آرش میراسماعیلی: در مورد جودو جاسوسی کردند/ منی که فدراسیونم تعلیق شده سرم را بلند می‌گیرم
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

رئیس فدراسیون جودو گفت:من، علیرضا دبیر و سایر دوستان در فدراسیون‌ها می‌خواهیم عدالت را در موردمان رعایت کنند.

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو در حاشیه مجمع کمیته ملی المپیک در مورد حواشی پیش آمده طی جلسه گفت: شیرینی این مجامع به همین است. شاید درد دل‌های ریاست فدراسیون‌ها و تنش‌هایی که ایجاد می‌شود، به نفع مجمع و ورزش است. مجمع پرتنشی بود اما باید به آقای صالحی امیری و همکارانشان در هیات اجرایی خسته نباشید و خدا قوت بگویم. هر مدیری سعی می‌کند بهترین عملکرد را داشته باشد. شاید سهوی و به نوعی کم ‌کاری‌هایی هم وجود داشته باشد.

او افزود: من هم به نوعی منتقد بودم چون ۵۰ درصد بودجه جودو تعلق نگرفته بود اما با صحبت و رایزنی‌های انجام شده، ۱۰۰ درصد بودجه‌مان را اخذ کردیم. خدا را شکر می‌کنم که آقای صالحی‌امیری و دوستان هیات اجرایی همکاری کردند.

میراسماعیلی با بیان اینکه ورزش یعنی اخلاق و معرفت و قهرمان، ورزشکار و مدیر همه باید حرمت هم را حفظ کنند، ادامه داد: اگر اعتراضی می‌کنیم، صحبت و درد دلی داریم باید با نهایت احترام و دلسوزانه باشد.  

او در مورد حمایت از علیرضا دبیر در مجمع کمیته المپیک گفت: همیشه حرفم را می‌زنم. سعی می‌کنم از رشته خودم دفاع کنم و سعی می‌کنم دلسوزی خودم را نسبت به رشته‌ام داشته باشم. در مورد دوستان عزیز و آقای دبیر هم شاید این دلسوزی و ورم کردن رگ گردن‌ها هیچ وقت برای نفع شخصی نیست اما نباید زحمات همدیگر را هم نادیده بگیریم.

میراسماعیلی ادامه داد: باید قبول کنیم که کشتی ورزش اول کشور است اما عدالت باید در تمام رشته‌ها باشد. شاید فوتبال صنعتی شده که اگر کل قراردادهای تمام لیگ جودو را برآورد کنیم به اندازه نصف قرارداد یک بازیکن فوتبال هم نمی‌شود. ما عدالت می‌خواهیم. چه من، چه دبیر و چه سایر دوستان در فدراسیون‌ها می‌خواهیم عدالت را در موردمان رعایت کنند. شاید این ایراد را باید به اولی‌ها گرفت که چانه ورزش را خوب نگرفتند.

رییس فدراسیون جودو با بیان اینکه ورزش سیاسی است و هر کسی خلاف این بگوید، دروغ می‌گوید، خاطر نشان کرد: الان هم دیدید که یکی پوتین را از ریاست فدراسیون جهانی برمی‌دارد، دیگری محروم می‌کند و چیزهای دیگر. امروز اگر منی که فدراسیونم تعلیق شده سرم را بلند می‌گیرم، به خاطر کار سیاسی نبوده است. ما کار سیاسی نکرده‌ایم بلکه همین آقایانی که در IOC و رشته‌های مختلف هستند، آن را سیاسی می‌کنند.  

او در مورد روند پیگیری پرونده جودو گفت: ما کارهای حقوقی و قانونی را انجام دادیم و از روز اول همین حرف را زدیم. وقتی کسی می‌آید روبروی من می‌نشیند و می‌گوید ایران ورزش را سیاسی می‌کند امروز مشخص شد که چه کسی سیاسی می‌کند. انتظار ما در همه جای دنیا عدالت است. اگر سرم را به عنوان رئیس فدراسیونی بالا می‌گیرم که دو سال و نیم است محروم هستیم، از حقانیتی دفاع کرده‌ایم که در همه جای دنیا امروز ثابت شد. امیدوارم ورزش دنیا بدون سیاست شود.  

میراسماعیلی در پاسخ به این سوال که در فضای مجازی گفته‌اید علیه برخی افراد که در محرومیت جودو نقش داشته‌اند افشاگری می‌کنید، این افراد چه کسانی هستند، گفت: در اکثر رشته‌ها هستند و در رشته جودو افرادی که منافعشان با آمدن من به خطر افتاد، پیشرفت جودو را نمی‌دیدند و به این رشته چسبیده بودند، با آمدن من که قهرمان هستم، وجهه بین‌المللی دارم و ارتباطاتی گرفته‌ام، احساس خطر کردند.

او ادامه داد: قلبم می‌سوزد و دلم به درد می‌آید. اسناد و مدارکی در دست من است که به دوستان امنیتی و قضایی ارائه می‌دهیم، از صمیم قلب می‌گویم از اینکه یک ایرانی این کار را بکند باید خجالت بکشد. با آرش میراسماعیلی دشمنی دارید اما این کار با پرچم و کشور ایران خیانت که هیچ نوعی جاسوسی محض است. چرا باید با مسئولان جهانی و کسانی علیه ایران چت بشود، سناریو نوشته شود و همکاری شود؟

رئیس فدراسیون جودو افزود: اسناد و مدارک ما کاملا موثق است. نمی‌گویم چه کسانی هستند اجازه بدهید دادگاه قضایی این موضوع را تشخیص بدهد. امیدوارم ریشه چنین افرادی که ورزشی نیستند و در ورزش لانه کرده و منافعی برای خود درست می‌کنند، خشک شود.  

میراسماعیلی در مورد برنامه‌های جودو گفت: ما کار خود را می‌کنیم. به رای چهار ساله اعتراض کردیم که دو ماه تمدید شد و دوباره یک ماه دیگر تمدید شد. تیم حقوقی ما خوب کار کرده و حساسیت برای رای گیری و اعلام رای خیلی بالا رفت. ما دو برنامه داریم اگر تعلیق پابرجا باشد  که در مدت یک سال و پنج ماه باقی مانده تعلیق سعی می‌کنیم با اردوهای مشترک و داخلی ادامه بدهیم تا تعلیق برطرف شود. دو هفته دیگر رای صادر می‌شود، اگر رای شکسته شود که طبیعتا به روال عادی و شرکت در مسابقات بین‌الملل برمی‌گردیم و برنامه ریزی دقیق‌تر و تلاش بیشتری باید بکنیم چون بازی های آسیایی و سهمیه المپیک را پیش رو داریم. اگر هم نشد در بازی های کشورهای اسلامی شرکت می‌کنیم. اردوهای مشترک خواهیم داشت و در مسابقاتی که زیر نظر فدراسیون جهانی نیستند، شرکت می‌کنیم.

انتهای پیام

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی