جان تری - چلسی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

جان تری پیشنهاد ۲۵۰ میلیون پوندی برای تصاحب چلسی را تأیید کرد و از طریق کنسرسیوم «آبی‌های واقعی» با رقبای میلیاردر پیوند می‌خورد.

جان تری با پیوستن به کنسرسیوم «آبی‌های واقعی» در پیشنهاد مالکیت ۱۰ درصد از باشگاه چلسی، سعی خواهد کرد تا از تاریخ و میراث چلسی محافظت کند.

تری از برنامه‌های جسورانه کنسرسیوم «آبی‌های واقعی» برای جمع‌آوری وجوه برای خرید سهام چلسی از طریق یک طرح اجتماعی حمایت کرده است. هواداران می‌توانند با حداقل ۱۰۰ پوند در این مجموعه سهم بخرند و با مالکین نهایی باشگاه همکاری کنند.

آبی‌های واقعی

تری و کلر رافرتی، بازیکن سابق زنان چلسی، نام خود را بر روی این کنسرسیوم قرار دادند و روسای «آبی‌های واقعی» با گروه «راین»، بانکی که بر فروش چلسی نظارت دارد، تماس گرفتند.

مالکان زمین چلسی، که مالک آزاد استمفوردبریج هستند، و انجمن طرفداران چلسی (تراست) از این طرح حمایت کرده‌اند. کنسرسیوم «آبی‌های واقعی» یک نماینده را برای حضور در هیئت مدیره چلسی انتخاب می‌کند و تری، کاپیتان سابق، تحت تاثیر برنامه‌های جاه‌طلبانه آنان قرار گرفته است. او گفت: «۲۲ سال است که چلسی بخش مهمی از زندگی من بوده، من می‌خواهم از تاریخ و میراث باشگاه محافظت شود، و با افرادی همفکر که همان دیدگاه بلندمدت ساخت بهترین باشگاه فوتبال در جهان را دارند و درک می‌کنند که DNA ما چقدر مهم است وارد دوره جدید شویم. با ملاقات و شنیدن موضوع کنسرسیوم آبی‌های واقعی، متوجه شدم که آن‌ها به خوبی این موضوع را درک کرده‌اند. آن‌ها گروهی از هواداران مادام‌العمر چلسی و دارندگان بلیت فصل هستند که مفهومی را ایجاد کرده‌اند که مکمل و کمک‌کننده هر شخصی است که باشگاه را اداره می‌کند. این ساختار نوآورانه طوری طراحی شده که همه هواداران چلسی را در بر بگیرد و از باشگاه ما محافظت کند. من از وقت و حمایت مالکان زمین چلسی و انجمن هواداران چلسی سپاسگزارم و امیدواریم به خوبی از سرمایه‌گذاران در ساختار جدید باشگاه استقبال کنیم.»

پایان مهلت

رومن آبراموویچ در ۲ مارس در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین، چلسی را برای فروش گذاشت. این میلیاردر روسی به دلیل ارتباط با پوتین از سوی دولت بریتانیا تحریم شد و تمام اموال و دارایی‌هایش در بریتانیا مسدود شدند و آبی‌ها تحت مجوز مستقیم دولتی فعالیت می‌کنند. 

آخرین مهلت گروه راین برای پیشنهاد خرید چلسی در جمعه شب به پایان رسید و تعدادی از احزاب جدی نامزدی خود را اعلام کردند. تاد بوهلی، سِر مارتین بروتون و لرد سباستین کو، خانواده ریکتس و نیک کندی، همگی پیشنهادات خود را به موقع ارسال کردند. گروه رسانه‌ای عربستان سعودی نیز به ضرب‌الاجل رسید و مشخص شد که پیشنهادات بیشتری نیز اعلام شده است.

طرفداران همیشگی

کنسرسیوم «آبی‌های واقعی» پلتفرمی را راه‌اندازی می‌کند تا به طرفداران امکان خرید در این طرح را بدهد. گروه سرمایه‌گذاری Oakvale Capital از این طرح حمایت کرده و زیربنای امور مالی را فراهم کرده است. سندفورد لودون، شریک Oakvale Capital گفت: «ما نه تنها در آرزوی‌مان برای اطمینان از آینده روشن باشگاه چلسی، بلکه در توانایی خود برای اجرای این طرح متحد هستیم. ما گروهی از کارآفرینان باتجربه فناوری، سرمایه‌داران، و مهم‌تر از همه طرفداران مادام‌العمر هستیم، که می‌خواهیم مطمئن شویم هر کسی که چلسی را می‌خرد با طرفداران چلسی طرف است. ما هم با فروشندگان و هم با دولت و هم با مناقصه‌دهندگان کار خواهیم کرد تا تضمین کنیم که طرفداران حرفی برای گفتن داشته باشند.»

سخنگوی صاحبان زمین چلسی افزود: «صاحبان زمین چلسی از طرح آبی‌های واقعی حمایت می‌کنند، زیرا این طرح به هواداران چلسی صدای بیشتری در نحوه اداره باشگاه می‌دهد.»

و یکی از سخنگویان انجمن هواداران چلسی گفت: «واضح است که بهترین نتیجه برای هواداران چلسی این است که مالکان جدید از میراث چلسی با دادن سهم طلایی به هواداران محافظت کنند. هدف اصلی این کنسرسیوم این است که هوادارن فرصت بهتری برای نظر دادن در مورد نحوه اداره باشگاه داشته باشند. ما از گفت‌وگوی بیشتر با آبی‌های واقعی استقبال می‌کنیم و همه چیز در روزها و هفته‌های آینده توسعه میابد.»
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی