اتفاق عجیب و مسئله‌ساز در ورزش ایران/ فعالیت ۱۳ رئیس فدراسیون خلاف قانون است!
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بر اساس «سند تحول دولت مردمی» ریاست ۱۳ فدراسیون ورزشی که کارمند رسمی وزارت ورزش و جوانان هستند، برخلاف ابلاغیه رییس جمهوری است و باید تعیین تکلیف شوند.

بر اساس «سند تحول دولت مردمی»، عضویت کارکنان وزارت ورزش و جوانان در اداره امور هیئت‌ها، فدراسیون‌ها، کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک و صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی ممنوع شده است.

«سند تحول دولت مردمی» از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی رییس جمهوری ایران در ۸ اسفندماه سال جاری به اعضای هیات دولت ابلاغ شد. در این سند آمده است: "در اجرای وعده داده شده در ابتدای تشکیل دولت سیزدهم و در راستای تحقق اهداف مندرج در قانون اساسی، سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴، سیاست های کلی نظام و با اتکا و بهره مندی از بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، رفع نیازهای مردم، حل مسائل اساسی کشور و در اجرای اصل ۱۳۴ قانون اساسی «سند تحول دولت مردمی» به عنوان برنامه و خط مشی دولت و مبنای عمل قوه مجریه، وزا و دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.»

همچنین بر اساس اعلام رییس جمهوری، مسئولیت اجرای مفاد سند تحول در موارد مربوط بر عهده وزار و بالاترین مقام مسئول در دستگاه های ذی ربط بوده و مکلف به پاسخگویی هستند.

در «سند تحول دولت مردمی» ضعف نظام نظارتی در ورزش به عنوان یکی از عوامل چالش آفرین در حوزه ورزش اعلام شده است و در بخش ورزش این سند «رفع تعارض منافع شئون مختلف اداره ورزش و منع عضویت کارکنان وزارت ورزش و جوانان در اداره امور هیات ها، فدراسیون‌ها، کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک و صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی (کوتاه مدت- وزارت ورزش و جوانان، دفتر بازرسی ویژه ریاست جمهوری)» به عنوان یکی از اقدامات مهم در راستای مدیریت تعارض منافع و افزایش شفافیت در ورزش اعلام و ابلاغ شده است.

بر اساس بررسی های صورت گرفته، روسای ۱۳ فدراسیون ورزشی، کارمند رسمی وزارت ورزش و جوانان هستند و فعالیت آن ها بر اساس سند تحول دولت مردمی، در فدراسیون‌های مربوطه خلاف ابلاغیه رییس جمهوری و ممنوع است:

۱- محمدرضا داورزنی، رییس  فدراسیون والیبال

۲- علی مرادی، رییس فدراسیون وزنه‌برداری

۳- مسعود سلیمانی، رییس فدراسیون اسکواش

۴- غلامعلی محمد علیپور، رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی

۵- محسن رضوانی، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو

۶- سیدحسن طباطبایی، رییس فدراسیون کاراته

۷- مهدی حیدری، رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی

۸- سیدمحمد شروین اسبقیان، رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین

۹- مهران تیشه گران، رییس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان

۱۰- افشین ملایی، رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی

۱۱- عباس اورسجی، رییس فدراسیون کبدی

۱۲- محمدرضا پوریا، رییس فدراسیون بدمینتون

۱۳- حسین ثوری، رییس فدراسیون بوکس ( البته برخی منابع اعلام کرده‌اند ایشان مستخدم سازمان زندان‌ها است)

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی