نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
پشت پرده شکست تلخ حسن یزدانی مقابل تیلور آمریکایی در المپیک/ پس از آن عکس کمرم خم شد/ یک آدم بی‌انصاف آن تصویر جعلی را منتشر کرد!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

غلام محمدی، از خاطرات المپیک توکیو که با شکست تلخ حسن یزدانی مقابل تیلور همراه شد و همچنین اتفاقات پس از آن می‌گوید.

غلام محمدی سرمربی سابق کشتی آزاد ایران امروز در برنامه صبحگاهی شبکه ۳ حاضر شد و در مورد اتفاقات المپیک تابستانی پس از گذشت هفت ماه صحبت کرد. مشروح این گفت‌وگو را در این صفحه می‌خوانید:

*آن هفده ثانیه تلخ‌ترین خاطره دوره مربیگری من است

او در مورد کشتی معروف یزدانی که با شکست ثانیه‌های پایانی او همراه شد گفت: این یکی از سخت‌ترین خاطرات دوران مربیگری من بود که در توکیو اتفاق افتاد و متاسفانه در آن هفده ثانیه‌ آن اتفاقی که نباید میفتاد، افتاد. برای همه مردم ایران، طرفداران ورزش سخت بود و جزو سخت‌ترین لحظات زندگی ورزشی من بود. ما سعی می‌کردیم او را آرام کنیم چون شوک شده بود. واقعا شرایطش اصلا خوب نبود و کسی حسن یزدانی عزیز را اینطور ندیده بود. این به آن بار روانی زیاد برمی‌گردد.

*بار تمام کاروان روی دوش حسن بود

محمدی افزود: حسن بار روانی سنگینی را تحمل می‌کرد چون قبل از المپیک همه می‌گفتند طلای المپیک را برای حسن یزدانی کنار بگذارید؛ در صورتی که حریفش خوب بود و با برنامه کشتی گرفت. شرایط المپیک را با هیچ فضایی نمی‌توان قیاس کرد. بار تمام کاروان روی دوش حسن بود. حتی شب قبل از مسابقه صحبت کردیم. که از لحاظ فنی یزدانی قابل قیاس با تیلور نیست. قابلیت‌های حسن یزدانی را کمتر کشتی‌گیری در طول تاریخ داشته و جزو استثناهای کشتی است اما چون دو مسابقه قبلی را واگذار کرده و انتظارات زیاد بود و کار سخت شده بود.

*پای تیلور از تشک خارج شده بود

غلام‌محمدی در مورد روز فینال و اشتباه داوری بیان کرد: او روز فینال کاملا آرام بود و شرایط بدنی‌اش خوب بود. برعکس روز اول کشتی‌ها بدنش آماده نبود چون خوب غذا نخورده بود. تایم استراحت هم که صحبت کردیم‌ می‌گفت خیلی خوبم. یک موضوع داوری هم پیش آمد؛ ما اعتراض نداشتیم اما خودشان تیم داوری را توبیخ کردند و وقتی حریف امریکایی بیرون از تشک رفت باید هم پوئن، هم اخطار و هم نشستن در خاک را برایش در نظر می‌گرفتند که این اتفاق نیفتاد. حسن یزدانی کار نیمه تمام توکیو را در نروژ تمام کرد و دل میلیون‌ها نفر را شاد کرد.

ماجراهای روز شکست تلخ حسن یزدانی مقابل تیلور در المپیک/ پس از آن عکس کمرم خم شد!/ یک آدم بی انصاف آن تصویر جعلی را منتشر کرد!

*پس از آن عکس کمرم خم شد!

محمدی در مورد عکسی که با عنوان خندیدن او پس از شکست یزدانی منتشر شده بود توضیح داد: یک آدم بی انصاف این کار را کرده بود. نمی‌دانم فتوشاپ بود یا واقعی بود. خیلی وقت‌ها آدم ممکن است لبخند تلخ داشته باشد و من نمی‌دانم آن عکس برای کشتی حسن بود یا نه ولی وقتی آن اتفاقات افتاد کمرم خم شد. مگر می‌شود خندید؟ با عقل جور در نمی‌آید. همه کسانی که باید این را می‌دانند من با تمام وجود کنار تیم بودم. من با کشتی عجین شده‌ام و حسن یزدانی‌ بعد از آرام شدن گفت من فقط ناراحت شدم آن اتفاق خوب برای شما در المپیک نیفتاد.

سکوت کردم تا جو آرام شود

او در مورد سکوتش پس از این اتفاقات گفت: نیاز بود جو آرام شود. ما تمام تلاش‌مان را کردیم. یک سری موضوعات مطرح شد که خلاف واقع بود. ما همه تلاش‌مان را گذاشتیم که تیم موفق شود. از شش وزنی که به المپیک رفته بود شانس ما در وزن‌های بالا بیشتر بود. اگر آن اتفاق نمیفتاد شرایط کاملا متفاوت می‌شد. در وزن ۹۷ کیلوگرم هم شانس مدال داشتیم و محمدیان روزش نبود.

ماجراهای روز شکست تلخ حسن یزدانی مقابل تیلور در المپیک/ پس از آن عکس کمرم خم شد!/ یک آدم بی انصاف آن تصویر جعلی را منتشر کرد!

*تاکتیک فرقی نداشت اما شرایط المپیک فرق می‌کند

محمدی در پاسخ به اینکه خیلی‌ها معتقد بودند تاکتیک اشتباهی در المپیک انتخاب شده گفت: شرایط المپیک را با جهانی نروژ نمی‌توانیم قیاس کنیم. حسن یزدانی بار و فشار را در المپیک روی زمین گذاشت. کشتی نزدیک و زدن زیر کتف راست تیلور تاکتیک اصلی بود که این کار را به خوبی انجام داد. اختلاف فنی یزدانی با تیلور خیلی زیاد است و انشاالله از این به بعد اگر رو به رو شدند او را به راحتی شکست دهد. یزدانی از لحاظ اخلاقی و فنی بی نظیر و جزو ماندگارترین‌هاست. آدم لذت می‌برد با او در اردو کار می‌کند. حسن لیدر به تمام معناست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • میلاد IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    تیلور با ناداوری برنده شده، یه جایی زانوهاش رو خم کرد که باید خط اعلام میشد و ولی داور کاری ندکرد تا تیلور با ناداوری برنده بشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی