نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
حسرت استقلال ۵ ساله می‌شود؟/ مجیدی به دنبال شکستن طلسم برابر پرسپولیس
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلالی چند سال است که نتوانستند پرسپولیس را در جریان بازی شکست دهند.

دربی بزرگ پایتخت در هفته بیست و سوم لیگ برتر این هفته و به میزبانی پرسپولیس برگزار خواهد شد. دیداری فوق العاده حساس که می تواند در تعیین قهرمان این فصل ، بسیار مهم باشد. استقلال که در این فصل هنوز باختی را تجربه نکرده ، به مصاف پرسپولیسی خواهد رفت که برای زنده ماندن شانس قهرمانی اش در این فصل ، نیاز مبرمی به کسب ۳ امتیاز این دیدار دارد.

درواقع پرسپولیس اگر نتواند دربی را ببرد، تقریبا از کورس قهرمانی خارج خواهد شد و استقلال به جام قهرمانی بسیار نزدیک می شود. خیلی ها معتقدند دربی ربطی به وضعیت دو تیم در جدول ندارد و هر تیمی در روز دربی روحیه بهتری داشته باشد می تواند برنده بازی شود.

نکته جالب در خصوص تقابل های دو تیم در سال های اخیر این است که از آخرین برد استقلال در جریان بازی مقابل رقیب سنتی  ۴ سال می گذرد. هرچند آبی ها در دو فصل اخیر دو بار موفق شدند در جام حذفی پرسپولیس را در ضربات پنالتی شکست دهند، اما طبق قوانین فیفا نتیجه بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه در آمار محاسبه می شود و ضربات پنالتی فقط برای تعیین تیم برنده است.

آخرین بازی که آبی ها موفق شدند پرسپولیس را در جریان بازی شکست دهند، به اسفند سال ۹۶  برمی گردد که استقلال با تک گل وریا غفوری ، کاپیتان فعلی خود موفق شد ، پرسپولیس برانکو را مغلوب کند. هدایت آبی ها را در آن فصل وینفرد شفر آلمانی بر عهده داشت. بعد از آن بازی تا به امروز ۹ دربی برگزار شد و یک دربی سوپرجام هم به خاطر حاظر نشدن استقلال ، ۳ بر صفر به نفع پرسپولیس اعلام شد. از ۹ دربی انجام شده ، ۳ برد سهم پرسپولیس بود و سایر بازی ها با نتیجه مساوی به پایان رسید.

همچنین فرهاد مجیدی سرمربی فعلی استقلال هیچوقت نتوانسته به عنوان سرمربی پرسپولیس را در جریان بازی شکست دهد و اگر پنجشنبه  آبی ها موفق به انجام این کار شوند، برای اولین بار فرهاد طعم پیروزی در جریان بازی را به عنوان سرمربی خواهد چشید.

حال باید دید نتیجه دیدار این هفته  چه خواهد شد و آیا استقلال به این حسرت ۴ ساله پایان خواهد داد و یا اینکه این حسرت ۵ ساله خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضازاپاتای پرسپولیسی IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    این حسرت وحسرت قهرمانی حالا حالا ادامه داردچیزی که برایه پرسپولیس روزگذشته هست برای استقلال شده خاطره آخرین قهرمانی استقلال هیچ کدوم ازبازیکنای استقلال یادشان نمیایدولی هربازیکنی که به پرسپولیس اومده به قدری جام گرفته که درتیمهای دیگردرطول قرن هم انقدرجام نمیگیرن واستقلال حالا حالا بایددرحسرت بردن پرسپولیس جون بدهدکسای که فکرمیکنن استقلال تیمه تبق آماردربازیهای رسمی پرسپولیس ۳بازی بیشتربرده درقهرمانی لیگ ۴باربیشتربرده وتبق رده بندی فیفاهم بهترین تیم ایران ودرپرهوادارترین درآسیا۳وم ودرجهان ۸توم جهان ودرپرفالورترین تیمهادرآسیااول ودرجهان ۳وم جهان وبااین همه افتخار۶۰ملیون هوادارولی استقلال ۲۰ملیون هوادارداره باهمه اینهااستقلال نبایدخودشوباپرسپولیس مقایسه کنه چون یک تیم معمولی هست که هیچ افتخاری نه درسطح آسیاونه درسطح جهان نداره واون ۲تاقهرمانیش هم حطاجای نوشته نشوده چون قهرمانی که ۴۰سال ازش گذشته باشه حطاازخاطره هم پاک شده درحال حاظرافتخاری که درده سال گذشته به دست اومده حسابه که استقلال در۱۰سال گذشته حطاجام آسیاهم باپلیاف رفته ودردورگروهی هم حذف شده اونوقت به چی خودش افتخارمیکنه
  • محمدطاها IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    امیدوارم اینبار یه دربی مهیج و پر گل ببینیم نه یه دربی کسل کننده و حال بهم زن.. پرسپولیس دو تا ضعف بزرگ داره اولیش شروع مجدد ها و ضعف هوایی،دومیش عمق خط دفاع بخصوص سمت هنانوف و رضاییان..با نگاهی به گل های خورده پرسپولیس متوجه می‌شویم که نیمی از آنها روی شروع مجدد ها به ثمر رسیده که شش تای آنها حاصل سانترهای حریفان بود..عمق دفاع پرسپولیس هم ضعف دارد مخصوصا سمت راست جایی که هنانوف بازی میکند..
  • جواد IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    حسرت پرسپولیس هم برای قهرمانی در آسیا ۵۰ ساله شد یاد تیم پاس قهرمان در آسیا بخیر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی