما برعکس هس! بعنوان یه هوادار قدیمی، تیم استقلال هیچ وقت با مافیاگری دنبال جام نبوده و دلیل اصلی هواداری ما هم از این تیم همین بوده ولی امسال متأسفانه دچار مسائلی شده که بوهای خوبی ازش نمیاد که اگر غیر از این بود اینهمه بحث و کشمکش در ارکان مختلف سازمان لیگ و فوتبال پیش نمیومد و هر طرفدار استقلال مجبور نمیشد مثنوی شش دفتر در اثبات بی‌گناهی و خوردن حق تاج بنویسه یا مصاحبه کنه!چرا که از قدیم گفتن: «طلا که پاکه چه منتش به خاکه» پس مطمئنا اکثر هوادارای فهیم هم تا حالا فهمیدن که جریانات لیگ امسال خیلی عجیب و خودجوش! داشت به سمت نفع بردن استقلال پیش می‌رفت و یکی دو مورد هم نبود.در حالیکه استقلال پاک‌ترین قهرمانی های تاریخ ایران رو در کارنامه داره امسال به شکل عجیبی با اکثر تیمهای لیگ درگیر شده و حالا حتی پای نظام وظیفه هم وسط اومد! این فصل پرونده‌های زیاد‌ی باز شده و یه هوادار منصف و واقعی نمیتونه در همه این جریانات همه رو مقصر و گناهکار بدونه و فقط خودش و تیمش رو بیگناه فرض کنه . والسلام
    • ده ساله ندیدن IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      دوبازی دروازه بان کیسه بیرون از محوطه توپو گرفت داور هند نگرفت اونوقت گیرمیدن به توپی که به کتف پاکدل خورده فن یه خم دو خم چشمی رو نمیگیرن از این ور دوتا پنالت برا پرسپولیس نگرفتن ده سال جام نبردن اینجور سربقیه تیما رو میبرن
  • آبی قدیمی IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    آفرین .لذت بردم .منطقی ،مستدل،مستند و روشنگرانه. واقعا دم این فرشید سمیعی گرم.خدا قوت آقا فرشید.چه معاون حقوقی مؤدب ،باسواد و متعصبی هست.چقدر خوبه که باشگاه بااصالتمون دست استقلالیهای متخصص و متعصب و بااخلاق باشه
  • حامد 33 IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    به جای این بیانیه ها اینو بگید چرا دیر اقدام کردین؟ شما که میدونستین 1 اسفند این دو بازیکن سرباز میشن چطور 3 اسفند یادتون اومد نامه بزنین به نظام وظیفه؟ چرا دو سه ماه زودتر اقدام نکردین؟
  • کیسه فراتر از قانون IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    واقعا یه مملکت اسکل کردن فرق مرادمند و زنده روح چیه فرق پاتوسی وقضیه گل گهر چی بود چرا مثلا پرسپولیس عالیشاه ونوراللهی وسط فصل میرن این همه حاشیه نداره عالم وادم میدونستن این دو باید برج 12 برن چرا شما یک هفته قبل نزاشتین مثلا برن فجر سپاسی تا فوتبالشون نابود نشه حالا طلبکارید در اخر واقعا شما به چه دلیل یزدانی قهرمان ملی میدونین با هفت دقیقه بازی ملی اگه بفرضم اونها میخواستن بگن قهرمان ملی همون بازیکن ملی هست چرا برای ملی پوش سن 30 سال قرار دادن اونجوری شما میگید اونها تا ذخیره 7 دقیقه ای قهرمان ملی هستن بس کنید لطفا با شعور مردم بازی نکنید
  • 6 IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    عجب رويي داره كيسه
  • صمدقلی IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    دقیقا از این بیانیه منطق استقلالی ها در خصوص رقابت عادلانه را می شود فهمید . ازنظر تیم حکومتی استقلال رقابت عادلانه یعنی اینکه : 1.سربازان مشمول اونها سربازی نروند . 2.استفاده از مواد نیروزا براشون آزاد باشد . 3.رئیس سازمان لیگ حوله دار مدیرعاملشون در استخر باشد . 4. برنامه بازی ها مطابق میلشون عقب و جلو و تعطیل بشود . 5. هر وقت دلشون خواست محرمانه کرونا بگیرند . 6.دبیر کل سازمان لیگ شعارهای هوادارن افراطی تیمشون را در رسانه ملی گوید . 7.خاطر جذب دو بازیکن جدید یک دفعه قوانین جدید خق الساعه نصف شبی براشون تصویب کنند .
  • ناشناس IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    باور کنید من پرسپولیسیم ...کاش راهی پیدا بشه برای نظام وظیفه که لین دو بازیکن سه ماه دیرتر به سربازی برند تا بهانه ای نداشته باشن این کیسه کشای دوپینگی...
  • اکبر معراجی IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    هرروزکه میگذرد ابعاد تازه ای ازکمک های پشت پرده به تیم پیروزی دیده وشنیده می شود...آدم درحیران است ازاین همه بی قانونی...داوران مهندسی شده برای تیم پیروزی امتیازجمع میکنند وعجیب تراینکه خود پیروزی چی ها هم خندشون گرفته با این حجم وسیع امتیازدادن ها به آنها...امیدواریم ریشه فساددرفوتبال خشک بشه و دیگه جامهای اسنپی به پیروزی داده نشه...استقلال مظلوم ترین تیم دنیاست...
  • اکبر معراجی IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    هرروزکه میگذرد ابعاد تازه ای ازکمک های پشت پرده به تیم پیروزی دیده وشنیده می شود...آدم درحیران است ازاین همه بی قانونی...داوران مهندسی شده برای تیم پیروزی امتیازجمع میکنند وعجیب تراینکه خود پیروزی چی ها هم خندشون گرفته با این حجم وسیع امتیازدادن ها به آنها...امیدواریم ریشه فساددرفوتبال خشک بشه و دیگه جامهای اسنپی به پیروزی داده نشه...استقلال مظلوم ترین تیم دنیاست...
  • لنگ مافیای حکومتی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    تا بوده همین بوده ۴۳ سال حق استقلال رو خورده اند و تازه طلبکار هم شده اند حالا اگر لنگ حکومتی حقیر بود کلیه ارکان نظام بسیج میشدن تا مشکل را حل کنند هنوز مذاکره با اردوغان و باج دادن به کشور دوست و همسایه عثمانی را در خاطر داریم و ۵ سال گاز مجانی و تریلی تریلی طلا که تیم سوگولی حکومت مبادا دچار مشکل شود تا جعل سند و تخلفاتش لاپوشانی شود
  • حسن مهدی مهر IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    مجید جان لنگی جون شما انقدر پیگیر اخبار سرورت نباش
  • شیروخورشید GB ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    چشم دیدن موفقیت استقلال و استقلالی را نداشته و ندارند حکومت خیلی وقته هوای لنگیهای سوگولی خود را دارد استقلال مثل بچه یتیم همیشه حقش خورده شده وقتی قطار خوشبختی استقلال شروع به حرکت می کند از بالا تا پایین حکومتی ها به انحاء مختلف به آن سنگ می زنند حتی ریل قطار را می دزدند و با خود می برند استقلالی که بعد از رئال مادرید ثروتمندترین و با امکانات ترین تیم جهان بود حالا گروگان است و اموالش را مصادره کرده اند و تیم را فقیر فقیر کرده اند بگونه ای که حتی زمین تمرین ندارد و این عدالت از نوع لنگیهای حکومتی است در مسابقات دست و پای طرف را با طناب سفت ببندید و با مشت و پنجه بوکس و شوکر به جونش بیفتید و ۵ سال ۵ سال قهرمان شوید و به آن افتخار کنید و ستاره جعلی و پوشالی بزنید میدانم که متوجه نمیشوید و دلتان سیاه شده است و رقابت منصفانه را بلد نیستید و دوست هم ندارید
  • 10سال جام ندیدن IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    یعنی تمام این باشگاه رو لجن و دروغ گرفته؛ تو روز روشن به مردم ایران دروغ میگن که مرادمند ملی پوشه!!!خحخخ و فدراسیون وزارت اعلام نیاز کرده!!! منظور کیسه از بازیکن ملی اون دعوت چندماه قبله؟که 50تا بازیکن رده دوم لیگ رو برای دو روز دعوت کردن همشون بعد یک تا دو جلسه تمرین خط خوردن؟ این میشه بازیکن ملی؟بعد فدراسیون خودفروخته کیسه کش و وزارتی که مالک باشگاه هستش چون نامه زده نظام وظیفه باید این دروغ ها رو باور میکرد؟ جوری بیانیه نوشتن که انگار کیسه تو کشور دیگه مثل گابن هستش که نظام وظیفه و مردم ندونن چه دروغ هایی تو این بیانیه هست!!بعد یک هفته الان متوجه شدیید که پنجره لیگ بسته شده؟خجالت بکشید آبروی هرچی دروغگو رو بردید بخدا بسه دیگه لجن بازی وسیاه نمایی
    • شیروخورشید GE ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      خیلی داغونی عمو اصلا سمت فوتبال نیا تو برای فوتبال سم خالصی آخه آدم نادان زبان نفهم شهریور ماه مرادمند در لیست ملی رجیستر شده و تا یکسال اعتبار دارد حالا اگر نمی فهمی و خودت رو به نفهمی زدی مشکل خودته مشکل از مغز بیمارته مشکل از روح خبیثته فوتبال جنگ نیست و باعث برادری و نشاط در جامعه میشه ولی ۵ قهرمانی نجس اهدایی حکومت به پیرزوری چی ها از پیزوری چی ها انسانهای خودخواه دودوزه باز متوهم و هوچیگر و دروغگو ساخته مثلا میگن وحید امیری معافیت موی سر و خارش پشت پا داره خخخخ و تا ۹۹ سالگی معافیت تحصیلی داره تو برو به امورات تیم متخلف حکومتی خودت برس آره
  • روباهیان GE ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    رقابت عادلانه یعنی باباحمید همانند بابامسعود مدیرعاملان منفعل لنگی و دشمن و خائن به استقلال را در استقلال عهده دار کند که جنگ داخلی راه انداخته و استقلال را از درون متلاشی کند رقابت عادلانه یعنی باباحمید و هیات دولت و رئیس آنها هرگاه که لنگی ها دستور دهند با اردوغان پوتین بایدن جانسون و کلیه سران کشورهای دیگه برای حمایت از لنگی های حکومتی و حفظ منافع آنها سریعا تفاهم کنند و هرگونه حقارتی را بپذیرند رقابت عادلانه یعنی داوران گلهای هند و مردود لنگی های حکومتی را بپذیرند و در زمین حق تیمهای روبروی لنگی ها بخوبی پایمال شود رقابت عادلانه یعنی رقیب اصلی لنگی ها حتی زمین‌ تمرین هم نداشته باشد و استادیومی که حق استقلال بوده است را در سینی تقدیم لنگی های حکومتی کنند
  • کریم زاده IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    راه نجات کشور دفاع از لنگ بی افتخار در اسیاست
  • اسنپ کاپ IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    باید حق استقلال گرفته شود ،
  • فرهاد مجیدی NL ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    دوستان لطفا از بحث رنگی خارج شید و اجازه ندید عده ای بخوان سوار موجی که شما درست میکنید بشن و قانون شکنی کنن. دو بازیکن استقلال مشمول هستن و باید برن خدمت مثل بقیه که تا حالا رفتن. اونایی که رفتن خدمت میدونن چی میگم. طرف مادرش فوت شده ولی بهش مرخصی ندادن یا چقدر جوونای مردم که تو خدمت دارن واسه کنکور درس میخونن. خب آینده اینا به اندازه این دو تا مهم نیس؟ این آقایون اصلا من و شما براشون مهم نیستیم فقط به فکر سنگینی جیب خودشونن؛ چه بازیکنش، چه کادر فنیش و چه مدیریتش. لطفا طوری رفتار نکنید که دود عقب افتادن حاصل از اون تو چشم خودمون بره.
  • jenova IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    دوستان فرسپولیسی چقد استرس دارن با رفتن به سربازی این دو نفر میدونن اینجوری نمیتونید قهرمان بشید و خوشحالیت با رفتنشون استقلال متزلزل بشه و صدر رو پس بگیرید 😃😃
  • ارتش سرخ IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    اخه کدوم ملی پوش.چرا خودتون و به نفهمی میزنید.یا واقعا نمیفهمید.با ۳دقیقه بازی اون هم با فشار فضای مجازی کریه شاح فرهاد درکنفراس مطبوعاتی ویا دعوت فرمالیته مرادک بدون حتی نستن روی نیمکت.سرباز قهرمان حساب شدن.حالا اگه مالی بودن وب درد تیم ملی می خوردن باز ی حرفی.احمد نور وعالیشاه تو اوج رفتن خدمت در نیم فصل اینا که دیگه عددی نیستن.البته برا رفتن به غار مثل ۱۰سال گذشته بهانه خوبی برا کیسه تنان شد😅
  • ۱ IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    مدیران استقلال باید حداقل تا پایان لیگ برای بازیکنان خود معافیت بگیرند.چطور مدیران لنگی برا ۳بازیکن خود معافیت دائمی گرفته اند حتما بند و تبصره هایی هست
  • رضا IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    فساداسیون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی