احسان حاج صفی
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

احسان حاج‌صفی کاپیتان تیم ملی ایران گفـت: در جام جهانی بستگی دارد در چه گروهی قرار بگیریم. خودم به شخصه معتقدم با پتانسیلی که داریم می‌توانیم به دور بعد صعود کنیم.

احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی ایران با آغاز اردوی تیم برای دیدار با کره جنوبی و لبنان در مصاحبه‌ای به نکته های زیر اشاره کرد:

*اگر بخواهیم از دور قبل شروع کنیم، شرایط از نظر تیمی اصلاً خوب نبود. مشکلاتی داشتیم، از هر لحاظ که فکرش را بکنید. نتایج ضعیفی گرفتیم و همه گفتند این تیم دیگر به جام جهانی نمی‌رود و بعید است که صعود کند. قبل از آغاز دور برگشت، تمام بازیکنان هم‌قسم شدیم و بین خودمان صحبت کردیم که ما این پتانسیل را داریم به مرحله بعد و حتی جام جهانی برویم. همه هم تیم ملی را حمایت کردند، چون از توانایی بازیکنان خبر داشتند. به‌خصوص مردم که دعا کردند و برای ما انرژی مثبت فرستادند. چهار نتیجه خوب گرفتیم و بهتر از این دیگر نمی‌شد. شرایط خوب شد و در دور دوم هم که دیدید نتایج بهتری کسب کردیم و به جام جهانی رسیدیم.

*درست نسیت بگوییم یک نفر مقصر بود. وقتی یک تیم نتیجه نمی‌گیرد، کل آن مجموعه مقصر هستند. خوب نیست که همه چیز را گردن یک بازیکن، مربی یا مسئول بیندازیم. حداقل در تیم ملی این شرایط وجود ندارد و تمام اعضای مجموعه در کسب نتایج سهیم هستند. اگر تیم نتیجه دلخواه را نگیرد، کل مجموعه مقصرند. سرمربی، بازیکن و مسئولان هم فرقی ندارند.

*آقای اسکوچیچ وقتی هدایت تیم ملی را به‌ دست گرفت، شرایط اصلاً مناسب نبود. ایشان با کادری که داشتند نقاط ضعف تیم ملی را برطرف کردند. توانستیم خواسته‌های او را در زمین پیاده کنیم و به دور دوم برویم. یک نکته هم بگویم. آقای اسکوچیچ ارتباط خوبی با بازیکنان برقرار کردند و از لحاظ روحی و روانی توانستند بچه‌ها را در بهترین حالت قرار بدهند. این یکی از دلایل موفقیت تیم ملی بود.

*در جام جهانی بستگی دارد در چه گروهی قرار بگیریم. خودم به شخصه معتقدم با پتانسیلی که داریم می‌توانیم به دور بعد صعود کنیم. البته به یک شرط؛ درست است ما کادرفنی و بازیکنان خوبی داریم اما نیازمند حمایت و انجام بازی‌های تدارکاتی بزرگ هستیم. اگر بخواهیم به دور بعد برسیم، باید از همین حالا شروع کنیم. رئیس جمهوری، وزیر ورزش و فدراسیون فوتبال باید از همین امروز به فکر تیم ملی باشند. چون چشم به هم بزنیم جام جهانی می‌رسد و آن‌وقت است که می‌گوییم چه زمانی را از دست دادیم. اگر انتظار این است که برویم بالا، باید بازی تدارکاتی قوی برگزار کنیم. باید به ملاقات تیم‌های بزرگ برویم، آزمون و خطا کنیم تا بازیکنان با شناسایی نقاط ضعف و قوت‌شان به آمادگی کامل برسند. خواهش می‌کنم نگذارند روزها همین‌طور بگذرد.

واکنش کاپیتان تیم ملی به شایعه جدایی اسکوچیچ؛ از رئیس جمهور کمک می خواهیم/ چشم به هم بزنید بازی های ایران در جام جهانی فرا می رسد

*کره‌جنوبی یک حریف سنتی و قدرتمند است که بازی ایران با این تیم همیشه جذاب از آب در آمده. در بازی رفت تساوی عادلانه بود اما برای این دیدار، آنها صد در صد به زمین می‌آیند تا ایران را ببرند. به‌خصوص که میزبان هستند و تماشاگر هم دارند. هدف کره‌جنوبی در این بازی، شکست تیم ملی و صدرنشینی است اما ما هم ایران هستیم و قویترین تیم آسیا. آنها از ما می‌ترسند، به‌خصوص با بازیکنانی که داریم. به همین دلیل بعید می‌دانم از همان ابتدا هجومی و بی‌محابا بازی کنند. آنها قطعاً مدارا می‌کنند و بی‌گدار به آب نمی‌زنند. چون دوست هم ندارند بازنده باشند.

*به نظر من اسکویچ باید بماند، چون او و کادر فنی‌اش زحمات فراوانی کشیده‌اند و بهتر است حفظ شوند.

*تا هروقت بتوانم به تیم ملی کمک کنم. هر وقت احساس کنم نمی‌توانم مثمرثمر باشم خداحافظی می‌کنم. این هم بستگی به شرایط بدنی‌ام دارد. فعلاً که با جان و دل برای تیم ملی بازی می‌کنم و امیدوارم در این دو دیدار هم بهترین نتیجه را کسب کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد IR ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    کاپیتان تیم ملی؟!
  • ... IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    لطفاً کمی هم در مورد رای مخفی جنابت،در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال بلبل زبانی کن...میگن رای شما کریمی بوده!!!۶

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی