نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
حاضریم ببریم حتی با نیم‌گل!/ استقلال از هر نظر از پرسپولیس سرتر است/ مجیدی در دربی دنبال رکورد نباشد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مهاجم اسبق استقلال گفت: سالی که با پرسپولیس در فینال لیگ قدس بازی داشتیم توانستیم با شکست این رقیب به عنوان قهرمانی برسیم و مجوز آسیا را هم که فقط یک سهمیه بود، بگیریم.

عباس سرخاب، مهاجم اسبق استقلال که سابقه گلزنی به پرسپولیس را در کارنامه فوتبالی دارد در گفت‌وگو با خبر ورزشی، در آستانه  دربی نود و هشتم اظهاراتی را مطرح کرد.

از دربی شماره ۳۳ و گلی که به پرسپولیس زدید شروع کنید؟ در آن سال چه اتفاقاتی در مسابقه دربی رخ داد؟

اگر اجازه بدهید من از کمی قبل‌تر بگویم. مسابقات در چارچوب لیگ قدس برگزار می‌شد و چهار تیم ملوان، دارایی، استقلال و پرسپولیس به نیمه نهایی رسیده بودند. پرسپولیس با عبور از دارایی و استقلال با شکست ملوان به فینال رسیدند. من آن زمان تازه به استقلال ملحق شده بودم.

از چه تیمی‌آمده بودید؟

از نیروی زمینی به استقلال پیوستم که اولین بازی ام بازی رفت با ملوان شد. در آن بازی قلعه‌نویی دوکارته بود و محروم، آن زمان بازیکنان با دو کارت زرد محروم می‌شدند. به همین خاطر منصور خان پورحیدری مرا در ترکیب قرار داد. بازی در انزلی مساوی بدون گل تمام شد ولی در بازی برگشت باز هم شانس به من رو کرد.

چطور؟

چون مهدی فنونی زاده دو کارته بود و منصورخان مرا به عنوان بازیکن آزاد به ترکیب اصلی راه داد. من هم در دقیقه ۲ گل زدم و بازی را چهار بر یک بردیم و به فینال رسیدیم.

از فینال و بازی با پرسپولیس بگویید؟ شرایط آن دیدار چطور بود؟

خرداد بود. استقلال چند ماه قبل از آن با نتیجه یک بر صفر و گل عابدیان به پرسپولیس باخته بود. برای همین حساسیت این بازی خیلی زیاد شد. ضمن این که آن زمان فقط یک تیم از ایران در جام باشگاه‌های آسیا شرکت می‌کرد و قرار بود برنده دربی به آسیا برود.

شما در نیمه دوم گل زدید؟

چون تازه به استقلال رفته بودم منصورخان پورحیدری نیمه اول بازیکنان باتجربه را به میدان فرستاد. اما ۵ دقیقه مانده به پایان نیمه گفت هاشمی‌مقدم آسیب‌دیده و من باید خودم را گرم کنم. اما بازی تمام شد و بین دو نیمه من تعویض شدم. در همان شروع نیمه یک خطا بیرون محوطه جریمه پرسپولیس رخ داد که امیر قلعه نویی ضربه ایستگاهی را روی دروازه ارسال کرد و من بلند شدم و با سر گل زدم. آن روز بیش از ۱۰۰ هزار نفر تماشاگر در استادیوم بود. ما نیمه اول را با گل میراحمدیان از پرسپولیس باخته بودیم و گل من استادیوم را منفجر کرد. تقریباً یک ربع بعد از من هم مرفاوی گل دوم را زد و در نهایت بازی را بردیم. هیچ وقت آن مسابقه را فراموش نمی‌کنم.

حاضریم ببریم حتی با نیم گل!/ استقلال از هر نظر از پرسپولیس سرتر است/ مجیدی در دربی دنبال رکورد نباشد

شرایط دربی پیش رو را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

خوشبختانه استقلال در این چند بازی آخر ثابت کرده روح قهرمانی در این تیم شکل گرفته. روح برد و پیروزی در وجود تک تک بازیکنان به وضوح دیده می‌شود. همه بازیکنان مصمم هستند و اجازه نمی‌دهند حریف کاری کند.

اوضاع خط دفاعی چطور است؟

به نظرم عارف‌غلامی‌خیلی به موقع رسید. روزبه چشمی‌خوب خودش را در دفاع جا انداخت و جور نبودن مرادمند و یزدانی را کشیدند. این برزیلی هم که آمد کمک زیادی شد. ولی ما در بازی‌هایی که این برزیلی نبود هم دیدیم بچه‌ها با تمام وجودشان بازی می‌کردند.

مسابقه با پرسپولیس چه شرایطی دارد؟

به طور کلی این بازی شرایطش با سایر مسابقات متفاوت است اما استقلال در هر زمینه‌ای از پرسپولیس جلوتر است. به ویژه از نظر جسمانی. فکر می‌کنم شرایط جسمی‌بازیکنان پرسپولیس به خوبی استقلال نیست و نیمه دوم می‌تواند نیمه استقلال باشد. به طور کلی بازیکنان استقلال از هر نظر آماده تر هستند و من فکر می‌کنم نتیجه موفقیت آمیزی برای استقلال در پایان مسابقه رقم بخورد. شاگردان مجیدی در مسیر قهرمانی قدم بر می‌دارند و حس موفقیت را به خوبی لمس کرده‌اند.

پرسپولیس چطور است؟

رسپولیس هم تیم محترمی‌است. یک رقیب دیرینه که شخصیت خاص خودش را در فوتبال ایران دارد. آنها هم قابل احترام هستند اما به اعتقاد من استقلال خیلی آماده تر است و بهتر می‌تواند نتیجه بگیرد.

به اعتقاد شما این دربی چند گل دربر دارد؟

اصلاً مهم نیست! به قول یکی از دوستان ما حاضریم نیم گل بزنیم ولی سه امتیاز آن را بگیریم، چون پیروزی در این مسابقه فاصله ما را به ۹ امتیاز افزایش می‌دهد و مجیدی و تیمش اصلاً نباید در این بازی دنبال تعداد گل و رکوردهای این چنینی باشند. فقط باید برویم و برنده از زمین بیرون بیاییم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    به همین خیال باش
  • فقط زرد طلایی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    ببین من طرفدار صنعت نفتم و خواهم موند اما چرا حالا پرسپولیس ضعیف شده استقلال میگه ما از همه نظر سرتریم اما امید وارم یه بازی پرگل و خوب ببینم با احترام به سرخابی ها
  • پرسپولیس همیشه قهرمان IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    سناربده آش. بهمین خیال باش مفسر دوریالی فوتبال پرسپولیس درهمه حال دوسروگردن بالاترازکیسه هست که باحقه بازی درصدرجدولوایساده ولی تیم همیشه قهرمان ماپرسپولیس بتوجودتمام مشکلات مالی ومدیریتی وداوری رده دوم جدولوداره فهمیدی پیشکسوت درپیتی
  • ناشناس IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    نترس داوربه توصیه ریالی مجیدی پنالتی گذاشته براتون کنار.....
  • جواد IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    امروز ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ روز پرسپولیس است آبی ها درفکر مساوی و برد نباشند. امروز ۹۰ دقیقه بازی درنیمه آبی ها خواهد بود آن قدر پرسپولیس برنامه و تاکتیک دارد که مجبورید گل به خودی بزنید.
  • حجت HK ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    شتر در حواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه🤣🤣🤣🤣🤣😍🤣🤣😍

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی