اولکساندر اوسیک
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به اولکساندر اوسیک بوکسور قهرمان اجازه داده شد تا خط مقدم جبهه را ترک کند و برای دفاع از عنوان قهرمانی خود مقابل آنتونی جاشوا آماده شود.

اولکساندر اوسیک پس از ترک خط مقدم در اوکراین برای دفاع از عنوان خود، مورد حمایت قهرمانان سابق سنگین وزن جهان، ویتالی و ولادیمیر کلیچکو قرار گرفت.

اوسیک تصمیم سختی برای ترک واحد رزمی خود در نبرد با روسیه گرفت تا برای مسابقه برگشت خود با آنتونی جاشوا در تابستان امسال آماده شود. اما به‌خاطر حمایت ویتالی، شهردار کیف، و برادرش، ولادیمیر، که برای دفاع از شهرش سلاح به دست گرفته، دلگرم است.

اوسیک، قهرمان سنگین وزن جهان، با انتشار عکس‌هایی در رسانه‌های اجتماعی که او را در لباس کامل نظامی نشان می‌دهند، در دفاع از قلمرو کیف ثبت نام کرد. اما گزارش شده که اوسیک هفته گذشته پس از دریافت مجوز از وزارت دفاع، اوکراین را ترک کرد.

اولکساندر اوسیک

اکنون، برادران کلیچکو، که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ بر بوکس سنگین وزن جهان تسلط داشتند، تصمیم اوسیک را تأیید کردند و اصرار داشتند که تبلیغاتی که او برای اوکراین در ماه‌های آینده ایجاد خواهد کرد، در مبارزه این کشور برای بقا بسیار مهم خواهد بود.

ویتالی که از سال ۲۰۱۴ شهردار کیف بوده و یکی از برجسته‌ترین سیاستمداران در نبرد این کشور علیه تجاوز روسیه است، تاکید کرد: «پیام بسیار مهمی می‌تواند از طریق چنین رویدادی منتقل شود. نمی‌دانیم سه ماه دیگر وجود خواهیم داشت یا خیر.» بوکسور سابق ۵۰ ساله که از سال ۱۹۹۹ عنوان قهرمانی سنگین وزن WBO جهانی را در اختیار داشت، افزود: «من واقعاً قصد دارم با اولکساندر اوسیک صحبت کنم تا اگر تصمیم گرفت مبارزه کند، پیام‌های ویژه‌ای را انتقال دهد.»

در حالی که مردان توانا بین ۱۸ تا ۶۰ سال تحت دستورِ ماندن در مرزها و جنگ برای کشور هستند، اوسیک برای منافع ملی از معافیت برخوردار شده است. اوسیک در ۱۲ راند از این بریتانیایی پیشی گرفت و قبل از اینکه به یک پیروزی متفق‌القول در برگه امتیازات رضایت دهد نزدیک بود که او را در ثانیه‌های پایانی متوقف کند. جاشوا سپس بند بازی برگشت خود را اجرا کرد و تاریخ مسابقه لندن در تابستان قبل از حمله روسیه به اوکراین تنظیم شد.

ولادیمیر ۴۶ ساله که در ماه فوریه به تیپ دفاع زمینی کیف پیوست، گفت: «موافقان و مخالفانی وجود دارد و تصمیم‌گیری برای اولکساندر اوسیک سخت است، اما اینکه پرچم اوکراین برافراشته شود و سرود ما پخش شود و یکی از سفیران کشورمان در جهان با طرز فکر درست حضور داشته باشد، بیشتر جنبه مثبت دارد تا منفی. ما به حمایت نیاز داریم. از ابتدای جنگ اقتصادمان در حال فروپاشی‌ست، اما لطفاً فراموش نکنید که ما از اصول دموکراتیک آزادی و انتخاب آزاد دفاع می‌کنیم.»

اعتقاد بر این است که اوسیک در سالن بدنسازی در اوکسنارد، خارج از لس‌آنجلس، جایی که او و لوماچنکو در گذشته در آنجا تمرین می‌کردند، مراحل آمادگی خود برای مبارزه را طی خواهد کرد.

این ورزشکار ۳۵ ساله انتظار دارد برای رویارویی با AJ در لندن آماده باشد، و ورزشگاه ومبلی برای برگزاری دومین دیدار آن‌ها در رقابت است.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی