وودی جانسون - محمد الخریجی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یکی از دوستان رئیس جمهور سابق ایالات متحده در حال پیشنهاد لحظه آخری برای خرید چلسی است.

وودی جانسون، سفیر ایالات متحده در بریتانیا تا سال گذشته، ۲ میلیارد پوند برای خرید باشگاه غرب لندنی از رومن آبراموویچ پیشنهاد خواهد کرد.

وودی ۷۴ ساله امیدوار است تا قبل از پایان مهلت روز جمعه، این معامله را از گروه رسانه‌ای سعودی بدزدد. پیشنهاد ۲ میلیارد پوندی او کمتر از ۲٫۷ میلیارد پوند گروه رسانه‌ای سعودی است اما او بر این باور است که به دلیل پیوندهای گسترده‌اش در لندن می‌تواند برنده شود. او به عنوان سفیر سابق ایالات متحده در بریتانیا و مالک تیم نیویورک جتس به مدت ۲۲ سال، معتقد است که می‌تواند شهرت چلسی را در بازار آمریکا بالا ببرد.

یک منبع به نشریه «سان» گفت: «آنچه که چلسی در حال حاضر به آن نیاز دارد، طول مدت و ثبات در مورد مالک جدید است. وودی و تیمش فکر می‌کنند می‌توانند این کار را انجام دهند. او تیم نیویورک جتس را با موفقیت اداره می‌کند و اطلاعات زیادی در مورد صنعت ورزش دارد. و چهار سال گذشته را در لندن گذرانده است و به خوبی با این شهر آشناست.»

ثروت خانوادگی این مرد ۷۴ ساله با نام کامل رابرت وود جانسون و وارث سلسله داروسازی جانسون اند جانسون، ۲۸ میلیارد پوند است. دیگر خواستاران چلسی قبل از ضرب‌الاجل روز جمعه، گروه رسانه‌ای سعودی و کنسرسیومی به رهبری سازنده املاک، نیک کندی، ۴۹ ساله هستند.

این معامله به دلیل تحریم‌هایی که بر مالک فعلی چلسی رومن آبراموویچ اعمال شده، پیچیده شده است. این بدان معناست که دولت عملاً مسئول فروش چلسی است و احتمالاً فروش باشگاه را با قیمتی کمتر از ارزش ۳ میلیارد پوندی آبراموویچ انجام خواهد داد.

اسپانسرها هم قراردادهای خود را با باشگاه چلسی فسخ کردند. وودی به نزدیکان قرارداد گفته که یکی از نقاط قوت او جذب شرکای تجاری است. بسیاری از حامیان نیویورک جتس از جمله «پپسی»، «دل» و «ورایزون» در حال حاضر در بریتانیا هستند.

این منبع افزود: «وودی می‌داند که اداره یک باشگاه ورزشی به این معنی است که شما باید جیب‌های عمیقی داشته باشید و معاملات تجاری بزرگ به این امر کمک می‌کنند. همچنین به این معنی است که چلسی می‌تواند به رقابت در اوج ادامه دهد و بر بازار نقل و انتقالات مسلط شود.»

همسر وودی از دوستان صمیمی ملانیا ترامپ، همسر رئیس جمهور سابق آمریکاست. ترامپ هم وودی را در سال ۲۰۱۷ به عنوان سفیر به بریتانیا فرستاد. وودی تیم نیویورک جتس را به قیمت ۴۸۵ میلیون پوند در سال ۲۰۰۰ خرید. در سال ۲۰۱۰، این تیم به استادیوم «مت‌لایف» نقل مکان کرد که در آن زمان گران‌ترین مکان ورزشی در جهان بود. زمانی که به عنوان فرستاده ترامپ در بریتانیا تأیید شد، برادرش کریستوفر را مالک مشترک جتس کرد.

سوالاتی در مورد ارتباط احتمالی گروه رسانه‌ای سعودی با صندوق سرمایه‌گذاری عمومی (PIF) که تامین مالی نیوکاسل یونایتد را بر عهده دارند، مطرح شده است، و اینکه آیا یک گروه باید مالک دو باشگاه لیگ برتر باشد یا خیر. محمد الخریجی ۵۰ ساله رئیس گروه رسانه‌ای سعودی است و در کنار محمد بن سلمان، ولیعهد، که ریاست PIF را بر عهده دارد، به تصویر کشیده شده است. همچنین ادعا می‌شود که او به دنبال تأمین مالی از حامیانی از جمله محمد بن‌خالد آل‌سعود، رئیس شرکت دولتی مخابرات عربستان سعودی است که PIF مالک سهام آن است.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی