نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
اشتباه فوق العاده عجیب سازمان لیگ در مورد خانم گل آسیا/ چرا پیکان جلوی بازی کریمی را گرفت؟
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در جریان رقابت‌های لیگ فوتسال زنان اتفاقی ویژه برای فرشته کریمی در آستانه بازگشت دوباره‌اش به لیگ ایران رخ داده است.

هفته‌ گذشته بود که خبر انتقال فرشته کریمی به تیم فوتسال زنان پیکان برای همراهی خودروسازان در مرحله‌ حذفی رسانه‌ای شد. در این خصوص باشگاه پیکان به طور رسمی خبر جذب فرشته کریمی را اعلام نکرد که حالا مشخص شده دلیل این امر مشکلات قانونی برای بازی کردن این ستاره فوتسال بوده است.
مشکل اصلی بازگشت ستاره‌ فوتسال زنان به لیگ برتر، حضور فرشته کریمی در ترکیب سلوی الصباح در ژانویه ۲۰۲۲ بود؛ چرا که در قوانین جذب بازیکن آزاد، این مساله برای بازیکنی تلقی می‌شود که پیش از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی قراردادش را با تیم قبلی فسخ کرده باشد اما این اتفاق برای فرشته کریمی رخ نداده و بعد از پایان نقل و انتقالات، در ترکیب تیم کویتی بازی کرد و سپس به ایران سفر کرد. عجیب‌ترین اتفاق رخ داده در این ماجرا، صدور کارت بازی برای فرشته کریمی از سوی سازمان لیگ بود؛ آن‌هم در شرایطی که حتی درخواست ITC هم از فدراسیون فوتبال کویت انجام نشد تا کادرفنی تیم فوتسال زنان پیکان نسبت به بدون مشکل بودن قرارداد بازیکن جدید خود آسوده خیال شوند.
مطمئنا صدور کارت بازی از سوی سازمان لیگ به معنای استعلام موارد لازم از مراجع ذی‌صلاح است، اما گویا این مساله در فدراسیون فوتبال ایران رعایت نشده و این موضوع سبب شده تا مدیران حقوقی جدید پیکان به سرعت وارد عمل و مانع از ضرر و زیان تیم خود شوند.
بعد از بررسی‌های انجام شده از سوی پیکانی‌ها، ریز جزئیات فعالیت فرشته کریمی بررسی شد و آن‌ها به صدور کارت بازی از سوی سازمان لیگ اعتماد نکردند، عدم اعتمادی که به سود باشگاه پیکان شد، چرا که در صورت بازی فرشته کریمی در ترکیب تیم فوتسال زنان پیکان، براساس قوانین بین‌المللی امکان شکایت برای رقبا و ثبت نتیجه ۳ بر صفر به ضرر پیکان میسر بود. به عبارت بهتر در پرونده‌ فرشته کریمی، اگر هوشیاری و اقدام به موقع مدیران حقوقی باشگاه پیکان نبود، با توجه به حذفی بودن رقابت‌های لیگ فوتسال زنان، موضوع از دست رفتن دسترنج یک فصل زنان فوتسالیست این باشگاه محتمل بود.


مطمئنا باید برای تکمیل جزئیات این پرونده، منتظر توضیحات مسئولان سازمان لیگ ماند؛ چرا که آن‌ها مسئولیت مهمی در زمینه‌ صدور مجوز یا عدم صدور مجوز برای حضور یک بازیکن در لیگ برتر دارند، اما سهل‌انگاری رخ داده از سوی آن‌ها و صدور کارت بازی بدون استعلام وضعیت کریمی و البته عدم صدور ITC آن از سوی فدراسیون کویت، وضعیت فوق‌العاده عجیب را پدیدار ساخته است.
با این وصف، فرشته کریمی تا پایان فصل جاری لیگ فوتسال زنان و آغاز پنجره نقل و انتقالات تابستانی، قادر به حضور در لیگ ایران نخواهد بود و در هیچ لیگ بین‌المللی فرصت بازی ندارد و ستاره‌ فوتسال زنان با آغاز فصل جدید می‌تواند تیم جدیدش را انتخاب کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی