نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
دلال ها می خواهند اسکوچیچ را عوض کنند/ آقای عابدزاده! چرا آن توپ را جمع نکردی؟/ سرمربی تیم ملی بازیکنی که در زمین راه می رود را نمی بیند!
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

کارشناس و مربی فوتبال و از مدرسان سابق فدراسیون فوتبال آلمان معتقد است آنهایی که در پی تغییر اسکوچیچ هستند به دنبال مربی گرانقیمت می‌گردند.

بهمن فروتن کارشناس فوتبال ایران درباره شکست ۲ - صفر تیم ملی مقابل کره جنوبی، از زاویه ای متفاوت نگریسته است. بخش هایی از این مصاحبه را در زیر می خوانید:

*در این بازی، توقع زیادی از تیم ملی نمی‌رفت، چون آدرنالین لازم در خون بازیکنان وجود نداشت. در برخی بازی‌ها، ایجاد کردن انگیزه لازم در بین بازیکنان خیلی سخت است و مطمئنم اگر این بازی برای صعود به جام جهانی تعیین کننده بود، نتیجه چیز دیگری می‌شد.

*سردار آزمون در خط حمله، از گشنگی مُرد! چرا نباید یک هافبک تهاجمی داشته باشیم که سردار آزمون را آن جلو تغذیه کند؟ اواخر بازی، سردار آزمون یک پاس زیبای عقربی به صیادمنش داد اما هنوز نمی‌دانم که صیادمنش می‌خواست با آن توپ چه کار کند؟ ما بازیکنانی داریم که تا یک جایی خوب تمرین می‌کنند، اما وقتی به یک جایی می‌رسند، دست از تمرین کردن می‌کشند. شاید اگر آن توپ را صیادمنش گل کرده بود، می‌توانستیم مانند بازی با لبنان به بازی برگردیم اما در مقابل ما با تیم کره‌ای روبه‌رو بودیم که حسابی انگیزه داشت و سون هیونگ مین به گونه‌ای بازی می‌کرد که انگار دیدار تاتنهام و لیورپول برای قهرمانی لیگ برتر است. انگار فعل خواستن برای آنها بزرگتر بود.

*ما این همه راه تا کره جنوبی رفتیم و اگر نگوییم ۸۵ میلیون نفر اما ۲۰ تا ۳۰ میلیون نفر به تماشای بازی تیم ملی نشستند اما حتی یک بازیکن ما آمادگی لازم را برای این بازی نداشت. بازیکنان آماتور هم می‌دانند که برای یک بازی آماتور چقدر باید آمادگی داشته باشند اما بازیکن حرفه‌ای و در سطح ملی ما، آمادگی لازم را برای یک بازی ملی مهم نداشتند.

*معتقدم اسکوچیچ مربی خوبی است، اما دیگر سرمربی صنعت نفت یا ملوان نیست و باید در کارش اتوریته داشته باشد. چند روز پیش برنامه‌ای را می‌دیدم که بازیکنان قدیمی منچستر یونایتد درباره رانگنیک صحبت می‌کردند و می‌گفتند او خیلی شُل است و اگر شُل و ول نبود، تیم بهتر نتیجه می‌گرفت. حتی اسکولز از این صحبت کرد که آنها از فرگوسن می‌ترسیدند که بازی می‌کردند. درست است که باید با بازیکنان نسل جدید طور دیگری برخورد کنیم، اما مربی هم باید طوری برخورد کند که بازیکن از او حساب ببرد و با دیدن مربی کنار زمین بدود نه اینکه در زمین راه برود.

*روی گل اول کره جنوبی و یک دقیقه قبل از به ثمر رسیدن گل، عارف غلامی توپ را می‌گیرد و پنج بازیکن ایران ایستاده‌اند که هیچ پرسی روی آنها نیست اما او در یک فاصله ۳۰ متری توپ را روی سینه بازیکن کره‌ای می‌اندازد که تا فاصله ۱۵ متری توپ، هیچ بازیکنی از ایران نیست و همین توپ برمی‌گردد و در نهایت گل می‌شود. یکی باید از عارف غلامی که مدافع تیم صدرنشین لیگ برتر ماست، سؤال کند آن چه پاسی بود؟

*دروازه‌بان ما روی گل اول، ادا درآورد و سؤالم از امیر عابدزاده این است که چرا می‌خواستی آن توپ را جمع کنی؟ وقتی شوت از آن فاصله صورت گرفته، قدرت و شدتش مشخص است، دروازه‌بان باید آنجا یا توپ را مشت کند یا به کرنر بفرستد اما دروازه‌بان ما می‌خواهد توپ را جمع کند. اگر تیم ملی برای این بازی انگیزه و تمرکز داشت، باید در زمین می‌جنگید اما متأسفانه مجری تلویزیون طوری صحبت می‌کند که بازیکنان تیم ملی یک وقت از او نرنجند و با این شرایط و نقد، می‌خواهیم از گروه‌مان در جام جهانی هم صعود کنیم.

دلال ها می خواهند اسکوچیچ را عوض کنند/ آقای عابدزاده! چرا آن توپ را جمع نکردی؟/ سرمربی تیم ملی بازیکنی که در زمین راه می رود را نمی بیند!

*آنهایی که می‌گویند اسکوچیچ مربی نیست یا مربی خوبی نیست، زمانی که مارک ویلموتس را برای تیم ملی آوردند، کجا بودند؟ قدر مسلم یک چیز است و آن هم اینکه بخش بزرگی از فوتبال ما دست دلال‌هاست و آنها هستند که می‌گویند اسکوچیچ نباشد و او را تغییر دهند. سؤال من این است که اگر اسکوچیچ نه، پس دنبال چه کسی هستند؟ اگر می‌گویند آقای ایکس بیاید، دنبال کنید و ببینید که دُم مربی ایکس به کجا وصل است، چون قطعاً آنها دنبال مربی گرانقیمت هستند.

*من مربی خوبی می‌شناسم که قیمتش ۵۰۰ هزار دلار است اما قطعاً آنها اگر اسکوچیچ را عوض کنند، دنبال مربی ۵۰۰ هزار دلاری نمی‌گردند و مربی زیر ۴ میلیون دلار را نمی‌خواهند، چون اگر مربی‌ای مثل کارلوس کی‌روش خرج نکند، نمی‌خواهند و این مسئله هم پشتوانه‌ای ندارد. ما استراماچونی را به استقلال آوردیم و قطعاً اگر بین او و اسکوچیچ از من می‌پرسیدند کدام سرمربی تیم ملی شود، من می‌گفتم استراماچونی اما او را هم نگه نداشتند، چون مربی ارزانی بود. مربی خوب از نظر دلال‌ها، مربی گرانقیمت است که نام بزرگ هم داشته باشد. شما به عراق و امارات نگاه کنید که با نام بزرگ و مربی گران به کجا رسیدند؟

*برخی می‌گویند باید در جام جهانی نتیجه بگیریم اما مگر ما با کی‌روش نتیجه گرفتیم یا اگر ویلموتس می‌ماند، با او چه نتیجه‌ای می‌گرفتیم؟ وقتی اسکوچیچ آمد، ما تازه فهمیدیم که بقیه تیم‌های گروه ما چقدر ضعیف هستند. با این حال اگر اسکوچیچ خوب نیست، چطور تیم ملی را به جام جهانی برد؟ ویرا تیم ملی ما را به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه برد و به این دلیل او را بیرون انداختند که در رختکن به بازیکنان گفته بود در زمین آنطور که دوست دارید بازی کنید. بعد از آن ایویچ را آوردیم اما ببینید با او چه کردیم و در نهایت بیرونش انداختیم. حالا هم یک رئیس فدراسیون را به جرم جادوگری بیرون انداخته‌اند، مقابل کره جنوبی مفتضحانه بازی کردند و در زمین هم ۱۱ بازیکنی حضور داشتند که می‌خواستند در زمین باشند تا این اتفاقات رخ بدهد!

*کنعانی زادگان همانقدر خوب بود که ۱۰ بازیکن دیگر ما خوب بودند و همانقدر بد بود که بقیه بد بودند، اما دروازه‌بان ما بدتر نبود. من از فوتبال ایران عذر خواهی می‌کنم، چون سال‌های سال در فوتبالی بزرگ شدم که یکی از مختصات آن رک بودن و صراحت داشتن و گفتن واقعیت است و اگر از بازیکنی انتقاد می‌کنم، برای این است که چیزی را ماستمالی نکنیم تا این مشکل ادامه پیدا کند.

دلال ها می خواهند اسکوچیچ را عوض کنند/ آقای عابدزاده! چرا آن توپ را جمع نکردی؟/ سرمربی تیم ملی بازیکنی که در زمین راه می رود را نمی بیند!

*من از فوتبال ایران و بازیکنان ایران عذرخواهی می‌کنم که واقعیت را می‌گویم، چون آنها عادت کرده‌اند که واقعیت را نشوند. شما به همین چند ماه پیش برگردید که اسکوچیچ یک واقعیتی را گفت و طارمی در ادامه قهر کرد و دقیقاً این حاشیه، ساخته دست آنهایی بود که می‌خواستند اسکوچیچ سرمربی تیم ملی نباشد و او را تغییر دهند. زمانی که مانده بودیم و کاسه چه کنم چه کنم دست گرفتیم، اسکوچیچ آمد و ما را سریع‌تر از همه تیم‌ها به جام جهانی برد و حالا وقتی آمده، نتیجه گرفته، می‌خواهند او را عوض کنند.

*یکی از دلایلی که می‌خواهند اسکوچیچ را تغییر دهند، این است که می‌گویند مربی ۴۰۰-۳۰۰ هزار دلاری به چه درد می‌خورد! برانکو در عمان چقدر پول می‌گیرد؟ اما تیمی ساخته که تیم ملی ژاپن را در خاک ژاپن شکست می‌دهد و اگر بازی آخرش را هم پیروز شود، به یک امتیازی استرالیا می‌رسد. برانکو مربی گرانی نیست و او را نمی‌خواهند اما مربی گران قیمت مثل ویلموتس آمد، گند زد و هنوز هم دنبال حل کردن مسئله او هستیم.

*من اگر مربی باشم، بازیکنی که بخواهد با راه رفتنش در زمین، مربی عوض کند را کنار می‌گذارم اما اسکوچیچ حتی دست به تعویض این بازیکنان هم نزد. دلال‌ها نمی‌خواهند اسکوچیچ مربی تیم ملی باشد، چون او مربی گرانی نیست. روزی که عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال شد، می‌خواستند او را مجبور کنند که مربی تیم ملی را عوض کند و این فشارها هنوز ادامه دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Perspolisiiiiiiii IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    کارشناس یعنی ایشان نه قلیچ و نوری و فنونی زاده که هیچ درک و فهمی از علم فوتبال ندارند و فقط زمانی با فوتبال علی اصغری اسمی برای خودشان درست کردند و هنوز هم به خاطر سادگی و بعضاً احساساتی بودن عده ای هوادار کم سن و سال در فضای مجازی با صحبتهای سخیف مشغول کاسبی هستند
  • سلام IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    آقا فروتن عزیز لطفا افکارتون رو گر درگیری کنید. فکر می‌کنید با کی روش باید قهرمان جام جهانی می شدیم. هرچه تیم ملی داره از همون دوره است. بهترین بازی های جام جهانی دوره کی روش انجام شد.
    • حامد IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      من با اونایی که از روی غرض حرف میزنن کاری ندارم ( بیشتر طرفداران استقلال) ولی حرفم با اونایی که یه ذره وجدان دارن مربی که هیچ کسی جرات هدایت تیمی در آستانه حذف بود نداشت قبول کرد آورد بالا به عنوان اولین تیم آسیا رفت جام جهانی نتایج بی سابقه ای آورد، حالا درسته کسی رو نداره تیم معروفی هدایت نکرده که طرفدارش ( پرسپوليس و استقلال) باشه بخدا خدایی داره که باعث موفقیتش باشه ما نژاد پرست نیستیم اگه الان برکنارکنیم خدانمبینه با زیدان فرگوسن و... هیچی نمیشیم خدا هست انسانیت حکم میکنه کسی تیم برده جام جهانی هدایتش داشته باشه
  • تاجی طبرستانی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    این کلا از ماجرا پرته .... اتفاقا همین دلال ها اسکوچیچ رو آوردن و الان هم دارن واسش بازیکن انتخاب می کنند و حتی با دعوت سوری به تیم ملی اعزام به خدمت مدافع نیمکت نشین لنگ به نام فرجی رو به تعویق میندازن .. یکی این پیرمرد بی خبر رو روشنگری کنه
  • هیهات .... IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    یعنی هیچ کارشناس و متخصص فوتبال با حذف اسکوچیچ و جذب مربی تراز اول آنهم با قیمت منصفانه موافق نیست ؟
  • مهدی حدادی IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    بهترین کارشناسیی که تا الان دیدم ایرانی یعنی حسادت تیم مرده را زنده کرد برد جام جهانی الان عده ای حسود حرف مفت میزنن یادشون رفت دیگه قبول کرده بودیم اوت شدیم
  • صادق IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    بنده عرض کردم وقتی نه سرمربی نه مربی نه بازیکن همدیگر را قبول ندارند والبته ملت هم هیچکدام را قبول ندارد چرا واقعا هیچکدامشان در حد تیم ملی ایران نیستند بهترین کار تعطیل باشگاهها واوردن یک مربی خوب وتربیت کردن یک تیم پنجاه نفره برای مسابقات بعدی والسلام .
  • شفای عاجل IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    خداشفاتون بده .اینو دیگه ازکجا پیدا کردین. کارشناس قحطه تو مملکت.
  • ف IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    این کارشناس نیست.همه میگن فقط یه تیم قوی تو گروه بود که دو بازی تهران و سئول مستحق پیروزی بود در بازی با امارات هم که وی ای آر منجی تیم شد و بازی لبنان که تیم تا دقیقه ۹۰ امتیازی کسب نکرده بود مگه الان کره و سعودی مربی بزرگ آورده اند اونجا دلال وجود واشته؟این چه تفکری است که استخدام مربی بزرگ را به دلال ربط می دهد؟
  • محسن US ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    چرا وقتی عدم توانایی مربی محرزه میشیم جزو دلواپسان؟! برید نتایج رو ببینید تیمهای درجه ۲ رو هم با اختلاف یه گل بردیم. از کره ۲ تا خوردیم از تیمهای درجه یک دنیا چند تا میخوریم و میشیم یه آبروریزی ماندگار
  • سجی IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    واقن چرا تا وقتی بیرانوند هس امیر عابد زاده رو انتخاب کردن تا دروازه‌بان این دیدار مهم باشه واقن متاسفم
  • حمید IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    اگر در بازی با لبنان هم با تک مهاجم بازی کنیم، باز به مشکل بر می‌خوریم و به زحمت می‌تونیم ببریم، وظیفه هافک‌ها ضمن کمک به مدافعین باید مهاجمین را تغذیه کنند. وقتی تک مهاجم باشیم، تک مهاجم اسیر مدافعین حریف میشن و دبگه کاری از دست هافبک‌ها بر نمیاد و سر در گم میشن، مثل بازی با کره . که انگار هافبکی نداشتیم...
  • اصغری IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    واقعا اسکوچیچ دمش گرم خیلی خیلی کارش درسته والسلام 😀🤣🤣🤣🤣
  • جلال US ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    چقد از مرحله پرتین. اخه الان وقت مربی عوض کردنه؟! حالا دو تا بازیکن پفکی تون تو تیم نباشه. بودن دو تا بازیکن از استقلال شما رو میبره بهشت؟ قرمز و آبی نداره. تیم تا الانش خوب بوده. جوری میگین از تیمای ضعیف نتیجه گرفته انگار کیروش به این تیما ده تا ده تا میزد. یه ترکیب دفاعی و به زور یه گل.
  • معینی IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    همه فرمایشات ایشان مورد تایید است باضافه بازیکن سالاری یک تیم مشخص که باید به هر صورتی بهترین بازیکنان از همه تیم ها با وجود نیاز تیم خودشان، به این تیم سرازیر شوند
  • علی IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    باورم نمیشه این حرفارو فروتن زده باشه،مث اینکه اصلا ازفوتبال مابیخبره،صحبتای ضدونقیض ازیه طرف میگه بازیکناتوزمین راه میرندازون طرف میگه اسکونبایدعوض بشه،مسیول راه رفتن بازیکن توزمین کیه؟حتما مردم ایران!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی