نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
پیش‌بازی آرسنال - لیورپول
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در نبردی حساس آرسنال و لیورپول به مصاف هم خواهند رفت، یکی در پی رسیدن به صدر جدول است و دیگری جایگاه چهارم را نمی‌خواهد از دست بدهد.

امشب از ساعت ۲۳:۴۵ در ورزشگاه امارات دیداری حساس بین تیم‌های آرسنال و لیورپول از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس برگزار خواهد شد.

آرسنال؛ برای دوست قدیمی

اگر موتور آرسنال زودتر از این روشن شده بود، حالا خودشان بر سر جام با لیورپول یا منچسترسیتی رقابت می‌کردند. ولی تیم میکل آرتتا ابتدای فصل امتیازهای زیادی را از دست داد تا از همان ابتدا از صدر جدول دور شود. با این حال با توجه به ۳ بازی معوقه، آرسنال شانس خوبی برای چهارم شدن و حضور دوباره در لیگ قهرمانان دارد. اما نبرد امشب با لیورپول نه تنها برای خودشان اهمیت زیادی دارد، بلکه سیتی و پپ گواردیولا هم چشم به عملکرد آن‌ها دارند. پپ امیدوار است دستیار و دوست قدیمی‌اش برای او هم که شده از لیورپول امتیاز بگیرد.

لیورپول؛ برق در چشمان کلوپ

بعد از ۸ برد متوالی حالا لیورپول به حساس‌ترین مقطع از فصل رسیده. امشب آرسنال را پیش رو خواهند داشت و بعد از مسابقات ملی هم به مصاف منچسترسیتی خواهند رفت. با توقف منچسترسیتی مقابل کریستال‌پالاس برق در چشمان یورگن کلوپ را می‌توان دید. او تیمش را بدون توجه به عملکرد رقیب پیش برده و منتظر همین لغزش‌ها مانده بود. دوست ندارد تیم خودش این فرصت خوب برای نزدیک شدن به سیتی را از دست بدهد. سابقه بازی‌های اخیر نشان می‌دهد که آرسنال رقیب دردسرسازی برای لیورپول نخواهد بود. آیا ماه آینده لیورپول جای سیتی را در صدر خواهد گرفت و در نهایت قهرمان خواهد شد؟

آخرین بازی
بیستم ژانویه ۲۰۲۲ در دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی جام‌اتحادیه، لیورپول با ۲ گل ژوتا از سد آرسنال گذشت و فینالیست شد تا در نهایت با شکست چلسی قهرمان هم بشود.

آمار بازی
۵۹) در ۵۹ نبرد لیگ برتری بین آرسنال و لیورپول، توپجی‌ها ۱۶ برد و قرمزهای مرسی‌ساید ۲۴ برد داشته‌اند. ۱۹ بازی هم مساوی شده است.
۳) لیورپول در ۳ بازی آخر لیگ برتری مقابل آرسنال برنده شده. ۶ بازی آخر هم ۵ برد داشته و آرسنال فقط یک بازی را برده.
۱۳) از ابتدای فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ لیورپول در ۱۳ دیدار لیورپول ۸ بازی را برده و فقط یک بازی را به آرسنال باخته. ۴ بازی هم مساوی شده است.
۴۴) آمار گلزنی ستاره‌های خط حمله لیورپول در این فصل فوق‌العاده بوده. محمد صلاح (۲۰)، دیوگو ژوتا (۱۲) و سادیو مانه (۱۲) روی‌هم رفته ۴۴ گل برای قرمزها زده‌اند.
۲۴۵) آرسنال ۲۴۵ دقیقه است که در لیگ برتر به لیورپول گل نزده. آخرین گل‌شان را لاکازت در دقیقه ۲۵ دیدار برگشت ۲ فصل قبل به ثمر رساند. البته به این دقایق می‌توان ۱۸۰ دقیقه گل نزدن در جام‌اتحادیه را هم اضافه کرد.

مصدومان و محرومان
تاکهیرو تامیاسو تنها مصدوم آرسنال برای این بازی است. لیورپول هم محمد صلاح و ابراهیما کوناته را در لیست مصدومان می‌بیند که البته احتمال رسیدن هردو بازیکن به این دیدار وجود دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
آرسنال:
رمزدیل، سوآرش، وایت، گابریل، تیرنی، پارتی، ژاکا، ساکا، اودگارد، مارتینلی و لاکازت
لیورپول: آلیسون، آرنولد، ماتیپ، فان‌دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، تیاگو، ژوتا، دیاس و مانه
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی