تجارت‌های مسوت اوزیل
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

مسوت اوزیل ستاره پیشین تیم ملی آلمان و تیم‌های رئال‌مادرید و آرسنال، با تجارت‌های مختلف امپراتوری شگفت‌انگیزی راه انداخته، به‌خصوص در صنعت پوشاک که برند لباس او باکیفیت و معتبر است.

مسوت اوزیل جیمز باند را در کنار خود دارد و مجوز قتل هم دارد. اوزیل ستاره آرسنال، در حال ساختن امپراتوری تجاری فوق‌العاده بزرگی است که برازنده فیلم‌های پرفروش ۰۰۷ است.

بیزنس‌های مسوت

قهرمان آلمانی جام جهانی در آستانه تبدیل شدن به اولین فوتبالیستی است که برند کفش خودش را راه‌اندازی می‌کند. او رئیس کمپانی لباس‌های M10 است، دارایی‌های بزرگی دارد و دارای سهام کمپانی لوازم آرایشی و یک باشگاه فوتبال مکزیکی است. اوزیل همچنین دارای کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای، آزمایشگاه مکمل‌های بهداشتی، کلینیک ورزشی و قرارداد با کارخانه جوراب است. 

هافبک سابق مانشافت آنچنان سرمایه‌ای بهم زده که مطمئنا در آینده نزدیک کارآفرینان بزرگی مثل جف بزوس، ریچارد برنسون و آلن شوگر را شگفت‌زده خواهد کرد.

اما این ملاقات با باند، جیمز باند، بود که به غول‌های پوشاک ورزشی نایکی و آدیداس و پوما ضربه وارد کرد و می‌تواند کسب و کار پرسود آن‌ها را متزلزل کند.

M10

اوزیل درست پس از قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۴ با طراح لباس خیابانی مشهورِ باند (نه مامور مخفی MI۶) در لس‌آنجلس ملاقات کرد. در مصاحبه‌ای اختصاصی با نشریه «سان»، ایجت اوزیل «ارکوت سوگوت» گفت: «خیلی جالب است که جیمز باند برند شما را طراحی کند. یکی از دوستان در یک آژانس فوتبال در آمریکا ما را به هم معرفی کرد و مکالمات تصویری زیاد و بعد هم قرار ملاقات‌های حضوری داشتیم و اینگونه شد که برند M10 اوزیل در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد. ایجاد و گسترش برند اختصاصی خودت در حالیکه هنوز ورزشکار حرفه‌ای هستی می‌تواند دشوار باشد. اما برند M10 در سال اول حضورش بیش از یک میلیون پوند گردش مالی داشت. مسوت تیم ورزش‌های الکترونیکی خود را با مرکز تمرینی در دوسلدورف شروع کرده و در حال راه‌اندازی کفش فوتبالی خودش است.»

امپراتوری شگفت‌انگیز ستاره آلمانی/ از برند لباس تا سهام باشگاه، کافی‌شاپ، کلینیک، املاک و حتی خیریه!

کفش مسوت

اوزیل سال گذشته پس از فسخ قرارداد هفتگی ۳۵۰۰۰۰ پوندی با آرسنال به باشگاه ترکی فنرباغچه پیوست. او در مسابقات نسخه اولیه کفش‌هایش را استفاده می‌کرد و اکنون آماده است تا این کفش‌ها را به فروش بگذارد.

او مدیر خلاقیت جهانی فوتبال در Concave Asia شد و این کفش در شرکتی در اندونزی نزدیک جاکارتا تولید خواهد شد. سوگوت در ادامه افزود: «مسوت در طراحی ظاهر و عملکرد کفش‌های M10 نقش دارد. او از هر جفت فروخته شده درآمد کسب خواهد کرد. کفش‌ها در ابتدا در ۱۴ کشور در جنوب شرق آسیا فروخته خواهند شد. مذاکرات برای فروش آن‌ها در اروپا و سپس در سراسر جهان ادامه دارد.»

قیمت این کفش‌ها از ۲۲ تا ۲۲۵ پوند خواهد بود و سوگوت امیدوار است که به اندازه سری معروف ایر جردن نایک موفق باشند. آخرین قرارداد اوزیل با آدیداس، به ارزش ۲۲ میلیون پوند، در سال ۲۰۲۰ به پایان رسید و سوگوت در این باره گفت: «ما می‌خواهیم با آدیداس، نایک و پوما مقابله کنیم. او به جای تبلیغ برندهای آن‌ها، برند خودش را ساخته است.»

تی‌شرت‌ها، کلاه‌ها، لباس‌های ورزشی و گرمکن‌های M10 همگی در کارخانه اندونزی ساخته می‌شوند و سوگوت پیش‌بینی می‌کند که فروش کفش‌ها در سال اول می‌تواند بیش از ۱٫۵ میلیون پوند برای اوزیل درآمد داشته باشد.

امپراتوری شگفت‌انگیز ستاره آلمانی/ از برند لباس تا سهام باشگاه، کافی‌شاپ، کلینیک، املاک و حتی خیریه!

نام تجاری

اوزیل ۳۳ ساله همچنین مجوز نام تجاری خود را به برادران ایتالیایی آلبرتو و نیکولا فرانچسکی داده است که در سال ۲۰۱۴ شرکت کفش‌های گران‌قیمت خود به نام Hide & Jack را تأسیس کردند. این شرکت اکنون کفش‌های Magician اوزیل را (که برای بزرگداشت گل خیره‌کننده او در لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۶ برای آرسنال در برابر لودوگورتس به ثمر رسانده بود، ساخته شده) با پیام شخصی این بازیکن می‌فروشد.

علاوه بر این، اوزیل همچنین یک قرارداد پرسود با شرکت اتریشی Tapedesign دارد که جوراب‌های فوتبالی تولید می‌کند و تعداد زیادی از بازیکنان لیگ برتر می‌پوشند.

سهام باشگاه

او همچنین سال گذشته به همراه ستاره هالیوود «اوا لانگوریا» و مدل معروف «کیت آپتون» سهام باشگاه فوتبال مکزیکی نکاکسا را خریداری کرد. سوگوت افزود: «من شخصاً مالکان آمریکایی باشگاه را می‌شناسم و در مورد قرارداد مسوت مذاکره کردم. ارزش سهام او اکنون سه برابر بیشتر از زمانی است که آن‌ها را خرید. این سرمایه‌گذاری بسیار هوشمندانه بود. برنامه‌هایی برای مالکیت باشگاه‌های بیشتری در آمریکای جنوبی وجود دارد و او به دنبال خرید سهام باشگاه‌های سراسر جهان است. اما نه آرسنال! چون خیلی گران است.»

امپراتوری شگفت‌انگیز ستاره آلمانی/ از برند لباس تا سهام باشگاه، کافی‌شاپ، کلینیک، املاک و حتی خیریه!

کافی‌شاپ، کلینیک و لوازم آرایشی

کافی‌شاپ‌های ۳۹ Steps مسوت اوزیل در حال گسترش هستند و او قرار است کافی‌شاپ بعدی خود را قبل از جام جهانی امسال در قطر افتتاح کند. 

او همچنین شریک کلینیک ورزشی لندن با گری و کالین لوین فیزیوتراپیست سابق آرسنال، آرون رمزی هم‌تیمی سابقش در آرسنال و پتر چک دروازه‌بان سابق چلسی و آرسنال است. و به طور مشترک آزمایشگاه بسیار موفق مکمل‌های سلامت Unity را با همکار سابقش متئو فلامینی اداره می‌کند.

و اما شگفت‌انگیزترین حرکت تجاری اوزیل در کمپانی لوازم آرایش است. او سهامی در CTZN دارد؛ یک شرکت آرایشی که توسط خواهران آمریکایی الینا، آلیزا و نسیها خان در لندن و دُبی تأسیس شده است. CTZN محصولاتی تخصصی برای رنگ پوست آسیایی و خاورمیانه‌ای دارد و سوگوت اعلام کرد: «خیلی از مردم نمی‌دانند مسوت تجارت موفقی در زمینه لوازم آرایشی دارد!»

امپراتوری شگفت‌انگیز ستاره آلمانی/ از برند لباس تا سهام باشگاه، کافی‌شاپ، کلینیک، املاک و حتی خیریه!

املاک و خیریه

اوزیل دارای مجموعه املاک بزرگی است و خانه‌هایی در آلمان، ترکیه و انگلیس دارد. سوگوت افزود: «امپراتوری تجاری در حال گسترش مسوت پیامی برای سایر فوتبالیست‌هاست که در پایان دوران حرفه‌ای خود چه کارهایی می‌توانند انجام دهند. اما اوزیل کمک‌های مالی زیادی هم به خیریه می‌کند. او درصدی از تمام درآمدهایش را به خیریه می‌دهد. از سال ۲۰۱۰ با مؤسسه خیریه آلمانی Big Shoe همکاری می‌کند و برای درمان کودکان بی‌بضاعت بیمار در سراسر جهان کمک می‌کند. هفته گذشته ۱۰۰۰۰۰ پوند دیگر برای عمل جراحی داد. در تمام مدتی که با او کار کرده‌ام هرگز نشنیده‌ام که به یک مؤسسه خیریه نه بگوید. او هر سال میلیون‌ها دلار کمک می‌کند. ذهنیت او این است که هرچه بیشتر ببخشد بیشتر دریافت می‌کند.»

هدیه بعدی او ممکن است به ارز دیجیتال باشد زیرا در حال راه‌اندازی NFT خودش است. سوگوت فاش کرد: «ما روی سکه دیجیتال M10 کار می‌کنیم. این پروژه بزرگ ما در سال ۲۰۲۲ است و امیدواریم امسال راه‌اندازی شود. این بدان معنی است که طرفداران می‌توانند محصولات مسوت را با سکه‌های خودش در اکوسیستم خودش خریداری کنند. این سکه‌ها همچنین میتوانند کفش‌های مسوت، تبریک تولد و حتی فرصت ملاقات با او را برای شما بخرند. او می‌خواهد از امپراتوری تجاری‌اش خیلی بیشتر از دوران فوتبالی‌اش درآمد کسب کند.»

امپراتوری شگفت‌انگیز ستاره آلمانی/ از برند لباس تا سهام باشگاه، کافی‌شاپ، کلینیک، املاک و حتی خیریه!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی