آکادمی‌ها
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

انتشار لیست پرسودترین آکادمی‌های فوتبال نشان می‌دهد که بنفیکا در صدر قرار دارد و رئال‌مادرید دوم است، در حالی که چلسی سودآورترین باشگاه انگلیسی در این زمینه بوده.

چلسی موفق‌ترین آکادمی لیگ برتر را از نظر درآمد حاصل از فروش بازیکنان دارد. در تاریخ جولای ۲۰۱۵، هیچ باشگاه لیگ برتری بیش از ۱۷۵ میلیون پوندی که چلسی از طریق فروش بازیکنان آکادمی به‌دست آورده بود، درآمد نداشت.

جدایی ۳۴ میلیون پوندی تمی آبراهام و رفتنش به رم در تابستان گذشته، بزرگ‌ترین دستاورد آکادمی آنها است، اما این مبلغ تنها ۲۱ درصد از کل درآمدهایشان را تشکیل می‌دهد. یکی دیگر از فارغ‌التحصیلان آکادمی که در تیم اصلی تأثیرگذار بود، فیکایو توموری است که در سال ۲۰۲۱ با انتقالی ۲۷ میلیون پوندی به میلان نقل مکان کرد. ناتان آکه و مارک گوهی نیز با مبالغ قابل توجهی آکادمی را ترک کردند و آرماندو بروخا با مبلغ ۲۵ میلیون پوند به ساوتهمپتون ملحق شد. آکادمی چلسی هشتمین آکادمی سودآور جهان از سال ۲۰۱۵ است، اما اگر فارغ‌التحصیلان تیم اول آکادمی مانند میسون مانت، ریس جیمز، آندریاس کریستنسن و کالوم هادسون اودوی را هم می‌فروختند، در رتبه بالاتری قرار می‌گرفتند.

در عوض، آکادمی بنفیکا با ۳۱۶ میلیون پوند، بیش از هر باشگاه دیگری در جهان درآمد داشته است. فروش ۱۱۳ میلیون پوندی ژوآئو فلیکس به اتلتیکو مادرید در سال ۲۰۱۹ مقدار زیادی از این رقم را تشکیل می‌دهد، اما آن‌ها هنوز هم ۴۱ میلیون پوند از تیم رده دوم رئال مادرید بیشتر درآمد داشته‌اند.

موناکو با ۲۳۷ میلیون پوند در رده سوم جدول قرار میگیرد، اما انتقال امباپه با ۱۶۶ میلیون پوند به پاری‌سن‌ژرمن ۶۳ درصد از این رقم را تشکیل می‌دهد. در مقایسه، جابه‌جایی ۳۷ میلیون پوندی آماد دیالو از آتالانتا به منچستریونایتد تنها ۲۱ درصد از درآمد را نشان می‌دهد، که باعث می‌شود موقعیت موناکو کمی گمراه‌کننده به نظر برسد.

منچستریونایتد در رتبه ۴۹ این لیست قرار دارد که پایین‌ترین رتبه در بین ۶ تیم برتر لیگ برتر است؛ دروازه‌بان سم جانستون، سودآورترین بازیکن آکادمی آن‌ها در شش سال و نیم گذشته است. لیورپول با ۱۴۲ میلیون پوند تنها باشگاه انگلیسی دیگر در میان ده تیم برتر است، اما آن‌ها فروش بزرگ‌تری نسبت به رحیم استرلینگ که در سال ۲۰۱۵ آکادمی را ترک کرد، نداشته‌اند.

سودآورترین آکادمی‌ها

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی